2023. január 28., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Icewind Dale II végigjátszás

Közel 10 éve írtam ezt a végigjátszást, de talán ma is jól jön az Elfeledett Birodalmak kalandorainak.

[ ÚJ TESZT ]

Második fejezet

Második fejezet

Utazásunkat egy hirtelen támadt hóvihar szakítja félbe, minek következtében rövid úton újra szilárd talajon állhatunk. Miután magunkhoz térünk, bogarak támadnak meg, és ellopják Oswald felszerelésének egy részét, amit a hajótól északra fekvő Boring Beetle fészekből szerezhetünk vissza a bogarak kiirtása után. Ahhoz, hogy Oswald meg tudja javítani a hajót, össze kell gyűjtenünk pár dolgot, majd a hajóban levő asztalkára kell raknunk őket: fát, pókselymet, belladonna növényt, két gyémántot, fémet és egy Thrym extract nevű folyadékot, ezeket mind megtaláljuk a környéken. A tolvaj csapdafelderítés képessége mindig legyen bekapcsolva, sok csapda van elszórva az ösvényeken, és a sérült kapitány is meg fog kérni a hatástalanításukra. Kelet felől segélykiáltást hallunk, mely egy tönkrevert Neverwinteri csapat súlyosan sérült kapitányától származik. Megkér, hogy öljük meg a közelből sziklákat hajigáló óriásokat, és ha tudunk, hozzunk neki valamit, ami elállítja a vérzést. Észak-keleten egy beszélő párductól értesülhetünk a nem messze tanyázó, magukat kereskedőknek álcázó vérfarkasokról (mielőtt leleplezzük őket, érdemes megvásárolni tőlük a hasznos holmikat), majd azt is elmondja, hogy ők őrzik Andora bejáratát, és nem engednek tovább senkit. Gondolom, ebből mindenki kitalálja, mi következik… Az egyik őrnél talált Periapt of Wound Closure segítségével elállíthatjuk Yurst kapitány vérzését, de így is meghal, miután elmond pár hasznos információt.

Menjünk tovább Andorába, a kezdeti harcok után derítsük fel a terepet, és keressük meg a megfagyott neverwinteri katonát, akinél megtaláljuk Auril szimbólumát, így már kinyithatjuk az eddig zárt ajtókat. Találkozunk pár Jéggólem Bajnokkal is, őket elég nehéz leverni, csak mágikus zúzófegyverrel sebezhetjük meg őket, minden másra immunisak. Az utunkat eltorlaszoló jégblokádot az előtte álló Remorhaz királynő elpusztításával tudjuk kinyitni, ami mögött egy újabb keményfiú vár minket. A dél-keleti sarokban öljük meg az alvó Remorhazt, így végre kiszabadul Zack Boosenburry, aki Aochát, egy idomított óriáspókot keres (ő egy szobában van, a nyugati részben). Észak-keleten végre megtaláljuk Sherincalt, akihez csak úgy tudunk felmenni a lépcsőkön, ha az azokat irányító karokat valamivel átkapcsoljuk (pl.: Magic Missile, dobókalapács).

Még ne menjünk be a kastélyba, hanem nyissuk ki az észak-keleti ajtót, verjük le a gólemet, majd nyissuk ki az ajtót egy kisméretű karakterrel (félszerzet, gnóm), és menjünk be egy teljesen egészséges emberrel a fehér abishaiok börtönébe. Egy szellem, Aeij-Kllenzr’t hatalmába kerültek, és a vér szagára bárkit megtámadnak. Börtönük ajtóit csak a szomszédos szobában levő rituális iránytű jobbra-balra állítgatásával lehet kinyitni (mint ahogy sok mást is). Most már menjünk be a palotába, módszeresen ritkítsuk meg az őröket (használjunk hidegtől védő varázslatokat és italokat), derítsük fel az egész szintet. A börtönben találkozunk Nathaniellel, akit az egyik főpapnő, Cathin (kápolna keletre) kulcsával tudunk kiszabadítani, és megkér, hogy szerezzük vissza a felszerelését (ezek a tárgyak elszórva megtalálhatók a két szinten).

Menjünk le az alsó szintre (egyébként ez a játék egyik legérdekesebb része), ahol a lépcsőtől keletre levő szobák egyikében megtaláljuk a második főpapnőt, Oriát, aki, miután nem tud legyőzni, kettétöri a varázsbotját, a felszabaduló energia következtében teste megsemmisül, éteri alakban „él” tovább, amit egyelőre nem tudunk megsebezni. A szint közepén találunk egy prizmát, mely forgatható és villámokat lő: csak a villámok és a folyosókon levő tükrök segítségével tudunk hatástalanítani 2 csapdát és kinyitni 4 ajtót. A kastély építésze, Nickademus rengeteg hasznos információval szolgál az általa tervezett gépezetek működéséről, így már Oria éteri alakja sem okozhat többé gondot: a dél-keleti sarokban fekvő Játékszobában kell átkapcsolni a megfelelő karokat: kapcsoljuk be a „Mode 1”-et, kapcsoljuk ki a „Mode 2”-t, majd Activate Mode. Miután legyőztük Oriát, ne felejtsük el deaktiválni ezt a módot!

Nickademus az első szinten található beszélő festmény titkát is elárulja: ez egyfajta teleport, ami a válaszok függvényében szállít el különböző helyekre (a második szinten levő zárt szobákba is). A második szinten az egyik zárt szobában van egy árnyék, amibe belelépve már ki tudjuk nyitni a szoba rejtett ajtóját, majd a tükrök segítségével belőve egy villámot, hatástalaníthatjuk a csapdát. Itt találjuk a szellemet, aki Aurilnak adta ki magát: említsük meg igazi nevét, majd küldjük át a saját síkjára. Így már az abisahiok is megszabadulnak, nincs más dolgunk, mint megkeresni Nathaniel dolgait (Ring of the Ram, Bag of Holding) és a segítségével elhagyni a jégpalotát.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.