2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Hyper-Threading! Van értelme a játékokban?

Vizsgáljuk meg, van-e értelme a Hyper-Threading használatának egy játékra használt számítógép esetén?

[ ÚJ TESZT ]

Tesztkörnyezet és módszer

Mint említettem, a tesztek során ugyanarra a számítógépre fogom feltelepíteni az összes játékot. A használt Windows verzió és a driverek minden mérés esetében megegyeznek. Az előzőekkel ellentétben, most a legfrissebb Windows 10 Home verziót (1903) használom. Az Nvidia driver verziója 436.30.

Tesztkörnyezet:
– HP Z420 workstation
– Intel Xeon E5-1650v2 3.5 GHz
– 16 GB DDR3 RAM
– 256 GB SSD
– 3 TB HDD (2 db 1,5 TB laptop HDD RAID 0-ban)
– Gigabyte GTX1080 G1 Gaming 8 GB
– Windows 10 Home 1903

A játékok esetén az átlag, a maximum, a minimum, illetve az 1% minimum FPS-t fogom feltüntetni. A teszteket mindenhol magas beállítások mellett futtatom 1920 x 1080 pixeles felbontás mellett. Ahol annak beállítására lehetőség van, ott mindig a legfrissebb DirectX verziót választom ki. Vulcan-os játékot ez esetben nem telepítettem.

A rendszer az SSD-n lesz, a játékok Raid 0 tömbről futnak. Ahol elérhető, ott a beépített benchmarkot használom, ahol ez nem lehetséges, ott egy előre begyakorolt útvonalon megyek majd végig. Minden mérést háromszor ismételek meg, a grafikonokon a mérések átlaga szerepel. Az FPS értékeket MSI Afterburner segítségével rögzítem.

Szintetikus tesztek nem lesznek, mivel azok nagy valószínűséggel a Hyper-Threading előnyét mutatnák.

Terveztem, hogy megmérem a rendszer fogyasztását, ugyanazt a statikus jelenetet nézve a két beállítással. Természetesen, ez nem egy korrekt szám lenne és a mérést végül nem is fogom megcsinálni. Nagyon sok olyan véleményt olvasok, hogy egyes alkatrészeket a magas fogyasztás miatt szidnak az emberek. Én úgy gondolom, hogy mivel szórakozásról van szó, több százezer forintos eszközt és akár 25000 Ft-os játékot használva nem lehet szempont az éves pár ezer forintos különbség a villanyszámlán.

Fontos még megjegyezni, hogy a Win 10-en futtattam a Debloat scripteket is, továbbá kikapcsoltam a virtuális memóriát. Ezek valós hatásáról (ha van nekik egyáltalán) most nem szól a teszt. (Igény esetén lehet ebből is összehasonlító cikk, már csak azért is, mert az eredményre jómagam is kíváncsi vagyok.)

A tesztben résztvevő játékok:
– Deus Ex: Mankind Divided
– Kingdom Come: Deliverance
– Metro Exodus
– Gears of War 5
– Hellblade: Senua's Sacrifice
– F1 2018
– Dishonored 2
– Shadow of the Tomb Raider
– Prey
– Dying light

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.