2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Sport rovat

Genesis Grab, avagy az áruházi kétkerekű

Újra nekifutottam: nem ártana egy rendes paripát beszerezni, de még mindig a 24-es fronton maradva.

[ ÚJ TESZT ]

Kezdeti összerakás

Első mozzanatként a teleszkópot venném górcső alá. Teljesen átlagos Suntour XCM típusúval került a tulajdonomba, ami több sebből vérzett. Az még oké, hogy idővel kicsit kotyog, de belül finoman körbeírva is a rohadás kerülgette, így nem gondolkodtam a javításán, egy másodpercig sem, persze nem örültem annak, hogy így alakult. Itt viszont jött egy másik opció, a kedvenc és megszokott bringás boltomban időközben szemeztem egy szintén Suntour ( XCT ) rugózóval, ezen ráadásul első fék rögzítő sincs, ami belerondítana az összképbe, illetve fehér színben pompázott, tehát a festéssel külön már nem kellett bajlódnom. Ami még pozitívumként megemlíthető róla, hogy lockolható, azaz átkapcsolható nulla rugózásra is, ami városi használatnál előnyös lehet még a jövőben. A másik pluszpont pedig az, hogy 29-es kerékmérethez való, tehát magasabb is lesz tőle a bringa, nem is kicsivel, ráadásul a rugóút 12 cm-es.

A régi teleszkópról megmentettem a kormánycsapágy kónuszát, mivel nem volt elhasználódva:

Ezután volt egy próbaösszerakás, amivel meg tudtam mérni, hogy pontosan mekkorára is kell visszavágnom a teleszkóp szárát, utána belekerült a rózsa, illetve készre lett szerelve:

A teljes kormánycsapágy és a hézagolók szintén az eredetiek

Időrendi sorrendben a tárcsafék teljes pucolása volt a következő napirendi pont, ezzel lényegében elég hamar végeztem, pár csavar beállásától eltekintve, amik nem igazán szerettek volna meglazulni, de végül az erőszaknak már nem tudtak ellenállni. Különösebb információt nem tudnék róluk közölni, teljesen átlagos Tektro IO mechanikus fékek, 160 mm-es tárcsákkal. Itt-ott picit kopottasak, de ez vajmi kevés vizet zavar, semmi eget rengető nincs rajtuk, a rögzítőcsavar kopásán kívül.

Az alkatrészek egy részét különösebben nem ecsetelném; semmi szokatlan, illetve ritkaság nincs közöttük, átlagos, elérhető árú termékek. Egyedül a hajtásra térnék ki, a 38 fogszámú acél hajtókarra, ami lehet, hogy puritán megoldásnak tűnik, de ha egy BMX nem képes lemészárolni egy hasonló méretű, szintén acél példányt, akkor itt sem lesz gond vele. Ami fix, egy lánctányéros és alumínium hajtókar, az árban egy másik világegyetemben mozog, tehát igyekeztem a boltok polcain meghagyni azoknak, akik tehetősebbek.

Amit még kiemelnék, az a monoblokk, amiből szintén megtartottam volna a régit, de az új hajtókar miatt nagyobb tengelytávút kellett vennem, mert a lánctányér verte volna a vázat, így oldalanként 4-4 mm helytöbblet lett.

Átlagos, négyszögtengelyes

Markolatból szintén teljesen hétköznapit vettem, annyi kritériumom volt csak vele szemben, hogy ne legyen mélyen barázdált, ami mozog az ember kezében, mert röpködés közben elég kellemetlen, amikor picit mocorog:

Alumínium Tektro fékkarok:

Új nyereg, mert a régi mazochistáknak való volt, fehér bovdenház, új bovdenvégek, illetve értelmes lánc, mert a régi konkrétan tört, ahol csak lehetett:

A kormánystucni minden csavarját cseréltem feketére:

És kapott egy láncvédőt is:

Ez volt a kellemesebb része, a java csak később jött, addig is így festett az összhatás:

A nyeregcső maradt a régi

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.