2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Gwent

A Gwent mini kártyajáték olyan mint a politika, csak őszintébb - Sigismund Dijkstra.

[ ÚJ TESZT ]

Stratégiák

Az egyes frakciók tulajdonságairól, taktikák velük és ellenük.

Északi Királyságok

Erősségek: nagyon jó kémek, van orvos, szoros kötelék, erős ostrom kártyák. A játék elején ezt a paklit lehet a legkönnyebben felépíteni.
Gyengeségek: nincs szemle kártya, felhőszakadásra és felperzselésre érzékeny.
Stratégia vele: kémeket, orvosokat használjuk serényen, vezér kártyának pedig érdemes azt választani, ami az ostromgépek erejét duplázza (gyakorlatilag egy ingyen Parancsnoki kürt). Nem árt, ha van nálunk Tiszta idő kártya.
Stratégia ellene: legyen nálunk álca és/vagy orvos, hogy a hozzánk pakolt kémeit visszatehessük az ellenfélhez, és kiegyenlítsük a kártyák számát. Nem árt, ha van felhőszakadás kártyánk az ostromgépei ellen.

Nilfgaard

Erősségek: Nem-hős kártyái között is van magas pontértékkel rendelkező. Kiegyensúlyozott. Van orvos, és vannak kémek…
Gyengeségek: …amik sajnos nem kifejezetten jók (magas pontérték, amivel az ellenfelet erősítjük). Nincs szemle. Átlagos minden fronton, sehol sem túl gyenge, de sehol sem kiemelkedő.
Stratégia vele: hasonló az északiakhoz, használjuk a kémeket és orvosokat. Érdemes azt a vezérkártyát használni, ami letiltja az ellenfél vezérkártyáját.
Stratégia ellene: a felperzselés és az időjárás kártyák nagyon hasznosak lehetnek a magas pontértékű kártyái ellen.

Scoia’tel
Erősségek: a fürge egységek miatt az időjárás kártyákra kevésbé érzékeny (felhőszakadásra egyáltalán nem), erős távolsági egységek, vannak orvosok, van szemle.
Gyengeségek: nincsenek kémek, se ostrom egységek, köd és felperzselés nagyon bánthatja.
Stratégia vele: építsünk arra, amiben erősek vagyunk, ezek a távolsági egységek, ezért nem árt, ha van nálunk tiszta idő, köd ellen, illetve azt a parancsnokot választjuk, aki a távolsági egységek erejét tudja duplázni. Szemle képességgel rendelkező egységekből lehetőleg fajtánként max. 1 legyen a kihúzott kártyák között.
Stratégia ellene: Dermesztő fagy és/vagy felhőszakadás nem árt, felperzselés is jól jöhet, vagy kémekkel szerezzünk kártyaelőnyt vele szemben, és passzoljunk, ha ellőtte az erősebb kártyáit.

Szörnyek

Erősségek: szemle, szemle és szemle. A legtöbb partit puszta túlerővel lehet megnyerni. Jó leosztással nagyon-nagyon erős tud lenni (volt már velük 150+ pontos köröm is).
Gyengeségek: se kémek, se orvos. Dermesztő fagyra rettentő érzékeny, ahogy a felperzselés is nagyon fájóan tudja gyengíteni. Távolsági és ostrom egységei alig vannak. Csak majdnem teljesen kigyűjtött paklival erős (az összes szemle kártya kell).

Stratégia vele: a szemle képességű egységekből fajtánként lehetőleg egyet tartsunk a pakliban, ezen kívül jó, ha van Tiszta idő, amivel a minket nagyon visszavető fagy ellen védekezhetünk. Igyekezzünk nem ellőni minden szemle egységet ellőni egy körben, hanem beosztani őket az egész parti során. Érdemes azt a vezérkártyát használni, ami a közelharci egységeink erejét duplázza.
Stratégia ellene: hasonló, mint a Scoia’tel ellen, próbáljunk kémekkel kártyaelőnybe jutni, és okosan passzolni, ha az ellenfél felpakolta a szemle egységeit. Fagy nagyon jól jön ellene, bár a szemlével lehívható rettentő sok kártyája miatt még akkor is nehéz dolgunk lehet, ha sikerül lefagyasztani.

Általános tippek

Az időjárás kártyákat okosan használjuk. Ne feledjük, hogy a saját egységeinkre is hatással lehetnek. Ergo, ha olyan leosztást kaptunk, amiben erősek a közelharci egységeink, akkor nem okos dolog dermesztő fagy kártyát használni. A Tiszta idő kártyánál is figyeljünk rá, nehogy végeredményben az ellenfelet erősítsük a felhasználásával.

Az álca kártyát valószínűleg többen nem kedvelik, pedig bizonyos helyzetekben nagyon jól tud jönni. Legjobb felhasználásai: ellenséges kémeket leszedni vele, és visszatenni az ellenfélhez, orvost leszedni, és újra felhasználni, illetve elbukott körből menteni a menthetőt, és lehozni vele a legerősebb kártyánkat.

Leosztásnál általában nem érdemes 2-3 speciális kártyánál többet benn tartani, mert egységek nélkül nem megyünk velük sokra. Ugyanígy, nem feltétlen érdemes sok hőskártyát benn hagyni, mert bár erősek, és időjárásra nem érzékenyek, ugyanúgy a pontduplázás sem hat rájuk.

Felperzselésnél nagyon figyeljünk rá, hogy nehogy magunkat szívassuk meg: a kártya megnézi, melyik a legnagyobb pontértékű kártya a táblán, és az összes, azonos pontértékű kártyát leveszi a tábláról! Tehát a sajátjainkat is, ha van ilyen! Az ellenfél előszeretettel használja szoros kötelékes, vagy szemlés egységek ellen, ezzel igen nagy károkat okozva, erre készüljünk fel lelkiekben (nagyon tipikus, hogy ő pont akkor nyomja el, amikor te beraktad a két szoros kötelékes ballisztát és még rá is nyomtad a duplázást… ouch!).

Okosan passzoljunk, például ha kártyaelőnybe kerültünk a további körre/körökre, vagy ha az ellenfél olyan durva előnybe került (pl. szörny lehívta az összes szemlés kártyáját), amit sehogy, vagy csak az összes kártyánk felhasználásával tudnánk überelni. Ha az első kört elpasszoljuk, a gépnek jó szokása a második körben mindössze egy kártyát lerakni, majd passzolni, ilyenkor értelemszerűen törekedjünk arra, hogy minimális kártya felhasználásával húzzuk be az adott kört (elég, ha 1-2 pontot verünk csak rá).

Ha összefutunk egy nagyon jó paklival rendelkező ellenfélbe, ne csüggedjünk, ha nem megy elsőre. 1 aranyért hívjuk ki, mondhatni tét nélkül, és játszunk addig, amíg nem jön egy jó leosztásunk. Vagy ha végképp nem megy, térjünk vissza később, erősebb paklival. Vagy próbáljuk meg egy másik frakció paklijával, hátha úgy sikerül.

Az utolsó oldalon útravalónak a kártyák gyűjtéséről írnék pár tanácsot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.