2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Egy Honda Civic újjászületése

A Hondákat lehet szeretni, szerelni, tuningolni: itt most az elmúlt 3 év tapasztalatai következnek.

[ ÚJ TESZT ]

Tuning Reloaded

Ekkor ugyanis felhívtam Botit, hogy mi újság és aztán rátért a kocsikra, hogy most lenne olcsón szinte zsír új turbó a kocsimhoz. Nem kellett többet mondania, lecsaptam rá és elkezdődött újra a tuningos lendület. Sajnos nem lett kevésbé viszontagságos, de legalább most megkaptam azt, amiért fizettem, nem lettek vak tételek a papíron. Az utolsó tavaszias napon felvittem a kocsit a nyári kerekeken, aztán sajnos két hét durva mínuszos idő következett, Botinak nem volt meg a korábbi helye, így nem tudott meleg garázsban szerelni, nem tudott hozzákezdeni a motorhoz.

Azt viszont megbeszéltük, hogy mekkora méretekkel dolgozunk, ami fontos, hiszen ha én azt mondom, elég lesz a 81-es dugattyú, akkor ahhoz való tömítés kell meg motormunka, csakhogy időközben kiderült, hogy ez a 81 mm nem biztos, hogy jó lesz, meg én is több lóerőt (konkrétan 400-at) szerettem volna, ezért a jól bevált 81,5 méretnél maradtunk. Megint várni kellett a csomagra USA-ból, öt hét kivárás, király. Már ismét április vége volt, mire odakerült a motor, hogy a Bejo motorsport végre megfúrja, hengerfejet megmunkálja, stb.

Közben a pénzzel egyre jobban elúsztunk (1,2 millát szántam volna rá), hát próbáltam spórolni pár dolgon, ami nem mindig jött be és emiatt újra kellett vásárolni az adott alkatrészt. Szerencsére a bejáratás most tényleg 2500 km környékén megvolt, de sokszor voltam nyáron vonattal is, meg kocsival is egy jó 500 km-es úton (ez oda-vissza), mert közben kitaláltam, hogy akkor már a rohadást is megcsináltatom. Megvettem két hátsó javítóívet.

Illetve a küszöböt is megcsináltattam, de akkor már gondoltam az egész autót újrafújatom, hasonló kékre, mint ami volt, végül a Fiji Blue Pearl lett a választott szín. Az alábbi képen látszik, hogy mennyire megette a rozsda már az autó egy részét, félelmetes.

Az első sárvédőket kompletten cseréltük F1 style index nélküli sárvédőkre.

A végeredmény sajnos ekkor még felemás volt, mivel a lökhárítókat és a küszöböket nem tudtam lecserélni, de tervben voltak. Ez a kék szín nagyon tetszik, ha újra választanom kellene akkor is ez lenne.

Sikerült amcsiból eredeti karbon motorháztetőt és csomagtartót rendelni, aminél csak a szállítás ára volt brutális, egyébként meg lett volna nagyjából 120 ezer Ft-ból egy darab, de a szívással együtt 150 ezer/db lett.

Hátsó ledes lámpát Németországból hozott Patrik barátom, nagyon emberi (25 ezer Ft/pár) áron.

A fényezést 20.000.- Ft/elem áron vállalták, sajnos nem lett a legjobb, hiszen még 1 év sem telt és már nagyon apró megrepedezések látszódnak (a végig garázsban tárolt autón). Télen nem is használtam, gondolom, a gittel lehet a gond, mindenesetre bosszantó. Időközben műszerekből is vásároltam többet, jelenleg ezek a mérőim vannak: olajhő, turbónyomás, kipufogó gázhő és levegő-benzinarány (AFR).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.