Hirdetés

2019. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

Egy Honda Civic újjászületése

A Hondákat lehet szeretni, szerelni, tuningolni: itt most az elmúlt 3 év tapasztalatai következnek.

[ ÚJ TESZT ]

Pár technikai infó, szívás és külső fejlesztés

A váltóm egy összeépített Integra sperres váltója, melyben a 4. és 5. fokozat hosszabb a gyárinál. A motorba Supertech kovácsoltvas csökkentett kompressziós dugattyúk, Eagle "H" profilú hajtókarok, ACL Race csapágyak, ARP hengerfej csavarok, Supertech blokkmerevítő, Skunk2 szelepek, RC650-es injektorok kerültek, mint főbb módosítások a Garrett GT2860RS mellett. 2012 augusztusában jött a feketeleves, ugyanis a benzinemmel csörgött a motor már 6000 fordulat környékén, tehát ki kellett járni belőle először és utána megint visszavinni Budapestre a végső programozásra.

Erre szeptemberben került sor két teli tank 100-as benzin után, azóta csakis 100-assal megyek. A programozás egy ideig szépen zajlott, de aztán egyszer csak elkezdett elhúzni a kocsi elég nagy tempónál jobbra, már láttam is lelki szemeim előtt, hogy árkot fogunk és végünk, de szerencsére nem így történt. Mint kiderült, az OBX drag jobb féltengelyem csuklójánál visszatért a korábbi bibi, szétszakadt a gumiharang, kidobta az összes zsírt.

Annyira elkezdett fájni a fejem ettől a hírtől, hogy csak na. Majdnem 200 ezer Ft volt ez a pár féltengely, ami elvileg 600 lóerőig bírja, tényleg vastagabb a tengely része, meg a féltengely felújításkor is mondták, hogy bitang erős, csak sajnos nem kanyarodásra van kitalálva, ez tényleg csak drag pályára. Mindegy, megcsináltattam 30 ezer Ft-ért, majd újra szétment még programozás előtt, ekkor feladtam vele a küzdelmet, de hogy miért csak a jobb oldali? Máig nem tudom a választ.

Az autóval is majdnem feladtam a küzdelmet ekkora. 2012. október végét írjuk, ekkor és már 2 millió benne volt a motor + váltó + féltengelyes dologban (igaz ez a plusz benzinköltséggel együtt, tehát tényleg minden benne van) és még közel 800 ezer a kasztniban, de még egyik sem volt kész. Elérkezett 2013. A kocsi garázsban pihent, sokat nem költöttem én sem, hát spóroltam a folytatásra és ismét volt öt hónap, amikor majdnem megőrültem már, hogy nem tudok erős autóval menni. Nem tudom, miért, de imádom eltolni neki 2-3-4-5-ösben is, hogy repesszen. Nem vagyok oda a kanyargásért, de ha van szabad út előttem, akkor jó a kedvem, ha repeszt a vas. Sebaj, megvárom gondoltam, most már érdemes.

Külső fejlesztés

Még a tél folyamán megrendeltem amcsiból egy "Body kit"-et, leszámítva a hátsó lökhárítót, ami magyar termék lett, illetve egy R8 style első lámpát. Ez mind meg is jött februárra, amikorra ismét összejött egy kis pénzem, gondoltam egy merészet és rendeltem egy Tein super street futóművet, így a tavaszra ismét elköltöttem az összes spórolt téli pénzemet, de legalább volt is valami fejlesztés, bár nagyon nehezen kezdődött a 2013-as szezon is, egy körmendi fényezőhöz vittem az új elemeket, aki nagyjából 35 ezer Ft-ot mondott a lefényezésre + felrakásra / elem, természetesen rövid, 1-2 hetes átfutással, végülis 2 tuningküszöb meg 2 lökhárító az első lámpákkal csak nem nagy ügy.

Amilyen szerencsém volt, az lett és már majdnem felgyújtottam a kocsit.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.