Hirdetés
Fogd a kezem, és gyere velem!
A Havenben tehát hatalmas szerepe van a karakterek közti beszélgetéseknek, de a játék nem egy visual novel, ebből fakadóan pedig nem ez az egyetlen játékelem, a szerep és kalandjátékok különböző tulajdonságai jelennek meg a Havenben. A játék remekül játszható egyjátékos módban, a játékmenet tervezése során gondosan ügyeltek arra, hogy ebben az esetben is kiváló élményt nyújtson a program, de ahogy a cikkem elején is kiderült, ez a játék főleg azoknak a pároknak szól, akik együtt játszanának a játékkal kooperációban, és ez azért is fontos, mert bizonyos játékelemek szórakoztatóbbak így, mint egyedül játszva. Utóbbiban mindkét karaktert vezérelhetjük, co-op módban értelemszerűen 1-1 karaktert irányíthatunk, third person módban.
Yu-val és Kay-jel feladatunk lesz kis, megsérült űrhajónk, a Nest helyrepofozása, és az ehhez való alkatrészgyűjtés a Source nevű bolygón, avagy karaktereink új otthonában. A bolygó sok kisebb szigetből áll, nem egy nagy, open world terepen barangolhatunk tehát, hanem kisebb bolygótöredékeken, melyeket a legtöbb esetben egy úgynevezett „flow híd” köt össze. Több szempontból is remek megoldás ez egy nagy, nyílt világú placcal szemben. Egyrészt így spórol a hardver erejével a játék, másrészt kicsit átláthatóbbá válik a felfedezés, az, hogy mit hol találunk meg, és van egy kicsi meglepetés faktor is az egészben, hogy vajon mit rejthet a következő szigetecske. Ráadásul egy teljesen általános tulajdonságú SSD meghajtón csak 1-2 másodperc a betöltés, a töltési idők tehát szinte mintha nem is lennének, nem bontják meg a játékmenet folyamatosságát.
Főszereplőink a távoli jövő gyermekei, tehát ha azt gondoltuk, hogy a barangolás unalmas futkározásban merül majd ki, tévedtünk. Yu és Kay antigravitációs csizmákkal vannak felruházva, melynek köszönhetően a barangolás habkönnyed és gyors siklássá válik, és akár még magasabbra is emelkedhetünk a „flow szálak” segítségével. Ezeken szükséges is lesz a manőverezés, hogy csizmáinkat feltöltsük ezzel a flow energiával, ami a mozgáson túl ahhoz is szükséges, hogy egyes ajtókat kinyissunk, illetve szükség esetén ellenfeleket rázzunk le magunkról. Az irányítás co-op módban egyébként úgy történik, hogy a kettőnk közül valamelyikünk tölti be a leader szerepét, ezáltal partnerünk karaktere automatikusan követi akár a mi karakterünket, vagy a miénk az övét. De ha nem mi töltjük be a vezért szerepét, akkor se fogunk unatkozni, ugyanis lehetőségünk vagy egy úgynevezett „flowblob” irányítására, mellyel visszatarthatunk minket üldöző támadókat, de távolabbról is összeszedhetünk dolgokat, mintha lenne egy távolabbra nyúló kezünk.
Sok-sok szigetecske vár ilyen módon a felfedezésre, melyek között nincs két ugyanolyan, és ez vonatkozik a rajtuk megtalálható dolgokra is. Az említett Nesthez szükséges alkatrészeken túl többfajta, különböző ehető növényeket találhatunk, melyek gyűjtögetésére szükség lesz, mert karaktereink hasát meg kell tömjük az ezekből készített különböző ételekkel. Karaktereink éhségét folyamatosan nyomon követhetjük a menüben, de ők maguk automatikusan meg is jegyzik, hogy enniük kellene. Ha karaktereink éhesek, a harcban kevésbé effektívebbek, de erre majd a következő oldalon térek ki. Ez az „étel-menedzsment” rendszer egyébként aranyos, könnyű, és egyszerűen kivitelezhető. Csak fognunk kell két tetszőleges hozzávalót, melyek kombinációjából valamilyen étel sül vagy fő ki, és mielőtt véglegesítenénk döntésünket, a játék azt is megmutatja, hogy az adott étel amellett, hogy csökkenti Yu és Kay éhségét, milyen egyéb bónuszokkal jutalmaz. Van, ami „kötelékpontot” ad, van, ami életpontunkat tölti vissza, és olyan is van, amelyik mindkettőt biztosítja, eltérő mértékben. Mindenhol persze nem lehet kirakni a terítőt egy jókora piknikhez, és a nap bármely szakaszában sem ragadhatunk fakanalat. Főzni és enni csak a menedékünket jelentő Nestben, vagy kijelöl táborpontokon lehet, a főzést továbbá például nem lehet este kivitelezni, ilyenkor karaktereink megjegyzik, hogy ilyen későn nincs kedvük már hozzá.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!