2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Belépőszint 2016 - az RX 460 és barátai

Az év nem volt eddig erős alacsony árú és elfogadható teljesítményű VGA-k terén, csak az AMD RX 460-a érkezett a kategóriába.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek – F1 2013 és Borderlands TPS

Elöjáróban a grafikonokról - mivel a Logouton dinamkus grafikonokat egyelőre nem tudok csinálni, a %-os eltéréseket kénytelen voltam mind statikusan felvésni rájuk. Az első oszlop azt mutatja, hogy mennyivel gyorsabb az adott kártya a 750Ti-nél, a második azt, hogy mennyivel gyorsabb a 660-nál, a harmadik pedig azt, hogy mennyivel van a 460-as előtt. Leírva bonyolultabban hangzik :)

A tesztsor első két játéka két népszerű, de modernnek a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető engine-re épül – a Forma-1-es játék a Codemasters ego motorján dübörög, a Borderlands 1.5-ödik része pedig egy agyonhegesztett Unreal Engine 3-ason. A korábbi tesztekben láttuk, hogy mindkét játék erősen CPU-limites még fullHD felbontásban is - a mérések azt fogják kideríteni, melyik kártya hogy viselkedik ilyen szituációban. Az összesítésben ezek az eredmények nem fognak szerepelni.

F1 2013

Magas CPU-igény, magas FPS-esek, középszerű látvány – a 2008-ban kitűnőnek számító, de azóta inkább csak foltozgatott ego engine-t használó játékoknak ez a közös jellemzője. Az F1 2013 egy tipikus példája a motornak – így teljesít tesztalanyainkon maximális beállítások mellett:

... és a legenda él, vagyis igazából mégsem legenda - továbbra is jól láthatóan több CPU-erőforrást használnak a Radeon kártyák, mint a GeForce-ok, így az RX 460 még a GTX 750Ti-nél is lassabb. Ebben a játékban konkrétan nem izgalmas a 10% hátrány, de nem árt odafigyelni erre a szempontra, amikor CPU-t választunk a Radeonunk alá.

Borderlands: The PreSequel!

Az Unreal Engine 3 alapú játékok 2015-ös szemmel nézve már egy kávédarálón is elfutnak – még akkor is, ha úgy agyon vannak moddolva, mint a Borderlands alatt futó variáns. Maximális beállítások mellett fullHD-ben a megterhelőbb kinti részeken is 80-100 FPS-eket produkált a GTX 660, ezért túl sok értelmét nem láttam így mérni. Inkább magas fokozatba kapcsoltam a játék egyetlen igazán performancia-zabáló opcióját, a PhysX-et, és kíváncsian vártam, mi lesz az eredmény. Íme:

Sajnos ebből a tesztből a GPU-PhysX támogatásának hiánya miatt az RX 460 kiesik, a többi kártya sebessége pedig unalmas - a teszt erősen CPU-irányba hajlóan vegyes limites, így a 950 minimálisan gyorsabb, mint a 750Ti.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.