2023. január 28., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Icewind Dale II végigjátszás

Közel 10 éve írtam ezt a végigjátszást, de talán ma is jól jön az Elfeledett Birodalmak kalandorainak.

[ ÚJ TESZT ]

Első fejezet

Első fejezet

A Shaengarne folyóhoz vezető úton összefutunk Torakkal, a Törött Agyar klán főnökével, aki ránk uszítja a blokádot védő orkokat, majd visszavonul az észak-keletre fekvő ork táborba. Ha van a csapatunkban kósza (ranger), mindig használjuk a Wilderness Lore skillt amikor új területre érünk, a nyomok segíthetnek a megfelelő előkészületek megtételében. Az ork tábort szétverve szabadítsuk ki Dereth Springsongot, Shaengarne druidáját, aki megkér, hogy tisztítsuk meg a háza környékét az orkoktól, cserébe szabaddá teszi az utat a folyóhoz és megkér, hogy szabadítsuk ki a feleségét, Sabrinát. A nőt egy kisebb ork csapat tartja fogva észak-nyugaton, és kiszabadítása után egy halálos csapdára figyelmeztet, amit úgy kerülhetünk csak el, ha levágjuk az ork tábortól észak-keletre található ork őrszemeket. Figyeljünk az ork íjászok közelében található hordókra, ezek felrobbannak, ha az íjászoknak elég időt hagyunk a meggyújtásukhoz. Az őrszemek hatástalanítása után menjünk vissza Dereth-hez, akitől jutalmul egy mágikus fegyvert kapunk (Scimitar +1). Ezek után romboljuk le a tábor észak-nyugati sarkánál található úttorlaszt, mely mögött újfent Torak és néhány ork vár ránk, de a főnök ismét meglóg. Menjünk át a rögtönzött hídon és haladjunk keleti, majd északi irányba, amíg meg nem találjuk a területről kivezető utat (út közben találkozunk néhány orkkal, de ők már nem jelenthetnek komolyabb akadályt).

A következő területen egyből belefutunk az orkok karjaiba, ám szerencsénkre a csata elején megjelenik egy Selune papnő, és segít leverni a szörnyetegeket, ám annyira belemerül a varázslásba, hogy közben egy troll elcseni a kardját, melyet nekünk kell visszaszerezni. Induljunk keleti irányba, ahol találkozunk Kaitlinnel, akit Torak küldött egy ultimátummal: ne közelítsük meg a tábort, vagy megöli a falusiakat. Kaitlin megkér, hogy szabadítsuk ki a falubelieket, a dolog azonban nem is olyan egyszerű, mert a nagy fakaput csak a táborból nyithatjuk ki, oda pedig észrevétlenül kell bejutnunk. Kószánk vagy tolvajunk lopakodjon be és nyissa ki a kaput, majd lopakodjon ki. Ha lopakodó képességük nincs a megfelelő szinten, akkor használjunk Potion of Invisibilyt, vagy a mágusunk hasonló varázslatát. Ha nyitva van a kapu, menjünk be és öljük meg az ork őröket, majd verjünk szét pár hordót, hogy az emberek szabadon elmehessenek. Ezek után már nyugodtan megtámadhatjuk az ork tábort, majd vigyük meg a győzelem hírét Kaitlinnek. A tábor mögött levő barlangban visszaszerezhetjük Emma kardját (Moonblade of Selune), aki azonban ragaszkodni fog ahhoz, hogy jutalomképpen tartsuk meg. Most már mehetünk a Shaengarne-i Átjáróba, melyhez a malomtól északra vezet az út. Az átjáróban találkozunk pár vérfarkassal és Aurilith-tal, akik komoly ellenállást tanúsítanak, de két képzett harcossal szemben semmi esélyük. Az Átjáró nyugati felében található híd megjavításához fát kell szereznünk, amit meg is tehetünk az északon található gát szabotálásával. Ezek után nincs más hátra, mint helyreállítani a hidat, melyen keresztül végre elérhetjük a Shaengarne Hidat. Itt alaposan meg kell küzdenünk a továbbjutásért, próbáljunk meg egyenesen a hídra verekedni magunkat, ahol szópárbajba keveredünk egy Xuki nevű mágussal, míg ezalatt az ogrék megrongálják a hidat. Miután megtisztítottuk a környéket, menjünk vissza Targosba Lord Ulbrechez, aki megkér, hogy találkozzunk két felderítőjével Targostól dél-keletre.

A találkozóhelyen csak Ennelia jelenik meg, mivel Brastont menekülés közben elkapták. A nő súlyosan sérült, adjunk hát neki egy gyógyító italt, majd kérdezzük ki. Elmondja, hogy a Horda erődje északon van, de keleten találtak egy második bejáratot, csak itt tudunk bejutni, a főkapu zárva van. Különös harci dobokról is beszámol, melyekkel az őrök erősítést képesek „megidézni”. Induljunk tehát kelet felé, közben iktassuk ki a dobokat, máskülönben kellemetlen meglepetésben lesz részünk, majd a keleti kaput őrző óriásokat levervén menjünk be a bejáraton. A Horda katonáinak szálláshelyén célravezető módszer, ha előreküldünk egy lopakodó tolvajt vagy kószát, és már a terep és az ellenség ismeretében, felkészültebben haladunk előre. A járatokban két wardstone-t kell megtalálnunk ahhoz, hogy a csapdák ne aktiválódjanak, amikor felmegyünk az erődbe. A keleti részen találkozhatunk Krunturral, aki megkér, hogy szerezzük vissza mágikus csuklóvédőjét a szomszédos üregben tanyázó barghest kölyöktől, Yquogtól, cserébe mágikus tárgy lesz a jutalmunk. Az erődben készüljünk fel a rengeteg elit íjászra (mágusok használjanak Shield varázslatot), majd miután megtisztítottuk a terepet, menjünk be az épületbe. Éppen egy heves szópárbaj közepébe csöppenünk és végre megismerhetjük a Horda irányítóit (Sherincal, Guthma), akik közül most Guthmat kell legyőznünk ahhoz, hogy a Horda szétessen. Szedjünk össze minden használható dolgot, szabadítsuk ki Brastont, kísérjük vissza Enneliához és a búcsú után térjünk vissza Lord Ulbrechez Targosba. Ulbrec megkér, hogy beszéljünk Oswald Fiddlebenderrel, aki léghajóján eljuttat minket a Nyugati Átjáróhoz, ahol a neverwinteri csapatokkal kell találkoznunk. Frissítsük fel a készleteinket alaposan, mert távozás után már nem lesz lehetőségünk visszatérni Targosba, majd irány a gnóm léghajója.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.