2019. július 21., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

eBay és a PayPal: mit és hogyan? II.

Tapasztalatokon alapuló cikkünk az eBayen történő vásárlások kapcsán íródott. Nem szentírás, de hasznos!

[ ÚJ TESZT ]

Sérült/hibás termék

Elértünk ahhoz a részhez, ami azért már pénztárcába váj, de rendesen. Azt már leírtuk, hogy a feladók a visszaküldés költségeit ránk hárítják - teljesen jogosan. De, és itt van a buktató a csomagban! Az alábbi táblázatban látható, hogy egy csomag feladása Kína/Tajvan/Shangkai irányába nem egy olcsó mulatság, mondhatni időnként többe van, mint maga a megrendelt termék.

Itt kell eldönteni, hogy a vonatkozó hiba mennyire esztétikai, vagy mennyire mechanikai. Ha nem zavaró, akkor érdemes rájuk írni, hogy hát nem erről álmodtál, mert sérült. Lehet valamennyit visszautalnak. Ha vissza akarjuk küldeni, akkor is kapcsolatfelvétel, levél megírása, címek egyeztetése, fotó a hibáról. Ez a legfontosabb, hogy legyen dokumentálva a hiba, ugyanis az nekünk és nekik is könnyebbség. Ha van rá mód akkor kérjük meg az eladót, hogy jól csomagolja be a cuccot mert a postán a vámközpontban láttam, hogy a csomagokat egymás hegyére hátára dobálják, nagyra a kicsit, kicsire a nagyot, arra meg a még nagyobbat.

A visszaküldendő terméket minden esetben csomagoljuk be jól, címkézzük meg ahogy azt kérték, és jól(!) zárjuk le. Belföldön még úgy ahogy elnézik, ha itt-ott kicsit hiányosabb a ragasztás, de egy nemzetközi forgalomba küldött csomagnál már nem fog ez menni.

Amit írjunk fel magunknak: feladás napja, ideje, csomag súlya, száma, értéke, teljes összeg. Ezek az adatok mindig kellhetnek, ha le szeretnénk nyomozni a terméket. Ezt ugyanis mindig a feladónak kell megtennie! Ezekből a feladás dátumát osszuk is meg a címzettel, meg a posta szerinti várható érkezést. A többi már a címzetten múlik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.