2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Egy görög út viszontagságai - miért (ne) repülővel?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

2007. június 26-án, kedden utaztunk Görögországba, Stavrosba. Egy népszerű, görög utakra...

[ ÚJ TESZT ]

2007. június 26-án, kedden utaztunk Görögországba, Stavrosba. Egy népszerű, görög utakra specializálódott irodában egy „normális” repülőjegy árát fizettük ki, kettőnknek összesen 114.772 Ft-ot. Azért választottuk a repülőt, mert könnyebb, gyorsabb, egyszerűbb utazásnak tűnt a busznál. Csak a reptéren derült ki, hogy Wizz Air fapados légitársaság menetrend-szerinti járatával utazunk. 13.00-kor jelentkeztünk az iroda helyi képviselőjénél, nem sokkal ezután becsekkoltunk. A tervezett indulási időpont 15.00 volt, járatszám W6 253. Aztán először kiírták, hogy 40 perc késés. 15.00 körül láttuk leszállni a gépet, gondoltuk, akkor nincs komoly gond. Utána újabb kiírás, újabb 40 perc. Először beszálltunk a buszba, majd leszállítottak és tranzitkártyát osztottak. Utána újabb kiírás, újabb 40 perc. Nem sokkal később ismét buszra szálltunk, ahol közölték, most átvisznek minket az érkezési oldalra és újra be kell csekkolni. Ez 17.00 körül történt. Ezt követően, nagyjából 18.20 körül indultunk el, így sikerült összesen 3 óra és 20 perc késéssel a levegőbe emelkednünk. A szálláshelyre 23.30 körül érkeztünk meg.

Július 3-án, kedden indultunk vissza. 15.45-kor már a repülőtéren voltunk, a check-in pultnál. A tervezett indulás 18:15 volt, járatszám W6 254. Aztán megint kezdték a 30-40 perces csúsztatásokkal, majd 20:00 körül tájékoztattak, hogy új információt 22:30-kor adnak. Ekkor tudtuk meg 0.40-es időpontot. A reptéren kellemes, 18 fok körüli hőmérséklet uralkodott, a padokon ücsörögve vártuk az újabb indulási időpontot. Végül kb. 00.45-kor indultunk, Budapestre 1.30 körül érkeztünk meg, összesen 6 és fél óra késéssel.

A félreértések elkerülése végett, minden időpontot helyi idő szerint adtam meg. Az utazás előtt egy hónappal az utazás teljes költségét megtérítettük, ahogy ezt a pénztárbizonylatok igazolják.

Három pontban nyújtottam be panaszt az irodánál és a Wizz Air ügyfélszolgálatán:
1. Tájékoztatás hiánya: Az utazás előtt kapott tájékoztatás nem volt teljeskörű, hiszen sem a részvételi jegyen, sem a számlán nem került feltüntetésre, hogy a megvásárolt repülőjegy pontosan melyik légitársaság mely járatára vonatkozik, tehát mik az utazás lényeges paraméterei (csak az indulási-érkezési időpontok voltak ismertek), nem tudtuk, fapados légitársaság gépével repülünk.

2. Késés: Mindkét út során jelentős, három órát meghaladó várakozási időre kényszerültünk. Az Utazási Szerződés alapján látható, hogy az irodát nem terheli felelősség. A problémát számomra az okozza, hogy nem teljesen világos számomra a késés és a járattörlés megkülönböztetése, illetve az, hogy például a 6 órás késés törlésnek minősül-e vagy csak jelentős késésnek. Úgy tudom, a Wizz Air esetében van egy belső szabályzat, miszerint nem törlik a járatokat. Úgy látom, hogy ez részben a kártérítés elkerülése miatt van így. Bármilyen sokáig is tartott a repülőtéri hibaelhárítás (értsd: repülőgép szerelés), nekünk azt folyamatosan mondták, hogy a gép mindjárt indul (20-30 perc múlva), lebegtették az indulási időpontot. ''Elfelejtették'' felajánlani a 6 órás késés esetén szintén kötelező két darab ingyenes telefonhívást is a thesszaloniki reptéren, ám ezen térítés díja elenyésző (párszáz forintos tétel) lenne mindössze.

A szabályozás számomra érthetetlen. Hiszen amennyiben járattörlés lett volna, a 16.3-as pont alapján ugyanígy érnénk célhoz, 250 EUR kártérítést fizetnek minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra, így ebben az esetben is. Célszerű lenne a késés és törlés megkülönböztetésének pontosabb kritériumairól is szólni a szabályzatban.


3. Jegyárak: Az általam megrendelt szolgáltatás a normál (hagyományos) légitársaság tarifáit vette figyelembe, ahogy az a számlán is szerepel. A fapados légitársaság azonban lényegesen olcsóbb, ám alacsonyabb színvonalú utaztatást vállal (késések, étkezések, helyfoglalás, stb.). Próbaképpen összehasonlítottam, hogy egy feltételezett augusztusi utazás során hasonló paraméterek mellett hogyan alakulnának a jegyárak.

Malév 83.800 Ft+35.400 Ft=119.200 Ft
Wizz Air 35.960 Ft+26.360 Ft=62.320 Ft

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.