2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Cyberpunk, Chippin In

Nem vagyok sem ember, sem gép | csak a kettő között valami pép | forró szerelem, frankó dinamó | tenyerelj a gombra, eressz szabadon.

[ ÚJ TESZT ]

Egy kis Cyberpunk 2020 bemutató

Ahogy már említve volt, a Cyberpunk 2020 egy javított változata a nem sokkal korábbi változatnak, de az alapja maradt az Interlock System-nek nevezett, tízoldalú (D10) kockára épülő rendszeren, ahol néha szerepet kapnak a hatoldalú dobókockák (D6) is. A szerepjátékokban a karakterfejlődést általában két fő módon szokták jelezni, az egyik ugye a szint alapú (ahol a tapasztalati pontok gyűjtése után bizonyos szinteket elérve kapunk meg új képességeket), a másik pedig a képesség-alapú. A CP2020 utóbbiak közé tartozik, így a tapasztalati pontokból a képességeinket (Skill) tudjuk fejleszteni.

A fejlődés egyik szokatlan, ám a játék világából adódóan igen jelentős része a kiberver, vagyis a kibernetikus implantátumok beépítése. A kiberverekkel javíthatunk a fizikai tulajdonságainkon, új vagy fejlettebb képességekre tehetünk szert – ezekről később. Az eredeti szerepjáték még az abban a korban „megszokott” kaszt-alapú rendszerre épített, aminél a karakteralkotáskor meghatározott skatulyákból lehetett választani, csak a teljesség kedvéért ezek:

Rocker (Rockerboy): A zenét és karizmájukat használják céljaik eléréséhez
Szóló (Solo): Zsoldosok, akik inkább fegyverrel, mint ésszel oldják meg a problémákat
Konzolcowboy (Netrunner): Hackerek, akik inkább a hálózaton élnek, mint a valóságban
Média (Media): Riporterek és médiaszemélyiségek, akik a 15 perc hírnévre vadásznak
Nomád (Nomad): Folyton úton lévő kisemmizettek, akik csak egymásra számíthatnak
Céges (Corporate): Céges öltönykék, akik a gigacégek kicsinyes harcait vívják – pénzért és hatalomért
Technikus (Techie): Szerelők, akik hol az autódat szerelik meg, hol téged
Fixer (Fixer): Dörzsölt utcai seftesek, információtól a kiberveren át a fegyverekig bármit beszereznek
Zsaru (Cop): Magánnyomozótól a céges rendőrön át a Pszicho-Osztagig, akik rendet és biztonságot adnak

Hozzá kell tenni, hogy a Cyberpunk 2013-ban volt még két további kaszt, a Crystaljock olyan hacker, aki programokat és vírusokat ír és azokkal harcol. A Panzerboy csak egy kiegészítő szabálykönyvben jelent meg, és a legkülönfélébb járműveket vezető „pilóták” voltak. A 2020-as változatból mindkettő hiányzik, de egy sor plusz kasztot még gyártottak a különféle kiegészítőkben.

// Hát, ha Maximum Mike fejében valami eltört anno, az a zenészek túltolása
// Értem én, hogy hajdan volt egy Woodstock nevű füves party, meg, milyen jelentős volt a zenészek
// hatása a tömegekre – és mekkora ma is, de azért bekategorizálni véleményformáló erőknek őket, na...
// ____________________________________________________________________________Cifu

A karaktereknek a következő fő tulajdonságai vannak:
- Intelligencia / Intelligence (INT)
- Reflexek / Reflexes (REF)
- Hidegvér / Cool (CL)
- Technikai Képesség / Technical Ability (TECH)
- Szerencse / Luck (LK)
- Vonzerő / Attractiveness (ATT)
- Mozgékonyság / Movement Allowance (MA)
- Empátia / Empathy (EMP)
- Fizikum / Physic (PHY)

Mindegyik érték alaphelyzetben minimum 2 és maximum 10 lehet (karakteralkotásnál két fő módszer van megállapításukra, vagy mindegyik értékét egy D10 dobással határozhatjuk meg, vagy dobunk 9 darab D10-zel (9D10) és az összegből saját magunk kénye-kedve szerint eloszthatjuk a tulajdonságok között), de mivel a kibernetikus protézisek és implantátumok korában vagyunk, akár 10 fölé is lehet menni.

