2007. június 26-án, kedden utaztunk Görögországba, Stavrosba. Egy népszerű, görög utakra specializálódott irodában egy „normális” repülőjegy árát fizettük ki, kettőnknek összesen 114.772 Ft-ot. Azért választottuk a repülőt, mert könnyebb, gyorsabb, egyszerűbb utazásnak tűnt a busznál. Csak a reptéren derült ki, hogy Wizz Air fapados légitársaság menetrend-szerinti járatával utazunk. 13.00-kor jelentkeztünk az iroda helyi képviselőjénél, nem sokkal ezután becsekkoltunk. A tervezett indulási időpont 15.00 volt, járatszám W6 253. Aztán először kiírták, hogy 40 perc késés. 15.00 körül láttuk leszállni a gépet, gondoltuk, akkor nincs komoly gond. Utána újabb kiírás, újabb 40 perc. Először beszálltunk a buszba, majd leszállítottak és tranzitkártyát osztottak. Utána újabb kiírás, újabb 40 perc. Nem sokkal később ismét buszra szálltunk, ahol közölték, most átvisznek minket az érkezési oldalra és újra be kell csekkolni. Ez 17.00 körül történt. Ezt követően, nagyjából 18.20 körül indultunk el, így sikerült összesen 3 óra és 20 perc késéssel a levegőbe emelkednünk. A szálláshelyre 23.30 körül érkeztünk meg.
Július 3-án, kedden indultunk vissza. 15.45-kor már a repülőtéren voltunk, a check-in pultnál. A tervezett indulás 18:15 volt, járatszám W6 254. Aztán megint kezdték a 30-40 perces csúsztatásokkal, majd 20:00 körül tájékoztattak, hogy új információt 22:30-kor adnak. Ekkor tudtuk meg 0.40-es időpontot. A reptéren kellemes, 18 fok körüli hőmérséklet uralkodott, a padokon ücsörögve vártuk az újabb indulási időpontot. Végül kb. 00.45-kor indultunk, Budapestre 1.30 körül érkeztünk meg, összesen 6 és fél óra késéssel.
A félreértések elkerülése végett, minden időpontot helyi idő szerint adtam meg. Az utazás előtt egy hónappal az utazás teljes költségét megtérítettük, ahogy ezt a pénztárbizonylatok igazolják.
Három pontban nyújtottam be panaszt az irodánál és a Wizz Air ügyfélszolgálatán:
1. Tájékoztatás hiánya: Az utazás előtt kapott tájékoztatás nem volt teljeskörű, hiszen sem a részvételi jegyen, sem a számlán nem került feltüntetésre, hogy a megvásárolt repülőjegy pontosan melyik légitársaság mely járatára vonatkozik, tehát mik az utazás lényeges paraméterei (csak az indulási-érkezési időpontok voltak ismertek), nem tudtuk, fapados légitársaság gépével repülünk.
2. Késés: Mindkét út során jelentős, három órát meghaladó várakozási időre kényszerültünk. Az Utazási Szerződés alapján látható, hogy az irodát nem terheli felelősség. A problémát számomra az okozza, hogy nem teljesen világos számomra a késés és a járattörlés megkülönböztetése, illetve az, hogy például a 6 órás késés törlésnek minősül-e vagy csak jelentős késésnek. Úgy tudom, a Wizz Air esetében van egy belső szabályzat, miszerint nem törlik a járatokat. Úgy látom, hogy ez részben a kártérítés elkerülése miatt van így. Bármilyen sokáig is tartott a repülőtéri hibaelhárítás (értsd: repülőgép szerelés), nekünk azt folyamatosan mondták, hogy a gép mindjárt indul (20-30 perc múlva), lebegtették az indulási időpontot. ''Elfelejtették'' felajánlani a 6 órás késés esetén szintén kötelező két darab ingyenes telefonhívást is a thesszaloniki reptéren, ám ezen térítés díja elenyésző (párszáz forintos tétel) lenne mindössze.
A szabályozás számomra érthetetlen. Hiszen amennyiben járattörlés lett volna, a 16.3-as pont alapján ugyanígy érnénk célhoz, 250 EUR kártérítést fizetnek minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra, így ebben az esetben is. Célszerű lenne a késés és törlés megkülönböztetésének pontosabb kritériumairól is szólni a szabályzatban.
3. Jegyárak: Az általam megrendelt szolgáltatás a normál (hagyományos) légitársaság tarifáit vette figyelembe, ahogy az a számlán is szerepel. A fapados légitársaság azonban lényegesen olcsóbb, ám alacsonyabb színvonalú utaztatást vállal (késések, étkezések, helyfoglalás, stb.). Próbaképpen összehasonlítottam, hogy egy feltételezett augusztusi utazás során hasonló paraméterek mellett hogyan alakulnának a jegyárak.
Malév 83.800 Ft+35.400 Ft=119.200 Ft
Wizz Air 35.960 Ft+26.360 Ft=62.320 Ft
Gyorskeresés
Egy görög út viszontagságai - miért (ne) repülővel?
2007. június 26-án, kedden utaztunk Görögországba, Stavrosba. Egy népszerű, görög utakra...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Leállhatott a PlayStation VR2 gyártása
A Bloomberg szerint lassul az eladás, és sok termék a raktárakban.
-
Hamarosan indul a Songs of Silence korai kiadása
A stratégiai játék elsőként PC-re érkezik, később konzolokra is befut a teljes kiadás.
-
Commandos Origins - Fókuszban a helyszínek
A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Ennyibe fog kerülni az LG B4 tévé
Már lehet tudni, hogy mennyiért jön a belépőszintre szánt OLED televízió Németországban.
-
Alone in the Dark - Íme a végleges gépigény
A játék premierje már a küszöbön, kevesebb mint egy nap múlva érkezik a teljes kiadás.
-
Xiaomi Smart Band 8 Pro teszt
Futottunk egy kört a Xiaomi GPS-es, nagy kijelzős fitnesz karperecével.
-
NVIDIA, AI, kínai EV, robotok
Szorosabbra fűzi a kínai EV-gyártókkal az AI-alapú együttműködését az NVIDIA, miközben AI-t épít a humanoid robotokba és a cégeket is segíti az AI integrálásában. Hamarosan HBM3E chipeket is kap.
-
Felhőből kutat 6G-t az NVIDIA
Elindult az NVIDIA felhőalapú kutatási platformja: már a 6G-t kutatják és tesztelik.
-
Itt az NVIDIA Blackwell!
A B200 egy GPU-ja a lehetséges maximum kiterjedéssel dolgozik.
-
Apple-Google AI-szerelem
A jelentések szerint a Google Gemini szolgáltatja majd az Apple iPhone-ok AI-funkcióit.
-
Ő vezeti a sportstreamingcéget
Kiderült, hogy ki lesz a vezérigazgatója annak a sportstreaming-platformonak, amit a Disney, a Fox és a Warner Bros Discovery együtt indítanak.
-
Sharp 50FQ5EG: középkategóriás QLED tévé gamer funkciókkal
Letesztelhettük a Sharp 4K felbontású, 50 hüvelykes, Google TV okos rendszert használó televízióját.