eBay és a PayPal: mit és hogyan? III.

  • (f)
  • (p)
Tudástár – Írta: | 2012-05-23 05:00

Rövid leírás az internet legnagyobb aukciós oldaláról, valamint mikrofizetési rendszeréről, 3. rész.

Kulcsszavak: . eBayPayPalknow-howHA5BRGMelack

[ Új teszt ]

Bevezető

Először is köszönjük mindenkinek, akik eddig olvasták a cikksorozatunkat (I. rész - II. rész). Nagy örömünkre szolgál, hogy ezzel is sikerült kinyitni a netes vásárlás kapuit mindenki előtt - vagy azok előtt, akiket érdekel.

Ez a cikk most csak arra fog szolgálni, hogy az itt feltett kérdésekre - ami még aktuális, illetve a fórumban olvasott kérdésekre válaszoljunk.

Persze most is lesznek olyan kérdések, amik eddig nem merültek fel, vagy valamiért nem vettük észre őket. Jelezzétek és vagy itt, vagy egy külön posztban kivesézzük.

A Bill me later funkcióról nem ejtünk szót, mert az USA specifikus, így mi mint öreg kontinensen lakók, kimaradunk belőle - mint mindig.

PayPal - Top Up

A legtöbb kérdés még mindig e körül van, így azt hiszem, hogy ezt a részt érdemes kivesézni leginkább. Nem szándékom megmondani, hogy melyik a legjobb megoldás.

Alapvetően két megoldás van, amit lehet használni. Az egyik a Top Up, amikor feltöltesz egy adott összeget a PayPal egyenlegedre. Ehhez minden adat elérhető a PayPal / My Account / Top Up menüpont alatt.

Itthon az UniCredit bank az, akinél a PayPal a számlát vezeti. Ezt láthatjuk a Top Up menüpont alatt.

A folyamat az alábbiak szerint néz ki:

Adott összeget a saját - vagy más személy - bankszámlaszámáról elutaljuk a saját profilunkban látható bankszámlaszámra. A "Közlemény" rovatba a Transfer ID-t írjuk be! Ez azért fontos, mert ez alapján könyvelődik fel az összeg a mi egyenlegünkre. Ha ezt elfelejtjük, akkor az összeg ugyan megérkezik, de nem könyvelődik fel. Ilyen esetben nekünk kell jelentkezni a PayPalnél és bizonyítani, hogy mi indítottuk az utalást. Ez több napot is igénybe vehet!

És egy kis kitérő itt és most. Ennek a módszernek a kerékkötője aktuálisan a giro rendszer. Ez a rendszer felelős azért, hogy adott összeg a két bank között átmenjen. Ez most, ha bankzárás előtt adjuk le, akkor 24 óra - másnapra ott van, ha bank zárása után (általában 16:00 után, de bankja válogatja), akkor 48 óra. Ez fog most megváltozni, 4 óra alatt oda fog érni a pénz - bővebb infó itt.

Ettől függetlenül azt ne felejtsük el, hogy az összeg felkönyvelése a saját egyenlegünkre még időbe fog kerülni - eddigi tapasztalatok alapján +1 nap.

Vissza a kályhához. Az egyenleg feltöltéséhez nem kell a kártyát a rendszerünkbe felvenni (Add or Edit Bank Card), mert a levonás nem arról történik. Így a 400 HUF-os díjjal sem kell számolnunk.

Előnye:
- bankkártyánk biztonságban van
- csak annyit tudunk költeni, amennyi rendelkezésünkre áll

Hátrány:
- ha licites aukcióra neveznénk,és közel a lejárat, nem lehet időben gyorsan pénzt feltölteni
- a felkönyvelés miatt lassú

Update: jelezték többen is, hogy náluk nem ment az, hogy más számlájáról utaljanak fel a saját PayPal egyenlegükre. Ez alapján megkérek mindenkit, hogy óvatosan ezzel a funkcióval!