Ebben a szerepjátékban, ha valamit csinálni szeretnél az adott szituációban, akkor a mesélő meghatároz egy nehézségi szintet, ami egy számot takar. Egy egyszerűbb dolog 10, egy közepes nehézségű dolog 15, egy nehéz már 20, nagyon nehéz 25, míg a szinte lehetetlen 30 feletti szám is lehet. Ezután a mesélő (és a játékos) meghatározza, hogy milyen tulajdonsága és képessége van, ami az adott feladatnál szóba jöhet. Ezek összegét összeadják, majd a játékos dob egy 10 oldalú dobókockával (D10), a cél az, hogy nagyobb legyen az összeg, mint a mesélő által megállapított nehézségi szint. Ha 10-est dob, akkor dobhat még egyet, és ezt is hozzáadhatja a összeghez. Ha 1-est dob, akkor balszerencsés eset történt, és egy újabb 10-es dobással meghatározhatja, hogy mi ment félre (egy táblázatban van összefoglalva). A balszerencse dobásoknál a 8-9-10 érték a nagyon mellément eset, ha például harcnál REF értéknél dobsz balszerencsénél ilyet, akkor az egyik saját társadat sebzed meg.

Adott esetben ellendobásra is sor kerülhet, ha az adott cselekedettnél ez reális (például közelharcot vív a karakter egy ellenséges karakterrel). Ilyenkor a két fél értékét mérik össze, és a nagyobb összeg győz.

Ebből látható, hogy a játékmenet döntően a mesélőn áll, de sok múlik azért a szerencsén is.

A kiberpszichó....

Az Empátia a Cyberpunkban roppant fontos tulajdonság, Pondsmith ugyanis az egyik oldalról azt találta, hogy kell valami, ami korlátozhatja a játékosokat abban, hogy mindenüket mesterségesre cseréljék le, illetve feltette a kérdést: mi a hatása annak, ha egyre több szervünket cseréljük le mesterségesre? Logikusan gondolkodva az egész testedet lecserélheted, ha van rá pénzed, és persze a mesterséges erősebb, masszívabb, mindenféle kütyük vannak bennük, szóval nincs „limit”, nincs visszatartó erő, hogy meddig mehetsz el. Akart egy technikai határt, hogy azért mégse teljesen gépekkel játszunk, ezért szőtte bele az emberség (humanity) kérdéskört, ami leegyszerűsítve azt jelenti, hogy minden egyes beépített implantátum csökkenti az adott személy empátiáját.


A 2013-as CP2077 teaser videó egy kiberpszicho tombolásának eredményét – és sorsának beteljesülését mutatja be

Ezért az emberséged értéke EMP x 10, vagyis egy 5-ös EMP-ű karakternek 50 Humanity-je van (hogy ezt valahogy a helyén kezeljük egy egyszerűbb kiberszem 4 Humanity-ba kerül), és ha 40 alá csökken a Humanity-je a beépített kiberware-től, akkor 4-es, ha 30 alá, akkor 3-sra csökken az EMP-je. A játékmechanika szerint 3-as EMP-nél már veszélyeztetve vagy, hogy eluralkodik rajtad a kiberpszichózis, amikor a kiberware-től feltuningolt tested miatt lenézed a „hagyományos” vagy „gyengébb” embereket. Ha az EMP 0-ra csökken (vagyis az Emberség értéke 10 alá esik), akkor a karakter végleg kiberpszichózis áldozata lesz – elveszti önkontrollját, tombolni kezd, erre (remélhetőleg) jön a C-SWAT (MAX-TAC, stb.), és lenyom, mint a bélyeget. Legalábbis, ha valami normálisabb városrészben történik az eset...

// Szép új világ, eh?
// Megvan a technológia, hogy felemelj két tonnát, hogy túléld, ha mellbe lőnek egy ágyúval,
// nem kell öregkorodra pápaszemes trottynak lenned, no és közvetlenül az agyadba dugod a hálót,
// miközben olyan férfi (vagy nő – vagy mindkettő) lehetsz az ágyban, amilyenről álmodni se mertél...
// Aztán BUMM, kiderül, hogy semmi sincs ingyen.
// Mint a drog. Szuper érzés, egyre többet akarsz, és észre sem veszed, hogy közben teljesen felemészt.
// ____________________________________________________________________________Cifu

A kiberverek legegyszerűbb és legáltalánosabb fajtája a csatlakozó (Interface vagy Interface plug), amelyen keresztül a gépekhez lehet az agyat kapcsolni. Legyen az egy számítógép, egy autó vagy egy fegyver. A csatlakozót a legkülönfélébb helyekre lehet helyezni, a csuklóra, a halántékhoz, a nyak hátsó részére és így tovább.

