2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Belépőszint 2016 - az RX 460 és barátai

Az év nem volt eddig erős alacsony árú és elfogadható teljesítményű VGA-k terén, csak az AMD RX 460-a érkezett a kategóriába.

[ ÚJ TESZT ]

DLC

Két kisebb témát idebiggyesztek még a cikk végére - az egyik az alacsonyabb felbontás kérdése, a másik pedig a tuning. Túl sokat foglalkozni egyikkel sem érdemes, rögtön kiderül, miért.

RX 460 alacsonyabb felbontásban

A cikk megjelenése után többen érdeklődtek, hogy mit mutat a 460 alacsonyabb felbontásban. 1280x720-as méréseket több kártyával is csináltam, sajnos a GTX 950 és a GTX 750Ti nem volt közöttük, viszont a GTX 660 igen - a friss RX 460 tesztsort így volt mihez hasonlítani. Íme egyben az eredmény:

Megjegyzés: a Heaven számai szándékosan lógnak le a grafikonról, ha 200-ig menne a skála, akkor a kisebb FPS-ek közötti különbségből semmi sem látszana.

Látható, hogy a pixelek számának lefelezésével jelentősen nőnek az FPS-ek - általában 50-60%-kal magasabbak, de vannak kiugró versenyzők is, a Crysis 3-ban például 70-80%-kal gyorsulnak a kártyák. Az arányok kis mértékben változnak - a 460 összeszed pár % extrát a legtöbb játékban, kivéve a GRID 2-t, ahol beköszön a CPU-limit. Így már egyedül a Dying Light sebessége nem ideális, ott még 1-2 beállítást érdemes lejjebb kapcsolni.

Tuning, avagy annak csaknem teljes hiánya

Terveztem egy külön szösszenetet írni a tuningról a megszokott 4 mérés-sorral, hogy egy kicsit többet tudjunk meg a Polaris 11 GPU szűk keresztmetszeteiről, de az RX 460 nem nagyon akar ebben partner lenni. A core clock 10%-os megemelését azonnali kékhalállal honorálja, és bár a 10% emelés a memória-órajelben első ránézésre működik, 5-6 perc után ott is erős a halál valószínűsége, azzal az üdítő különbséggel, hogy ez a halál fekete, nem pedig kék. 10% alatti tuninggal meg sok értelme nincs szórakozni - a várható sebességnövekedésnek gyakorlati hatása nincs, elméleti következtetésekre meg nem nagyon alkalmas egy 5% / 5% emelés, mert ilyen kicsi különbségek esetén a mérési variancia erősen kérdőjelessé tesz minden konklúziót. Miután a szintetikus méréssoron végigkergettem a kártyát, ezeket az eredményeket megmutatom:

Tulajdonképpen egész sok kiderül ebből az egy összevetésből is. A 10%-os memória-órajel emelés majdnem minden esetben 1-2%-os sebességnövekedéshez vezetett, ami azt jelenti, hogy a kártya elég jól el van látva sávszélességgel. A 8xMSAA tesztben is csak a memória-órajel emelésének 25%-ával nő a teljesítmény - a GTX 950 esetében ez pl. 50% felett van. Kicsit kiugrik az Ultra beállítás 3.8%-a a minimumok terén, de itt is inkább a fentebb említett mérési variancia a bűnös.

Összefoglalva: az RX 460-at nem a tuningolhatóságáért fogjuk szeretni. Mivel a memória tuningjára kevésbé érzékeny, a core clock emelésével érdemes inkább foglalkozni, ha nem zavaró az esetenként bekékülő képernyő. Ezen okból erősebb gyári tuningos daraboknak is lehet értelme.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.