2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Crysis teszt ATI 3870 X2-vel

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Összeütöttem egy gyors, nem túl részletes tesztet a saját véleményemmel megspékelve....

[ ÚJ TESZT ]

Crysis Teszt Az Első Dupla GPU-s VGA "Szörnnyel

Összeütöttem egy gyors, nem túl részletes tesztet a saját véleményemmel megspékelve....azért remélem így is értékelni fogjátok a munkámat, és senki sem fog többet nyúzni, hogy teszteljem a Crysis-t X2-vel...Nem vagyok egy nagy tesztelő, biztos lesznek benne hibák, helyesírási hibák, ezért elnézéseteket kérem így előre is! A meglévő összeszemetelt Vista X64 operációs rendszeremmel teszteltem a Crysis-t az Ati legújabb 8.2 driverével.A teszt számomra nagyon meglepő volt (pozitív értelemben), mert aki kételkedett idáig a 3870 X2 erejében annak halkan megsúgom talán mégsem kellene! Jó kis kártya ez az X2, igazi bivaly, méghozzá kaffer-ből.A tesztből világosan kitűnik mi is a gond, illetve hol keresendő a probléma gyökere.Előre megnyugtatok mindenkit nem az Ati "háza táján" kell keresni, és nem is a Vista X64-ben. A problémát a rosszul megírt DX10-ben, és a Crysis-ban látom.A hibásan megírt very high opció ezek után csak hab a tortán.Mivel a very high opció a DX10-ből indul ki, elsősorban ezért a bug-ért a Microsoft-ot lehet hibáztatni.A CryTek munkatársai pedig csak részben okolhatók, mivel programozási hibák (is) vannak Crysis-ban.Ők csak a meglévő "szarból próbáltak várat építeni" de nem nagyon jártak sikerrel.Nem tudom a DX 10.1 milyen lesz de ezek alapján (reméljük) lényegesen gyorsabb.A tesztekből világosan ki fog derülni, mire is gondolok pontosan.A képek mellett nincs cpu-z,gpu-z, de az utolsó pár képen láthatóvá tettem őket, hogy lássátok milyen beállítások mellett is teszteltem.Remélem, mindenkinek megfelel így, ahogy van.A videókártya végig alapon "ketyegett".A játékot 1280x1024-es, és 1680x1050-es felbontásban teszteltem.Magyarul a két legnépszerűbb felbontásban, DX9,DX10,No AA,16x AA beállításokkal.Hozzáteszem hogy a képekkel semmit se akarok bizonygatni, inkább csak azért készítettem őket hogy a saját véleményemet könnyebben szavakba tudjam foglalni.
Konfigurácó amivel a tesztet készítettem:

Alaplap: ASUS P5K Premium (Köszönet érte Brekk-nek!)
Processzor: E8400@4230mhz
Processzor hűtő: Scythe Infinity(2x Noiseblocker SX2) (Köszönet érte Brekk-nek!)
RAM: 4x1gb Super Talent 940mhz/CL4 (Köszönet érte Ősember-nek!)
VGA: Sapphire 3870 X2 (Köszönet érte Brekk-nek!)
Táp: Chieftec CFT850-14C Turbo Series

Egy-két szintetikus teszt a szörny erejét bemutatva:

[3d03]
[3d05]
[3d06]

A múlt és a jelen.Együtt a két szörny.Bár a 8800 Ultra trónfosztott lett leírni még semmiképpen sem szabad.

Mindenképp megemlítenék pár fontos információt a kártyával kapcsolatban, mielőtt elkezdeném kivesézni a Crysis-t.Első körben a referencia hűtést említeném meg....nagyon jól sikerült, idle-ben 31-33 fok között tartja az 55nm GPU-kat, load 100% terhelésnél pedig 50-55 fokon.Tehát egy igen jól átgondolt hűtési rendszerrel van dolgunk, ami Sapphire esetében a házból kifelé fújja a levegőt.De azért a sok pozitívum mellett megemlíteném az egyetlen negatívumot, még pedig a hangos ventillátort.Aki érzékenyebb a zajra mindenképp vízzel vagy a későbbiekben kapható tuning léghűtésekkel próbálkozzon.Sajnos az X2-es tuningolása, illetve az ehhez szükséges szoftver, egyenlőre még csak a Catalyst-ban található Overdrive funkció, amivel a GPU-kat 825mhz-ről maximális 878mhz-ig húzhatjuk.Memória fronton pedig az alap 1800mhz-ről a maximális 1910mhz-ig.Kipróbáltam a beállítható maximumot a bench-ekben és hiba nélkül lefutott mindegyik teszt, tehát nem kizárt hogy a kártyában van még tartalék.A későbbiekben megjelenő új veziós tuning szoftverekkel (Rivatuner,AtiTool) valószínű még tovább lesz húzható, de ez majd legyen inkább a következő tesztem témája....

[1280x1024 DX9 high No AA Avg 52.37 fps]
[1280x1024 DX9 high 16x AA Avg 40.53 fps]

Ebből a 2 tesztből tisztán látszik hogy a 16x AA 1280x1024-es felbontásban nem hatott az X2-re...egész egyszerűen csak minimálisan reagált negatívan a 16x élsimításra,de ez egy ilyen kategóriájú kártyától szinte követelmény.