Alapvetően 10 csoportba vannak osztva a kiberverek:
Fashionware (Divatcucc): kozmetikai fejlesztések (pl. világító tetoválás vagy színváltó haj)
Neuralware (Ideghálózatos cucc): Ez a fent említett csatlakozó (Interface) változatokat takarja (pl. fegyvercsatlakozó)
Implants (Inplantátumok): Amik új funkciókat adnak a testnek. (pl. tapintással kémiai analízis)
Cyberweapons (Kiberfegyverek): Általában illegális beültetett fegyverek a végtagokba.
Cyberoptics (Kiberoptikák): A szem helyére beültetett kamerák (pl. hőlátás, videót rögzítés, stb.)
Cyberlimbs (Kibervégtagok): A mesterséges végtagok az eredeti helyett, különféle extrákkal
Linear Frames (Lineáris vázak): Külső váz szervomotorokkal, beépítve a testbe…
Body Plating (Test bevonat): A különféle testrészekre ráépített páncél vagy díszítő elem.

Létezik a teljes test lecserélés (Full Body Replacement), amelynél egy komplett gépi testbe helyezik át az agyat. A borgnak nincs szüksége evésre, ivásra, de aludnia azért kell. A kiberpszcihózis veszélye persze meglehetősen jelentős…

A Péntek Esti Véres Testek

A harcrendszer véres és relatíve egyszerű. Plusz könnyen meg lehet halni, ami szó szerint azt jelenti, hogy egyetlen találat is végzetes lehet, és a karakterfejlődés nem nyújt több életerőt, így kerülve el a szint-alapú játékoknál általános „szupermenné” válást. Egy-egy kör nagyjából 3 másodpercnyi történést dolgoz fel, a sorrend pedig egy D10 dobás plusz REF tulajdonság értéksorrendjében történik (tehát akinek a legmagasabb az értéke, az az első, aztán a második jön és így tovább). Ezt persze módosítók is befolyásolják (meglepetés és hasonlók). Aztán a játékosok eldöntik, hogy mit is csinálnak, például egy fegyver rendes elővétele egy körbe telik (ha gyorsan előkapod és kapáslövést hajtasz végre, akkor büntetővel tudsz csak találatot dobni), a tüzelés szintén egy kör, és így tovább. Ha eltalál valami valakit, akkor meg kell állapítani, mit találsz el (fej, törzs és a négy végtag) majd pedig az adott testrészen lévő páncélzati értéket le kell vonni a sebzésből, ami után még egy fizikum-módosító értéket (amely a karakter PHY) tulajdonságából származik is le lehet vonni (0-5 pontot). Viszont ha a páncél nem fogta fel a teljes sebzést, akkor már legalább egy sebzéspontot elszenvedsz.

A sebesüléseket összesen 5x2 csoportban, egyenként 4-4 pontos négyzeteket besatírozva jelöljük, ezek a 4 pontos csoportok pedig egy-egy sérülés-állapotot határoznak meg, az első négyes csoport a „könnyű sérülés”, ahol még nem nagyon van vész, egy kisebb felszíni sérülés, semmi komoly. A második négyes csoport a „közepes sérülés”, ami már súlyosabb dolog, már egyes tevékenységeknél levonásokkal kell dobnunk innentől. A „súlyos sérülés” a harmadik csoport (tehát a 9-től a 12. sérüléspontig), ahol már komolyabb levonásokkal kellene a tevékenységekre vonatkozó célszámokat megdobni. A negyediktől a tizedik 4-es sérüléscsoport a „Halálos0”-tól a „Halálos6”-ig terjedő sérülések, vagyis a 13. sérüléspont (hit point, HP, ha így ismerősebb) már végzetes következményekkel járhat. Itt már minden körben mentődobást kell tennünk, és ahogy haladunk előre, egyre kisebb az esélyünk, hogy élve megússzuk a balhét.

