2024. április 23., kedd

Ecuador és Peru – 4 hónap alatt

Életem legnagyobb kalandját írom le – turisták számára hasznos információkkal és képekkel kiegészítve. Utazásra fel!

Az utolsó három hét programja

Kedves Olvasóközönség!

Azt hiszem rákanyarodtunk a célegyenesre. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy pontosan három hét van hátra a kalandjaimból. Ezt akár tölthetném szomorkodással vagy mindennapos bulizással, de jelenleg mások a terveim. Hogy pontosan mik? Arról olvashattok az alábbiakban.

Mielőtt belemennék a programok részletezésébe, egy pár szót szeretnék szólni az egészségemről, ami szerencsére két nagyszerű embernek köszönhetően már 99% körüli. Akik becsülettel követik a blogot tudják, hogy elkaptam egy nagyon ronda torok/mandula bajt, mely antibiotikumos kezelést igényelt. Azt, hogy nem lett súlyosabb a gond, két embernek köszönhetem. Az egyik közülük a legjobb magyar fülorrgégész, akit valaha ismertem. Mivel nem kérdeztem rá, ezért nem írom ide a nevét, ellenben díszelegjen itt a monogramja nagy betűvel. Köszönöm: Doktor K.H.

A másik doktor egyben a lakótársam, aki megosztja velem az életét. Christ Paz. Nemcsak mint doktor, hanem mint ember is fantasztikus. Az ő nevét le merem írni, három okból is. Egyrészt ő is követi a blogot, így bárki megtalálhatja. Másrészt (és egyben harmadrészt) Cuscóban él és aneszteziológus, így kétlem, hogy bárki, akinek alvásproblémái lennének, őt fogja zargatni éjnek idején. :) Egyszóval köszönöm mindkettőjüknek a segítséget. Nélkülük nem ment volna. Így sem volt könnyű egyedül végigcsinálni a világ másik végén az elmúlt egy hetet, de közvetlen és távsegítséggel mégiscsak sikerült.

És akkor jöjjenek a programok:

Holnap, azaz 22-én, indulok egy nyolcnapos dzsungeltúrára az Amazonas déli erdőjébe. Életem egy nagy álma válhat valóra... :)

Manu térképe

Június másodikán megyek az Inka Jungle nevezetű 4 napos túrára, mely végén a túra ékköveként a Machu Picchu fog minket várni

Végül, de nem utolsó sorban, az utolsó héten még el szeretnék menni a Titicaca-tóhoz, ami a betegségem miatt eddig kimaradt

Ezek a tervek, és mivel holnap indulok a „Manu” dzsungelbe, egy pár szóval felvázolnám a programot, valamint egy térképet is mellékelek a könnyebb érthetőség kedvéért.

1. nap: Cusco – Erika lodge
Hajnali négykor indulunk, és 12-re érünk Pilcopatába, ahol ebédelünk, valamint egy 1,5 órás rafting túrán veszünk részt. Innen indulunk tovább a szálláshelyünkre a kulturális zónába, az Erika lodge-hoz. Az első éjszakát itt töltjük.

2. nap Erika lodge – Boca Manu
A 2. nap lépünk be a „reserved zone"-ba. Ez olyan része a dzsungelnek, ahol tiltott bármiféle emberi beavatkozás az élővilágba – magyarul, itt az az őstáj vár minket, mint x millió évvel ezelőtt. Ellátogatunk egy termálforráshoz is, ahol kipihenhetjük az út fáradalmait. Állítólag a papagájok is szeretik ezt a helyet, így lehet, hogy velük fogunk fürdőzni.

3. nap Boca Manu – Lake Salvador
Ez a legmélyebb pontja a dzsungelnek, ahova elmerészkedünk. Itt már nincs se áram, se semmi. Csak a vadon. Két éjszakát töltünk itt, és mindennap felfedező túrákat teszünk, hogy minél több állatot és növényt láthassunk.

4. nap Lake Salvador
Ugyanaz, mint a harmadik nap. :)

5. nap Lake Salvador – Boca Manu
Elindulunk visszafelé. Útközben elhaladunk az erdei óriáspillangók odúja előtt, így lehetőségünk lesz megtekinteni ezeket a csodás teremtményeket.

6-7. nap Boca Manu – Erika lodge
Visszatértünk a kulturális zónába. Itt két éjszakát töltünk el és további kirándulásokat teszünk.

8. nap Erika lodge – Cusco
Vége a kalandnak és reméljük, mindenki ép bőrrel tér haza.

A Manu park „intangible” zónája ad élőhelyet azoknak a törzseknek, akiket itt „nocontactados”-nak, azaz érintetleneknek neveznek. Ők azok, akik a történelem folyamán még sohasem találkoztak a civilizáció semmilyen formájával. Éppen ezért, ide tilos és életveszélyes a belépés. Egyrészt ők általában vademberek, így a találkozásnak hamar szomorú vége lenne. Másrészt ezen emberek nem ismerik a betegségeket, így mi mint idegenek napok alatt irtanánk ki az őslakosságot. Állítólag tavaly egy külsős idegenvezető pár sör után megszavaztatta a csoportjával, hogy lépjenek be a tiltott zónába, mert az jó buli és csodálatos dolgokat lehet látni. Sosem tértek vissza…

Összegezve: nyolc napig biztosan nem fogtok rólam hallani (remélem, utána igen). Bízom benne, hogy senkinek sem lesznek blogolvasási elvonási tünetei és mindenki ki tudja majd tölteni az így felszabadult órákat. Akiknek mégis gondjai lennének, azoknak ajánlom, hogy olvasgassák Észak-Korea hivatalos magyarországi Facebook oldalát, illetve a nyolc nap alatt meg lehet számolni a bárányokat is. (Számológépet nem ér használni, és úgy sem ér becsülni, hogy a kép két szélén lévő bárányokat összeszámoljátok és összeszorozzátok.) A helyes megfejtők hazaérkezésem után kaphatnak 2-2 szem tic-tac-ot a popcorn és a tuti-frutti ízűből. Szóval megéri!

A helyes megfejtők hazaérkezésem után kaphatnak 2-2 szem tic-tac-ot a popcorn és a tuti-frutti ízűből. Minden kétséget kizáróan megéri! :)

Tényleg létezik. Van is itthon belőle :)

Minden jót kívánok odahaza, 29-én jelentkezem. (Vagy nem.)