2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

Express Upgrade to Windows Vista – avagy Vista kupon sztori

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Azt gondoltam, hogy kivárom a sztori végét és csak, majd ha lezárult a dolog fogom leírni...

[ ÚJ TESZT ]

Azt gondoltam, hogy kivárom a sztori végét és csak, majd ha lezárult a dolog fogom leírni ezt a kis történetet, de a dolgok jelen állása szerint egyrészt ez még odébb van, másrészt olyan fordulatot vett az ügy, hogy kikívánkozik belőlem a történet eddigi része.

Miről is van szó?

[kép]

Tavaly, azaz 2006. december 15-én vásároltunk 3 db új céges notebookot kollegáim és jómagam részére. Vettünk hozzájuk 3 OEM angol nyelvü Windows XP Professionalt, melyekhez kaptunk un. Vista kuponokat (Redemption Form), amivel frissíthetjük az XP-t Vistára.

Ünnepek, év elejei káosz, miegymás, meg a Vista se jelent még meg akkor ugyebár – azt meg nem is gondoltam volna, hogy ennyi ideig fog tartani – tehát csak január végén álltam neki a dolognak, felvállalva mind a 3 Vista kupon ügyintézését.
A dolog lebonyolítását a Microsoft kiadta egy Moduslink nevü cégnek, így rajtuk keresztül kell intézni az ügyet.

A folyamat úgy néz ki, hogy fel kell menni egy weboldalra, ott be kell írni a kupon 22 jegyű sorszámát, az XP COA számát (ez a matricán szereplő szám, nem egyenlő a sorozatszámmal). Ekkor fogunk kapni egy rendelés visszaigazoló számot (order confirmation number), majd az ezzel a számmal és a neveinkkel kitöltött kupont kell a Moduslink hollandiai címére küldeni levélben, közben természetesen a upgrade árát ki kell egyenlíteni vagy kártyával vagy átutalással. Ha mindez megtörtént jön a csomag a Vista upgrade lemezekkel – elvileg.

2007. január 24-én gondoltam, hogy nekivágok a dolognak, felmentem a megadott weboldalra, haladtam szépen előre formról formra, amikor egyszercsak elérkeztem oda, hogy meg kellett adnom a már említett kupon számát, itt viszont megakadtam, ugyanis a következő hibaüzenetet kaptam: We’re sorry but we are unable to validate your coupon – vagyis sajnálják, de nem tudják jóváhagyni a kuponomat.
Felhívtam a magyar Microsoft Ügyfélszolgálatot, ahol megkértek, hogy a hibaüzenet képernyőmentésével együtt írjam ezt le nekik e-mailben. Megtörtént.

Másnap, azaz 2007. január 25-én jött a válasz e-mail az MS Ügyfélszolgálatról melyben kérték, hogy küldjem el nekik mind a három kupon másolatát. Elküldtem. Még aznap jött is a válasz, melyben kaptam egy számot amit mind a három kupon érvényesítéséhez használnom kell majd.

2007. január 26-án a kapott számmal megpróbáltam tovább jutni a webes részen. Sikerült. Kiderült, hogy XP Professional-ről ingyenes a frissítés Vista Business-re (más lehetőséget fel sem kínált a rendszer), viszont a szállítás és kezelési költség 12.75 euró, az adó további 2.55, így összesen 15.30 eurót kell kifizetni a frissítésért. A rendszer bekérte a nevemet, címemet, a cég nevét és nemzetközi adószámát, viszont a folyamat végén a számlázási címnél már csak az én nevem szerepelt. Akármennyire kis összegről van szó, szerettem volna megbizonyosodni róla, hogy az igazi számlán a cég neve is fel lesz-e tüntetve, ezért levelet írtam a Moduslinknek ezzel kapcsolatban.

2007. február 2. Eltelt egy hét, válasz nem jött, így azt gondoltam, hogy ismét a magyar ügyfélszolgálathoz fordulok segítségért. Akiktől szinte azonnal válaszoltak, hogy továbbították a kérdést a területi irodához és amint választ kapnak értesíteni fognak.

2007. február 9. Újabb hét telt el, válasz se a Moduslinktől se a Microsoft Ügyfélszolgálattól nem érkezett és mivel már kezdtem unni a dolgot úgy voltam vele, hogy lesz ami lesz, akár kapunk a cég nevére elszámolható számlát akár nem elutaltatom a pénzt. Végigvittem a webes folyamatot a másik két XP példányra is, a kollegáim nevével és e-mail címével, továbbá a megadott számra elutaltattam 45.90 eurot, azaz mindhárom példány kezelési és szállítási költségét, a megjegyzés rovatba természetesen bekerült mindhárom order confirmation number.
A kitöltött kuponokat pedig postára adtuk Hollandiába.

2007. február 26. E-mailt kapunk mindhárman a Moduslinktől, miszerint az érvényesítési folyamatnak vége és folyamatban van a rendelésünk teljesítése. 4-6 héten belül meg kell kapnunk a rendelést, és e-mailben fognak értesíteni amikor postázták. Bármikor felmehetünk a weboldalra és ellenőrizhetjük a folyamatban levő rendelés státuszát. Ha nem kapnánk meg a rendelést a megadott időintervallumban akkor ezt május 1-ig mindenképpen jelezzük, mert ezután már nem áll módúkban ezzel foglalkozni.

Naponta ellenőriztem a weboldalon a státuszt, de semmi változás nem volt, a szállítási dátum mindig kitöltetlen maradt.

2007. március 19-én postán kaptunk egy a cég nevére szóló számlát, egy darab Vista frissítésről. És igen, az egyik kollegám számaival ellenőrizve a webes felület azt mutatta, hogy az egyik rendelést postázták március 12-én (egyébként még a mai napig nem érkezett meg). Nem értettem, hogy miért csak egy példány tart itt, amikor egyszerre három lett küldve, de gondoltam, hogy hátha nem egyszerre dolgozták fel őket, ezért lesz egy kis csúszás.

2007. március 30-án a másik kollegám és én e-mailt kapunk a Moduslinktől, miszerint sajnálják, de nem tudják teljesíteni a megrendelésünket, mert még nem érkezett meg a számlájukra a pénz, ha a következő 10 napban sem érkezik meg akkor törlik a rendelést. Ez azért jó, mert rendelést csak március 31-ig lehetett leadni, tehát ha ezt most törlik, akkor már nem fogunk tudni újat leadni.

Tehát itt tartunk most, ez az Express Vista Upgrade, zökkenőmentesen és egyszerűen.

Ezen írással egyidejűleg írok a Moduslinknek és a hazai Microsoft Ügyfélszolgálatnak is, a folytatásról beszámolok.

2007. április 3.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.