A nagyságrendekről: egy átlagos közepes pisztoly normál lőszerrel mondjuk 2D6+3-at sebez (tehát két hat oldalú dobókockával kell dobni, és az összeghez hozzáadni 3-at, más szóval 5-15 közötti értéket kaphatunk), egy mondhatni hétköznapi utcai ficsúrnál is általános könnyű páncéldzseki 14 pontnyi sebzést fog fel, tehát ha valaki egy sima közepes pisztollyal akar megölni, miközben ilyen van rajtad, akkor jobb, ha a fejedre céloz, mert a törzseden és a karjaidon nagyjából esélytelen, hogy megsebezzen...

Ha mindezt viszont egy rohampuskával (gépkarabéllyal) próbálja meg, amelynek a sebzése 5D6+3 (másképpen: 8-33), nos, akkor elég esélyes, hogy ráfaragsz...

A sérülések persze nem egyoldalú dolgok, mindenféle harci drogok, gyógytapaszok és persze a Trauma Team is rendelkezésre áll, hogy a nehéz helyzetben valahogy megmeneküljön a hátsó feled. Utóbbi a Cyberpunk szerepjátékok egyik sajátossága: egy olyan biztosítással egybekötött félkatonai orvosi csapat, akik lebegő mentőjárművel szinte bárhol percek alatt ott lehet. Probléma csak akkor van, ha a biztosításod nem fedezi a teljes költséget – ilyenkor a Trauma Team előzékenyen felajánlja, hogy ledolgozd a tartozásod, vagyis a képességeidtől függően járművezető, orvos-technikus vagy fegyveres kísérő munkakörben vesznek fel...


A Trauma Team cég egy egysége munka közben – elég tűzerővel mennek mindenhova, hogy szükség esetén a klienst egy kisebb balhéból élve kaparják még össze....

Visszatérve: a sérüléseken túl még sokkhatással is számolhatunk, amely bizonyos szintű sérülés egyszerre történő bekapása után az öntudatnál maradás lehetőségét határozza meg...

// A harc a CP2020-ban gyors és véres. Mivel a sérüléspontok terén nincs fejlesztési lehetőség,
// a cél inkább az, hogy ne találjanak el (vagyis légy gyors), vagy ha már eltalálnak, akkor legyen elég
// vastag páncél rajtad, hogy felfogja a sebzést. A kettő viszont egymásnak keresztbe tesz, vagy gyors
// vagy, vagy jól páncélozott, a kettő együtt nem megy...
// Ja, és ha bekapsz egy komolyabb sebzést, akkor a harc hátralévő része arról szól, hogy az egyik
// kezeddel a beleidet tartod vissza, a másikkal gyógycsomit pakolsz rá, miközben az ájulás kerülget...
// ____________________________________________________________________________Cifu

A Net (vagy a Hálózat)

A Cyberpunk eredetileg a klasszikus 1980-as évekbeli megközelítést használta (olvasd: TRON), vagyis háromdimenziós (helyett az egyszerűség kedvéért kétdimenziós), felvázolt rácsrendszert képzelj el, amelyben mozgó ikonok jelképezik a felhasználókat és a programokat. Ez az Ihara-Grubb Transzformációs algoritmus (I-G algoritmus), ami egy virtuális tájat képez le, a magyarázat szerint (részben) azért, mert így ösztönösebben reagál rá a netzsoké – vagyis egy villogó feliratot lehet, hogy valaki átlép, de egy hatalmas, ostorral csapkodó, tüzet köpő démonalakot nem hagysz figyelmen kívül...

// Ebben az a szép, hogy a lag és sebesség fogalma is benne van a magyarázatban, tehát szép,
// hogy egy őrkutya program 3 dimenziós őrkutya ikonként jelenik meg, de ez erőforrást igényel és lassú
// lehet adott esetben. Mégis inkább szép legyen, mint villámgyors. Cyberpunk feeling, na... :)
//______________________________________________________________________ Cifu

A hálózatra belépni a Deckkel lehet, ami egy laptop és egy modem keveréke, ez teszi lehetővé, hogy közvetlen kapcsolat jöjjön létre a Netzsoké agya és a hálózat között. Amit ma szervernek hívunk, azt a játék Adaterődöknek (Data-Fortress) hívja, amiket tűzfalak (Data Walls) védenek az illetéktelen behatolástól. A hálózaton a mozgás az egyszerűség kedvéért négyzethálós „térképen” zajlik, függetlenül attól, hogy a „tágabb”, vagy a kisebb alhálózaton mozogsz, öt lépést tehetsz körönként.


