2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Egy kis multi: i7 vs. GCN Crossfire

Vegyétek ezt az írást egy kis plusznak az előzőkhöz, de szubjektívebb leszek, mint eddig bármikor.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztkörnyzet

Játékok:

- Crysis 3: Multiplayer
- Battlefield 3: Multiplayer

Tesztgép:

Processzor: Intel Core i7 920
Alaplap: Asus Rampage III Extreme
Memória: 12 GB 1600 MHz CL8 Triple Channel MHz
Rendszer: OCZ Agility 3 60 GB
Játékok: Western Digital Blue 500 GB

VGA: HD7950 Crossfire @ 1125/1650
Driver: AMD: 13.6 Beta
Felbontás: 1920x1080
OS: Windows 8 Pro

A tesztgép még mindig X58-ra épül, egy változás történt:
Alaplap csere, kényszerből.
Nem sokkal az előző teszt megírása után elhalálozott az Asus P6TD Deluxe, aminek egyáltalán nem örültem, tekintve, hogy minden téren meg voltam vele elégedve.
Teljesítmény szempontjából ez nem releváns, de legalább a gép összképe kicsit javult, ha mindenképp a pozitívumot szeretnék keresni benne.
A mondás úgy tartja, hogy minden rosszban van valami jó, ez papíron működött is volna: feljebb lépek a prémium, ámde nem tuning lapról a sokak által csak „OC lap”-nak nevezett csodára és esetlegesen meg tudom lépni a 4500-s órajelet 24/7-re, míg a Deluxe 4400-ig bírta a tempót.

Mint látjátok ez nem sikerült, legfőképp az időközben beesett új gépház miatt (Zalman Z11 Plus). Ami nálam a legnagyobb gondot okozta az a 2 VGA hője, egyszerűen nem lehet normális hangerő mellett kivezetni olyan hatásfokkal ebből a házból, hogy az ne fűtse be az egészet, ezzel együtt a processzort ami a tesztpados (értsd: asztalon gépház nélkül) eredményhez képest +10 fokos kupakhőt produkált Idle VGA-k mellett, míg 100% terhelés mellett +20 fok feküdt rá a CPU-ra.
Rövid története ennyi a „csak” 4200-s órajelnek.

Nem a 120 HZ-s monitorral rendelkező emberek elvárásaihoz mérem a tökéletes játszhatóságot. Hiába 7950CF ide vagy oda. A gamerek többségének még mindig 1920-s 60 Hz-en operáló monitora van és ha a V-Sync-s 60 fps-re utaznak hiszen a 60 Hz-es frekvencián az a tökéletesnek mondott „smooth” érzés és ezekben a játékokban konkrét előny nem is származik a 60 fölötti fps-től, érzésre lehet kicsit közvetlenebb a dolog.

Ha már az fps témába így belemártóztunk:
Még mindig Bullshit, hogy 25 fps-től már nem látjuk a különbséget vagy a mostanság elterjedt 45 fps (vajon honnan jönnek ezek az értékek?)
Ez is teljesen ember és játék függő, de már már komikus amikor győzködik egymást az emberek a 25 fps vagy „2013 Edition”: 45 fps tökéletességéről.

Aki kicsit is igényes, az nem játszik 25 fps-sel, aki pedig alkalmi játékos annak !!elég lehet!!, de teljesen folyamatosnak max. akkor mondanám, ha mostanáig úgy nevelkedtem volna, hogy sosem láttam olyan modern dolgot, mint a 3D-s számítógépes játék.
Véleményem szerint teljesen megszokás kérdése, hogy mit tartunk jónak, mert hát minden relatív és megszokás kérdése, a jót pedig könnyű megszokni.

Röviden:

Sok fps-sel játszol: megszokod, nem jó a kevés fps
Általában minden rosszul fut: 25 fps már tökéletes

Frametime-t már nem vonom be a témába, mert sosem lenne vége az első oldalnak.

Itt a jogos kérdés: Lesz Frametime mérés ahogy legutóbb megígértem? Nem, sajnos most sem lesz, nem egészen látom a szoftveres mérés realitását, vagy nem elég pontos ha lehet így fogalmazni. Ezután sem fogom alkalmazni, hacsak nem találok valami lehetséges alternatívát, ha már tényleg kihagyhatatlan lesz egy szép nap ez a téma.

VRAM használat:

Egy plusz gyors info, mert a BF3-nál 1920-ban 1 GB VRAM mellett úgyis aktuális a téma.

Nem lehet kiolvasni semmilyen programmal, az csak egy becslés a szoftver részéről, arról nem is beszélve, hogy a mai játékok addig töltik a memóriát míg az meg nem telik.
Eddig a AAA címek mindegyike beérte 2 GB-tal full HD-ben, megfelelő minőségű élsimítás mellett (4x MSAA, vagy 2x SSAA). Ezt felejtsétek el, hogy méritek, mert felesleges. Észreveszitek, ha elfogy az a bizonyos memória.

A jelenségek változóak: általában drasztikus teljesítmény csökkenés (több memóriával rendelkező azonos GPU-val szerelt kártyákhoz képest), vagy hibásan megjelenő/nem megjelenő textúrák.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.