2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Icewind Dale II végigjátszás

Közel 10 éve írtam ezt a végigjátszást, de talán ma is jól jön az Elfeledett Birodalmak kalandorainak.

[ ÚJ TESZT ]

Ötödik fejezet

Ötödik fejezet

Megérkezésünk után egyből egy Bane pap, Hiepherus „köszönt” minket és jókívánságait néhány élőhalottal teszi nyomatékosabbá. Használjuk paladinunk vagy papunk Turn Undead képességét, a wightokat azonnal elpusztítja (gyűjtsünk köré minél többet, aztán mehet a móka), a megmaradt csontvázak pedig nem okozhatnak gondot a harcosainknak. A tolvajunkkal nyissuk ki az őrtorony kapuját, majd menjünk be, hogy beszéljünk Jermsy-el és Nathaniellel. Jermsy szerint a Hrothgar’s Glenben székelő Bane papot kell legyőznünk ahhoz, hogy az élőholtak áradata végleg megszűnjön (ha elvállaljuk a küldetést, megváltoztatja a védőrúnákat az északra fekvő Glen kapuján, hogy mi át tudjunk menni rajta).

Menjünk át az északi kapun, verjük le az élőholtakat (Turn Undead), majd öljük meg a papot (van egy titkos kamra a barlangjában). Menjünk át Kuldaharba, tisztítsuk meg a várost a yuan-tiktól, menjünk be minden házba, beszéljünk mindenkivel (itt mindenki keres mindenkit, fussuk párszor körbe a várost és mondjuk el, ki hol van), majd menjünk le a fődruidához, Iselore-hoz. Megkér, hogy menjünk át a yuan-ti dzsungelbe (a portál a nagy fa gyökerénél van), és zárjuk le a portált (öljük meg az Őrzőt). Menjünk át a portálon, és verekedjük át magunkat a yuan-ti templomig. Itt találunk egy papot és néhány tanítványt, verjük le őket és vegyük fel a ruhájukat (ha van paladinunk, ez nem működik), így be tudunk menni feltűnés nélkül. Így vagy úgy, meg kell keresnünk egy szobát, ahol egy sárkány van és fel kell vennünk egy kis kőpillért. Szerezzük meg a kincseskamrából a +4-es fegyvereket (a kamra zárva van, egy kis kombinációs készséggel azonban gyorsan kinyitható), majd menjünk ki. A bejáratnál találunk 8 helyet a pilléreknek, néhány azonban üres, ezekre a helyekre kell beraknunk az általunk összeszedett pilléreket (néhány a dzsungelben van, a templomok közelében). Idézzünk lényeket, helyezzük készenlétbe a +4-es fegyvereket, majd idézzük meg Chahopeket, a sárkányt (huh…). Miután legyőztük, menjünk vissza gyorsan a portálhoz, mert bizonyos idő elteltével bezáródik és tölthetjük vissza az állást. Kuldaharban egy csata kellős közepébe csöppenünk, végezzünk a szörnyek összes hullámával, majd beszéljünk Iselore-ral, aki bejelöli a térképünkön Dragon’s Eye-t.

Dragon’s Eye első szintjén gyűjtsük össze minél több Fire Agate drágakövet, szükségünk lesz rájuk a továbbjutáshoz. A szint délkeleti sarkában ki kell szabadítanunk néhány foglyot. Ehhez menjünk át a kínzókamrába, és tekerjük el az egyik asztal sarkánál levő kereket. Benn tisztítsuk meg a terepet a gyíkoktól, majd beszéljünk Nheeróval. Össze szeretne állítani egy italt, mely segítségével átalakulhat Hiistachivá. Egy barátját már elküldte a második szinten levő laboratóriumba, hogy cserélje ki az igazi mandragóra gyökeret (mandrake root) egy módosított változatra. Ez a küldetés elég hosszú, sokat kell ide-oda mászkálni.

Először nyissuk meg az átjárót a második szintre (a nagy kígyószobor az északon, a körülötte található tálkákba kell beletenni a Fire Agate köveket), majd keressük meg Mandel Greye holttestét (itt van egy nagyon ötletes, az Indiana Jonesból jól ismert csapda). Menjünk vissza Nheeróhoz, aki szerint meg kell keresnünk Mandel szellemét. A szellem ugyanott vár, ahol a hulla volt és megkér, hogy szerezzük vissza kedvenc kardját (ez a harmadik szinten található). Ha megvan a kard, adjuk oda neki, cserébe végigvezet azokon a helyeken, ahol valami tennivalónk lesz. Szedjük össze a wyvern barlangjából a módosított gyökeret (ha már megöltük a szörnyet, most ott lesz a gyökér), beszéljünk Nheeróval, majd menjünk le az alkímista laborjába. Vegyük fel az egyik asztalról az igazi gyökeret és tegyük a helyére a hamisat. Nemsokára megjelenik az alkimista, meghúzza a nyugati szobában (a kígyómintás) található kart és kis idő múlva kezünkbe vehetjük az így elkészített italt.

