2019. január 20., vasárnap

Délkelet-Ázsia 5 hétben

Itt hagyva az európai telet, január végén Márk barátommal Délkelet-Ázsiába indultunk egy 4000 km-es útra.

Bangkok – második felvonás

Bangkok kellemes emlékként élt bennem. Olyannyira, hogy valamiért, amikor a laoszi buszút mélypontján voltunk, nem is Chiang Mai-ba akartam visszamenni, hanem ide. A repülőtérre megint jó volt besétálni. Valamint a király portréit is valahogy jobb nézni, mint a vörös csillagokat.

Suvarnabhumi reptér

Visszaváltottuk maradék dongunkat thai valutára. Először Márk került sorra, figyelmeztetett, hogy 5000 dong alatt nem váltanak vissza bahtra. Bólogattam, majd a pénztárosnak odaadtam az összes kis címletem. Márk csak fejét rázta és távozott.

Pénzfelvétel után magasvasút. Szállásunk rögtön egy megálló mellett volt a Siam negyedben, ami számunkra a plázát jelentette. Lepakoltunk a szállásra, majd elmentünk kajálni. Elsőre valamiért nem volt jó itt lenni, meleg, tömeg, kosz természetesen jelen van. Ennek ellenére átláthatóbb, és nem olyan zsúfolt a hely, mint Vietnam, főleg gyalogos szempontból (léteznek járdák, amin nem robogók parkolnak).

Ráfüggtem erre az életmódra. Egész bangkoki tartózkodásunk alatt mélypont közeli kedvvel rohangáltam. Márk jobban bírta, mivel rengeteget utazik. Sokszor megcsapta a visszatérés szele. Mondta, hogy volt, amikor csak hosszú percekig bambultam magam elé.

Bangkok látképe az Arany hegyről

Másnap besétáltunk a belvárosba, megnéztük a Golden Mount tetején levő templomot, amiről lenyűgöző kilátás nyílt a városra. Ellátogattunk a Khao San útra, ahol természetesen nem úsztuk meg 10 öltönyajánlat alatt, majd visszabandukoltunk a plázákhoz, ahol megnéztük a Hacksaw Ridge-et. Előtte persze meghallgattuk a himnuszt.

Számomra, aki egy 50 ezres városban nőtt fel, majd 200 ezres városokban lakott, felfoghatatlan a 15 milliós metropolisz nyüzsgése. 5 pláza egymás mellett, a legkisebb is 3 emeletes, a legnagyobb 7 emeletes monstrum tele üzletetekkel, emberekkel.

Dumpling a Cental World pláza hetedik emeletén

Másnap délig kellett elhagynunk a szállást. Olvastunk, pakoltunk, majd a csomagunkat otthagyva újra a plázákba vettük az irányt. Egy puccosabb étteremben dumplingot rendeltünk, majd kávéztunk.
Fájó volt elindulni a reptér felé. Könnyedén kijutottunk, viszonylag gyorsan átmentünk minden ellenőrzésen. Ugyan nem sírtam, mikor beszálltunk a repülőbe, az nem férfinak való. Nem áltatom magam, simán tudtam volna magzatpózban a repülő ajtaja előtt. De komolyra fordítva a szót, ez volt érzelmileg a legrosszabb pont.

Végleg elmúlt az 5 hét.

• Interpol-razzia Délkelet-Ázsiában

• Bog utazik: Grúzia

Addig menjetek, amíg ilyen. Odajutni kicsit szívás, de kárpótol az ország ezért, noha nem árt felkészülni a furcsaságokra.

• Kansai kalandok

Rövid bemutató a „tágabb” Kansai régió, Oszaka, Kiotó, Vakajama és egyéb vidékek közreműködésével.

• Közlekedés I.

Elsősorban Magyarország, majd a világ tömeg- és közúti közlekedésével foglalkozó cikksorozat első része.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.