A Föld térképén a Hálózat felosztása, a régiókban a „táj” (háttér) mindig a területnek megfelelő

A programok tárháza széles, vannak a kódkapukat feltörő Dekriptorok, Adatfalakat feltörő programok (olyan sokat mondó nevekkel, mint Légkalapács), vannak Riasztó programok, Rendszervírusok, Védekező programok és így tovább. Nagyjából kard és pajzs elvek érvényesülnek, minden lehetőségre van ellenlehetőség, vannak programok, amelyek a netzsoké jelenlétét jelzik (Őrkutya, Véreb, stb.), de vannak olyan programok, amik direkt ezek ellen készültek (Láthatatlanság, Replikátor, stb.). A történet innentől egy kicsit sakkjátszma, amiben némi csavar, hogy ugye a programoknak van egy memóriamérete, a Decknek pedig egy memória-kapacitása. Egy átlagos Deckbe csak pár programot tudunk feltölteni, ez pedig meghatározza azt, hogy a Hálózaton csak ezeket tudjuk futtatni (használni). Így viszont stratégiát kell felépíteni, hogy mire készülj fel. Azért nem egyszerű a helyzet, mert tök jó, ha ellenséges konzolcowboyok ellen készülsz, aztán jól meglep egy brutális Mesterséges Intelligencia, ami úgy viselkedik, mint egy ember vagy egy valódi Netzsoké, csak ugye nem tudod kiégetni a Deckjét...


Egy adaterőd, a körben lévő X-ek a processzorok (CPU), körülöttük a számmal jelölt négyzetek a memóriamodulok, ahol az adatok vannak, a halálfejek a gyilkos programok, alattuk a szám a nehézségük

Ja, és még egy poén, a Hálózat használata pénzbe kerül, a hálózatot üzemeltető pedig könyörtelenül le fog tiltani a belépésről, ha nem fizeted ki a tartozásod két hónapon belül. Fél év után pedig Szólókkal fog kerestetni, hogy behajtsák azt...

// A Hálózat rész egy játék a játékban gyakorlatilag, ideális, hogy megtörje a szerepjáték lendületét,
// ha van egy „fizikai világban” és egy „hálózaton” mozgó játékoscsapat egy időben. Emiatt sokan
// inkább úgy döntöttek, hogy „kiveszik” a Netzsoké karaktert a választhatóak közül...
// Persze azt el kell ismerni, hogy a maga (Cyberpunk) módján kidolgozott és logikusan felépítették.
// Csak hát mai szemmel egy picit nagyon mókásnak hat az egész....
// ____________________________________________________________________________Cifu

A Braindance

A Braindance egy továbbfejlesztett virtuális valóság, amely nem csak a látásra és a hallásra, de a teljes érzéktartományra hathat. Mint egy Virtuális Valóság (VR) sisak, csak ugyebár intenzívebb: teljes egészében át lehet élni azt, amit a felvételt rögzítő személy megtapasztalt. A Braindance az eredeti CP2020-ban elég drága mulatság volt, ott inkább direkt BD bárok vagy dedikált BD motelek nyújtottak a BD megtapasztalásához szükséges „Fekete Doboz"-okat (Black Box).

A BD alkalmazása könnyen kitalálható – a legkülönfélébb pornográfiától kezdve a celebek bőrébe bújásán át a legszélsőségesebb extrém sportok megtapasztalásáig bármire. Ugyanakkor a képzésben is általánosan használt, például a cégek az alkalmazottak betanításához általánosan használják a BD-t.

A Harci Zónák

A városok jó részében kialakultak olyan régiók, ahol a városi önkormányzat és a rendőrség már nem képes fenntartani a rendet, ezért ki is vonultak onnan. Ezeket a területek bandák uralják és a hallgatólagos megegyezés alapján amíg a bandák a határaikon belül tartják a problémáikat, addig a cégek és a hatóságok sem zaklatják őket. Ez lett a Harci Zóna (Combat Zone). Ide önszántából nem nagyon jön senki, a szolgáltatások közül is csak a Combat Cab és a Trauma Team vállalja, hogy belép ide..

Harci zónák többé-kevésbé minden városban alakultak ki, és némelyik elég drasztikus lett – például Detroit hatalmas, őrzött városfalat húzott a „saját” Harci Zónája köré.

