Final Fantasy XIV - A Realm Reborn

Audio, grafika, egyebek

hangzásvilág

Szinte minden képesség máshogy szól, az ellenségek különféleképpen üvöltenek, halálhörögnek, a környezeti zajok is igen jók és illőek.

Viszont itt kell megemlíteni, hogy ugye temérdek beszéd/szöveg van a játékban, sajnos ezeknek jó ha 1%-a van szinkronizálva, a többinél csak a szövegre tátognak a karaktere ami elég illúzióromboló tud lenni.. és ami szinkronizálva is van, sok esetben azok a szereplők is enervált, monoton, a szituációhoz legkevésbé sem illően mindenfajta érzelem kimutatás nélkül mondják el a magukét.

A zene… a zene az amire az ember egy Final Fantasy játéktól elvárhat, első osztályú nagyzenekari alkotások. Külön nappali és esti zene a városokban, zónákhoz tartozó pálya és hadizenék, de bizonyos helyeken elég érdekes dallamok is felszólalnak.

Hirdetés

kinézet

A játék grafikája szép, nem egy krájzisz, de egy nyílt világú MMO-t nem lenne olyan vas, ami elbírna. Az effektek gyönyörűek, viszont bizonyos textúrákon azért lehet látni közelről még maximális beállítások mellett is, hogy kissé homályosak, lehetnének jobban kidolgozottak. Ezért cserébe pedig egy mai közepesnek számító gépen is maximális beállítások mellett is beton stabilan tartja a 60 fps-t.

Viszont nagyon sok olyan apró és kevésbé apró dolog van a játékban, ami viszont sokat tud dobni a vizuális élményen. A játékban van nappal – éjszaka ciklus, egy eorzeai nap 70 földi percet jelent. Az amúgy igencsak sötét éjszakákon a városokat, utakat kísérő lámpák felkapcsolnak, a csillagok mellett további fényforrásokat jelentve majd rendre pirkadatkor le.

Ezen felül bármikor változhat az időjárás is, eshet, fújhat a szél – minek irányába lobog a karakter haja és ruházata, köd, vihar, napos idő, tényleg, amit csak el lehet képzelni.

További jópofa dolog, hogy a karakterek mindig a célpont felé fordítják fejüket, arra néznek; több dinamikus fényforrás közelében dupla árnyékot vethetünk. Mind, mind, sok kis apró dolog ,amiktől egy nagy egésszé alakul a játék.

East Shroud - Gridania külterülete

Coerthas Central Highlands

Camp Bronze Lake - Upper La Noscea

Nem maradhat el manapság már egy MMO-ból a felszerelések kinézeteinek átalakításának a lehetősége sem. Ez a rendszer Glamours néven került integrálásra és 50-es szinttől érhető el.
A Dye nevű képességgel pedig a megfelelő festékek birtokában az egyes páncéldarabok színezetét is átalakíthatjuk.

visszatérő motívumok – csirke, kaktusz, cid, léghajó, ifrit

Természetesen megtalálhatóak azok a visszatérő motívumok is, amik nélkül nem lenne Final Fantasy egy Final Fantasy.
A mountok alatt a Chocobo naposcsibestruccot már kitárgyaltuk, elvétve bizonyos zónákban belebotolhatunk Cactuarokba is akik a mára védjeggyé vált „1000 needles” képességükkel osztják a szeretetet – de rájuk nem jellemző módon képesek meghalni, nem menekülnek el azonnal a harc kezdete után :)

A fő sztoriszál alatt találkozhatunk a XIV Cid-jével is, akinek milyen meglepetés van egy léghajója is. Harcolhatunk a Titan és Ifrit nevezetű gonosz Primalokkal is trialok kereteiben (egyfajta nehezebb party).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények