Hirdetés

2022. január 28., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Cyberpunk 2077 egy év után

Megannyi frissítés, csiszolás, újrakiadás és ígéret után lássuk, érdemes-e karácsonyi ajándékként gondolni rá?

[ ÚJ TESZT ]

Közepes beállítások és konklúzió

--------------- | Közepes beállítások: | -----------------

A közepes beállításoknál már jól látszik, hogy stabilabban tartja a képkockaszámot, átlag már 80 feletti, és a játékélmény is jobb, azonban grafikailag is látható a különbség.
Bugokba és glitch-ekbe sokkal ritkábban futottam bele, a magas beállításokhoz képest érzetre a fele jött elő.
A harcokban lévő robbanások és gránátok hatásai ugyanúgy érződnek.

Mindenképp pozitív, hogy a közepes beállítások ellenére, a közeli párbeszédek során nincs akkora grafikai különbség, a karaktermodellek és az animációk jók, inkább a háttérben lévő tájon és fény-árnyék játékon mutatkoznak meg a csökkentett beállítások.
Látható az is, hogy akár közepes, akár magas beállítások mellett, képes bekúszni a képkockaszám 50 alá, de ez nem zavaró, nem okozza a korábbi verziókhoz képest – a "lagolás" érzését.

Konklúzió

A játékot sikerült olyan szinten kipofozni, hogy az már nem tartalmazza a kezdeti hibákat, és vele járó nehézségeket. A játék jobb és stabilabb élményt nyújt. Az animációk, az rpg típusú párbeszédek is sokkal finomabbak. Az átvezetők alatt néha-néha belerondító pörgő forgó NPC-k és kukák vagy épp, egy tárgy ami random életre kel, már ebből a verzióból kigyomlálásra került.

Ami alap hibákkal a játék rendelkezik, az a harcrendszerben megbúvó nyersesség és hitreg probléma, a buta AI, az NPC-k és a rendőri "intézkedések". Amennyiben körözés alatt vagy, már nem teremnek véletlen ott a rend bátor őrei és nem kerülnek elő a semmiből, harc közben viszont a csukott ajtón átjövő ellen továbbra is egy idegesítő eleme az amúgy élvezhető csetepatéknak.

Sajnos továbbra is vannak bugosabb területek a játékban, ahol több textúra is csak "lebeg" (lsd. szemétdomb), vagy adott küldetésben jobban izzad a vas, azaz keményebben megdolgoztatja a gépeteket, ha pedig nem tudja a plusz teljesítményt leadni akkor akár le is térdelhet a játék.
Az alapvető memória leak vagy textúra problémák véleményem szerint core szintűek, ezért azokat később sem fogják tudni megfelelő mértékben javítani.

A grafikai beállításoknál én mindenképpen javaslom, hogy zároljátok a képkockaszámot 60-ra. Nyilván ez egyéni preferencia kérdése. Saját véleményem szerint egyszemélyes játék lévén nem érzem, hogy túlságosan hajtani kellene a 120-144 Hz-es képfrissítést. A hecc kedvéért levettem a beállításokat a legalapabb, legrosszabb minőségre. Átlag 100 fps-sel, jóval kevesebb környezeti elemmel, és sokkal randábban, de működött.

Remélem, hogy sikerült egy átfogóbb képet adnom, milyenné vált a játék, és ha éppen azon gondolkoztál, hogy megvedd-e vagy sem, akkor sikerült a döntésedben segítenem. A híresztelések szerint jövőre érkezik majd, a következő nagyobb kiterjedésű frissítés (a nextgen patch-csel együtt), azonban én úgy gondolom és a mérések is alátámasztják, hogy a játék kikerült a kezdetleges Béta fázisból, amin megjelent. Illetve én nagyon szívesen látnék egy folytatást a még meglévő hibáktól mentesen.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.