Menjünk vissza Nheeróhoz, aki megkér, hogy ne zavarjuk az elkövetkezendő néhány órában, de később feltétlenül keressük fel a második szinten (hiistachi fészek). Derítsük fel a második szintet (találkozhatunk a hamis Nathaniellel, aki valójában egy raksasha maharadzsa és csak +3-as fegyverrel lehet megütni), majd menjünk le a harmadikra. Itt rengeteg yuan-ti lesz, sőt, még egy vasgólem is vár ránk. Menjünk vissza Nheeróhoz, és kérdezzük meg, mit tud az első szinten felfedezett lila lényekről (feyr). Megkér, hogy keressük meg később a laboratórium melletti könyvtárban, ott választ kaphatunk a kérdésünkre. Menjünk le a harmadik szintre, ahol délen találunk egy hidat, amin egyelőre nem tudunk átmenni.

Ezután keressük meg északon azt a boltívet, amelyen Sseth Szeme van (a karakterünk a boltív közelében pánikba esik), majd észak-nyugaton a könyvtárat. Beszéljünk Nheeróval, aki elmondja, hogy a boltíves szobába csak hiistachiként juthatunk be és odaadja nekünk a maradék főzetet. A boltív előtt igyuk meg, majd a szobában húzzuk meg a gyertyát, aminek hatására leereszkedik a híd délen. Menjünk le, ahol először le kell vernünk az efreetiket (kemény csata), ezután már beszélhetünk a kisfiúval. Kiderül, hogy ő Thorasskus, a yuan-ti főpap, így miután szembesítjük valódi nevével, leveti az álcát, és nekünk ugrik. Ez már tényleg nehéz harc lesz, csak +3-as fegyverekkel tudjuk megütni, rengeteg lényt idéz és egyfolytában lebénítja az embereinket. Ha legyengül, megszökik a szobából egy kis alagúton át, amely a kincseskamrájába vezet. Kövessük a szint közepén található nagy terembe, majd intézzük el végleg.

A keleten található hidraulikus ajtót csak úgy tudjuk kinyitni, ha a harmadik szinten mind a négy medencében megmérgezzük a vizet (a méreghez gyűjtsünk össze 4 wyvern farkat az első szintről, majd készítsük el a mérget a második szinten, a laborban. Tegyük le az egyik baloldali asztalra a 4 wyvern farkat, majd húzzuk meg a kart a keleti szobában). Miután mind a négy medencét megmérgeztük, megnyílik az út Dragon’s Eye legalsó szintjére.

Délen javítsuk meg a hidat a felsőbb szinteken összeszedett kötelek (4 darab) segítségével, majd nézzük végig, ahogy Venomin belesétál az izzó lávába. Kérjük meg Archont, hogy vigyen el a yuan-ti nagykövet –Ambassador Jasper –szobájába (vigyázzunk, minden út 300 arany/főbe kerül), aki elmondja, hogy a yuan-ti főmágus, Izbelah meghalt szökés közben. Menjünk Lord Pyroshoz, akit időközben megmérgez Venomin, minek következtében Lothar király efreet bérgyilkosokat küldött Thorasskusra.

Menjünk a Fields of Slaughter kijárathoz, ahol el kell tennünk láb alól a beholdert, máskülönben nem mehetünk ki. Miután ezzel is megvagyunk, irány a kijárat. És itt ugrik a majom a vízbe. Tudniillik megint a vulkánban találjuk magunkat (ilyenkor gyógyulunk is, mintha egy teljes napot pihentünk volna és a varázslatokat is memorizáljuk), megint látjuk Venomint meghalni, és így tovább, majd a kijáratnál kezdődik az egész elölről. Most már biztos, hogy időhurokba kerültünk, már csak a kijutás módját kell megtalálnunk. Lord Pyros most még életben van és elmondja, hogy Izbelah varázsolt két nappal ezelőtt Jasper szobájában és most börtönben van. Búcsúzás előtt felhívja a figyelmünket az amfiteátrumban folyó előadásra, de megkér, hogy várjunk vele addig, amíg ő is ráér megnézni. A Lángjáróktól (Flamewalkers) megtudhatjuk, hogy két napja ítélték el Izbelaht, de Venomin kiváló védőügyvédnek bizonyult, így ejtették a vádat, de aznap este tisztázatlan körülmények között, szökés közben meghalt. Kezdjük ismét elölről a napot, és a színházban az előadás alatt láthatjuk (elalszunk), hogy Izbelah nem öngyilkosság áldozata lett, hanem Lothar végzett vele. Menjünk le Lotharhoz, aki nekünk esik, így meg kell ölnünk. Ismét kezdjük újra a napot, gyorsítsuk fel az egyik karakterünket, rohanjunk el Archonhoz, és vitessük át magunkat Jasper szobájába. Nagyon kevés időnk marad arra, hogy megakadályozzuk Izbelah-t a varázslat végigmondásában, nekem negyedszerre sikerült, a Finger of Death varázslat segítségével. Most már szabad az út Fields of Slaughter felé.

Ezen a helyszínen nagyon nehéz harcok várnak ránk, öljünk meg minden ellenséget, szabadítsuk ki az elfeket, majd a lich által megölt papnál talált szenteltvízzel tisztítsuk meg a környéket (dobjuk bele a keleten található vízesésbe). Ha továbbmegyünk, Saablic Tanba és csatlósaiba botlunk, ami egy újabb nehéz csatát, de egyben rengeteg varázstárgyat is jelent. Mielőtt elérnénk Severed Handet, Nickademus hív minket segítségül, meg kell tisztítanunk a kastélyt a démonoktól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.