// Deja Vu, Snake Plissken is bejáratos oda vajon?
// ____________________________________________________________________________Cifu

Drogok

Nem lehet kiber a jövő drogok nélkül. A DEA ugyan sikeresen kiirtotta az ópiát és koka-ültetvényeket, de szinte azonnal megjelentek helyettük a szintetikus drogok. A főbb ismert drogok a CP2020-ban:

SynthCoke: Szintetikus kokain, az eredetinél ütősebb formában.
Boost: (kb. turbó) Az érzékeket és az idegrendszert meghajtó drog, ami gyorsítja a tanulást.
’Dorph: Erős fájdalomcsillapító, ami viszont az idegrendszert rövid úton kiégeti.
Mr. Ex: Mint egy szuper-kávé, napokig elvagy alvás nélkül.
Char: Durva nyugtató, ami a legszélsőségesebb helyzetekben is lehetővé teszi a hideg fejjel való döntést.
Smash: Egy nem illegális, élénkítő hatású folyékony drog, hasonló hatással, mint az alkohol
Starlight: (Csillagfény) Egy erős és nagyon addiktív drog, ami jó kedvet csinál bármilyen helyzetben

A hadseregek persze durvább drogok felé fordultak, de az utcán ezek is előfordulnak. Ezek közül két általánosabb:

Prime: (kb. Élesítő) Fókuszálttá és nyugodttá teszi fogyasztóját
Timewarp: (kb. Időugrás) Gyorsítja a reflexeket, de cserébe fizikai károsodást okoz az izmokban.

A drogok nagyjából úgy működnek, mint a kiberver: jelentős előnyhöz juttatnak, de van bőven negatív hatása, például egy 'Dorph (fájdalomcsillapító) simán megmenthet egy harcban – de minden egyes használata permanensen csökkenti eggyel a REF értékedet, így ha erre építed a karakteredet, akkor rövid úton vagy egy kerekesszékes roncsot csinálsz belőle, vagy kidobod, és alkotsz másikat...

// Érdekes fazon azért Maximum Mike, a CP2020 szabálykönyvben hosszasan ecsetelik a kibervert,
// de a drogokra nyamvadt négy oldalt szántak csak – pedig a kettő sokban hasonlít...
// ____________________________________________________________________________Cifu

Más érdekességek

* A CP2020 idejében az élelmiszer elég nagy luxus, a legtöbben csak Kibble-t (Itt nagyjából az olcsó kutyaétel-konzervekben található hengeres darabokra utalnak vele) engedhetik meg maguknak, ez szemes növényekből (búzafélék) készül, amit némi ásványi anyagot és vitaminokat, meg minimális proteint tartalmaz. A legkülönfélébb ízesítésekkel próbálják legalább az evés élvezetét megadni, ha már kinézetre nem megy...
* A SCOP egy mesterségesen, genetikailag előállított élelmiszer, ami nagyjából visszaadja az eredeti kinézetét és ízét. Lehet hús, zöldség, gyümölcs, stb.
* Az üzemanyagként használt COOCH2-t egy génmódosított búzaféléből állítják elő.
* A lézerfegyverek nagyon veszélyesek, de irgalmatlan drágák, így az utcán aligha találkozol velük.
* Direkt a kibernetizált katonák (és polgárok) ellen találták ki a mikrohullámú fegyvereket, amelyek összezavarhatják vagy akár tönkre is tehetik a célpont kiberware-jét. Az egzakt hatása az adott célponton viszont nagyon nehezen megjósolható, így a kiberpszicho alakulatok nem nagyon rajonganak érte.

// Ha szerepjátékként szeretnénk értékelni a CP2020-at, akkor vegyes a kép, egyfelől van egy egész jól
// kidolgozott és hangulatos háttér, nagyon szépen felépített karakteralkotás, ami megadja a karakterünk
// előéletét. A játékmenetben viszont sok a döccenő, és most még csak nem is a Hálózatban való játék
// problémáját hozom elő, hanem a jelentősen megbonyolított harcrendszert, ami egyszerre
// kiegyensúlyozatlan ( ha jól gyúrsz a páncélra, akkor kisebb fegyverekkel szemben Terminátor leszel )
// és ugyanakkor nehézkes (fedezékek számolása, ki-ki után jön, stb.).
// Megvan a maga kultusza, de egy sor házi szabály kell ahhoz, hogy valóban élvezetes legyen...
// ____________________________________________________________________________Cifu

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.