PayPal - Bankkártya

A másik fizetési mód a bankkártya. Ennek a folyamata gyorsabb, sokan kedvelik, de félnek is tőle. A bankkártyánkat a My Account / Add or Edit Bank Card menüpontban tudjuk felvenni. Ott megadjuk a nevet, a bankkártya adatait, és jóváhagyjuk. Ez után egy 400 HUF-os terhelés jelenik meg az egyenlegünkön. De! Sok olyan kérdés volt, hogy nem látszódott a terhelés, amiben a kódot adják meg. Ennek oka igen egyszerű. Sok banknál látható egy olyan sor az egyenlegeknél, hogy "Zárolt összeg". Ebben a tételsorban van benne az, ami kell az aktiváláshoz. Ez azonban banktól függően 2-4 munkanapot is igánybe vehet, amíg mi magunk meg tudjuk nézni. Azonban a telefonos ügyfélszolgálat meg tudja mondani, hogy milyen kód szerepel benne - nekik van lehetőségük ebbe belenézni.

Ha ez megvan és megadjuk az oldalon, akkor már tudjuk is használni a kártyát. Itt még pár hangolás hátra van.

Az egyenlegünk alapból forint alapú. A vásárlásaink viszont dollár vagy euro alapon mennek, esetleg font. Lehetőségünk van arra, hogy az egyenlegünket beállítsuk dollár/euro/font alapúra. Ilyenkor a forintban indított utalásunk eleve abban a valutában fog megérkezni, amiben kiválasztjuk. Itt mindenki maga döntse el, hogy a célszámlára utalásnál a saját bankja, vagy a PayPal váltási rátája alapján kéri az átváltást. Banknál meg lehet tudni, mi a napi középárfolyam, a PayPal saját maga számol, a honlapon regisztrálva, belépve My Account / Currency Converter / Currency Exchange - meg tudjuk nézni, mennyi is lenne az átváltás után a pénzünk. Bővebb infó erről is itt, látható, hogy miért számol fel pénzt a PayPal. Ez a bekezdés vonatkozik a Top Up részre is.

A bankkártyás vásárlásnál gyakorlatilag már csak annyi teendőnk van, hogy a két profilt (eBay és PayPal összekötjük, lásd itt). Itt is be lehet állítani, hogy ki (bank vagy PayPal) váltson.

És már csak az marad hátra, hogy örömmel vásároljunk! :)

PayPal - Withdraw (pénz kivétele)

Ez az a funkció, amit még sokan kérdeztek.

Egyből kezdem azzal, amit sokan nem szeretnének hallani: csak saját bankkártyára fog menni, és csak abban az országban kibocsátott kártyára, ahová a reged is szól - utólagos módosítás nem játszik.

Ennek a funkciónak csak akkor nincs plusz díja, ha a kiutalás sikeres. Ehhez először be kell regisztrálni a kártyánkat a Profile linknél (My Account - Profile - Add or Edit Bank account). Ha ez megvan, akkor a My Account - Withdraw menüpontban tudjuk elindítani a kiutalást. Ez hazai viszonylatban 1-2 munkanap, úgyhogy lehetőleg ne pénteken indítsuk el - én így jártam...

eBay - Cart/Bevásárlókocsi

Ennek kapcsán is volt kérdés. Nos, a válasz jó is meg nem is.

Ami jó benne, az az, hogy ha az adott termék (mert nem mindent lehet) mellett/alatt látható a cart jelzés, akkor azt el tudjuk menteni a vásárlás során. Ez a Wishlistet helyetesíti, abban az értelemben, hogy a cart az azonnali vásárlások kapcsán használható.

Ami kevésbé jó,hogy nem mindegyik terméknél érhető el - nálam itthoni kiküldésre, eltérő eladóktól még egyszer sem sikerült. Azt ugyan írja az oldaluk, hogy ha nincs ilyen, akkor lehet kérni az eladótól a kedvezményt. Valakinek sikerült már?

Az eBay vonatkozó tudásbázisát elolvasva (angolul itt, magyar fordítást nem találtam használhatót) látható, hogy nem minden eladó fogja ingyen szállítatni a termékeit, mert nem éri meg neki így - vagy a mi országunk is benne van a statisztikai hibahatár kategóriában. Ki tudja?

Folyt. köv.

Egyelőre ezek voltak azok a részek, amiket többen is kérdeztek. Az eladás volt még kérdés, az a következő részben fog előjönni terveink szerint. HA5BRG kolléga elad pár dolgot - rádiók, kiegészítőik, ilyesmik, és az lesz az alapja.

Kérdéseket továbbra is várjuk az elején megosztott linken, reméljük tovább bővül a kör.