A jelenleg kapható csúcstechnika...2x850mhz,1GB GDDR3,666 millió tranzisztor,55nm.Kell ennél több?

[1280x1024 DX10 high No AA Avg 25.63 fps]
[1280x1024 DX10 very high No AA Avg 16.58 fps]
[1280x1024 DX10 high 16x AA Avg 16.52 fps]

Nos itt pedig az látszik amit fentebb említettem...a DX10 bekapcsolása után high beállítás mellett is iszonyat nagyot zuhant az átlag fps közel 52%-ot, holott látványban elvileg semmi sem változott. :U Very high funkcióban pedig játszhatatlanná vált a Crysis az átlag 16,58 fps-el.Hozzátenném....ha az 1280x1024 DX9 high No AA Avg 52.37 fps vesszük alapul, akkor a DX10 very high opcióval 69% romlott a Crysis alatt elért teljesítmény! Persze lehet azzal érvelni hogy szebb, részletgazdagabb és ebből adódóan gépigényesebb...no de ennyivel, hogy közel 70% romlott a grafikai teljesítmény?Kétlem! Természetesen szebb, meg részletesebb csak ugye nem mindegy mennyit áldozunk fel a teljesítmény oltárán.Mert 20-30% teljesítményvesztés rendben lenne a very high opcióban és mindenki megértené, ez a full grafika, az az a bekalkulált kompromisszum.De 70% csökkenésnél milyen kompromisszumok vannak? Sokan játék közben észre se veszik a különbséget a high beállításhoz képest, akik pedig észre is veszik, fanyalogva, szájhúzogatva azt dünnyögik szebb szebb de nem sokkal...mégis 70%-át felemészti a teljesítménynek.A very high funkciót ezért a későbbiekben nem isa akarom tesztelni mert a teljesítmény veszteség akkora, hogy játékra egyébként se lenne alkalmas.Magasabb felbontásokban meg pláne. :U Az utolsó 1280x1024-es teszt 16x élsimítással készült, DX10-ben high beállítással, és kb. ugyan annyi átlag fps lett az eredmény mint very high-ban élsimítás nélkül.

[1680x1050 DX9 high No AA Avg 42.32 fps]
[1680x1050 DX9 high 16x AA Avg 31.18 fps]

Itt megint tisztán látszik az eredményekből a DX9 kiforrottsága, és az hogy manapság nem kell 100e ft-os VGA hogy a Crysis játszhatóan fusson 1680x1050-be élsimítás nélkül.Ha az X2 képes 42.32 átlag fps-re élsimítás nélkül akkor bizony nem megy a minőség rovására ha egy G80 GTX/Ultrával, avagy egy G92 GTS-el próbálkozunk ezen a felbontáson.16x élsimításban már más a helyzet, ide kell a "kakaó" amivel a 3870 X2 bivaly módjára simán megbírkózik ezen a felbontáson, a zökkenőmentes játszhatóságot biztosítva.

[1680x1050 DX10 high No AA Avg 20.98 fps]
[1680x1050 DX10 high 16x AA Avg 16.84 fps]

Itt pedig ismét kezdődik az "anomália", a DX10-ből kifolyólag.Siralmas tényként kezelendő hogy manapság 100e ft is kevés ahhoz hogy DX10 alatt high beállításokkal élsimítás nélkül élvezhető legyen a Crysis.Tehát aki Vista operációs rendszert használ, és 1680-as felbontásban szeretné játszani a Crysis-t, annak sajnos a 3870 X2-ről le kell mondania.Ehhez a beállításhoz Vista alatt talán a Crysis optimalizált NVidia kártyák jobbak mint a nyers erőtől duzzadó 3870 X2.Az élsimítás itt már földi kártyáknak elérhetetlen, a 16.84 átlag fps maximum "diavetítéshez" jó, de játékhoz semmiképpen.

[1680x1050 DX10 very high No AA Avg 13.04 fps]

Ezt, a jelenleg egyik kártyával sem játszható felbontást élsimítás nélkül az érdekesség kedvéért tettem csak be.A 13.04 átlag frame hatalmas égés mind a játékgyártónak mind pedig a redmondi óriásnak, hogy a 2007. év végén, és a 2008.-ban eddig kiadott új generációs kártyák mindegyike ártól függetlenül "elhasal" egy olyan játékban ami világviszonylatban is a legkeresettebb játékok közé sorolható.Erről leginkább a kapkodás(a határidők be nem tartása miatt), a tesztelések hiánya, és az ebből adódó kiforratlanság tehet, ami egy figyelmeztetés a közel jövőre nézve a Microsoft-nak, és a CryTek-nek is.
Remélem mindenki levonja a számára hasznos információkat, a 3870 X2-es kártyáról ami jelenleg 105-115e ft-os árával a legerősebb VGA a piacon, úgy gondolom kiderült, hogy mégsem annyira rossz vétel, az árát összehasonlítva a tudásával.Aki pedig teheti Crysis-t inkább XP SP2,SP3 operációs rendszerrel próbálja játszani, mert lényegesen élvezhetőbb, folymatosabb a játék magasabb felbontásokon a DX9-nek köszönhetően, ami a tesztekben is egyértelműen látszik.

ui: Rövidesen Call Of Juarez teszt, itt a Crysis teszten belül, nagy felbontású képekkel fűszerezve!

Mindenkinek jó játékot és sok fps-t kívánok!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.