2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Battlefield 3 szubjektíven

Egy hete vettem birtokomba az év legjobban várt játékát, most itt az idő ítéletet mondani.

[ ÚJ TESZT ]

Grafika, gépigény és végítélet

Nagyon hosszasan lehetne ismertetni, hogy mennyi tartalmat sikerült a Battlefield 3-ba préselni, de ez most nem egy bemutató. A játékot egy héten át nyúztam és a véleményem szeretném megosztani veletek. A vizuális megjelenés kérdését azért hagytam a végére, mert személyemnek ez egy harmadrangú kérdés, de ettől függetlenül a játék grafikája közel sem harmadrangú! Igazán első osztályú munkát végzett a DICE amin nem kell meglepődni, hiszen a Battlefield sorozatra mindig is jellemző volt, hogy CPU-kat és VGA-kat megizzasztóan festenek a megjelenésük idején. Régen sok játékos felháborodott azon, hogy Windows XP alatt nem lehet vele játszani, hiszen DirectX 9 módot nem tartalmaz a Frostbite 2 névre hallgató grafikus motor. Eredendően DirectX 11 módban fut, ám ha a videokártyánk csak DirectX 10-re képes akkor ennek megfelelően skálázza a megjelenítést. Szerintem becsületes iparos munkával van dolgunk, remekül optimalizálták a játékot.

A konfigom a következő:

- ASRock 870 Extreme3
- AMD Phenom II X4 955 BE
- nVidia GeForce GTX460 768MB
- Kingston 4GB DDR3 1333Mhz
- 7200rpm HDD (ez még fontos lesz)

Az egyjátékos és a többjátékos mód között nem kevés különbség van teljesítményben. Ugyan azokkal a beállításokkal a multiplayer gyorsabban fut, ami kicsit meglepő tud lenni, hiszen hatalmas mapokon harcol 64 játékos rengeteg jármű társaságában. A fenti konfigon 40-60 fps sebességet produkál a következő beállításokkal:

- All High
- VSync: ON
- Anti Aliasing Deferred: OFF
- Anti Aliasing Post: Medium
- Ansistropic Filter: 8×
- Ambient Occlusion: OFF
- Motion Blur: OFF

Látható, hogy a tesztkonfig nagyon távol áll egy high-end gamer konfigurációtól. Az Ambient Occlusion és a Motion Blur hiánya a legkevésbé sem hat meg, ezen inkább zavarnak multiban. Bár az AO lehetne bekapcsolva is, ezt nem a teljesítmény miatt kapcsoltam ki, szerencsére túl sokat nem vesz vissza az fps-ből. Viszont a hagyományos AA hiánya igen nagy hátrány. Szívesen alább adnék a textúrák részletességéből is, de sajnos a Frostbite 2 jelen állapotában nagyon érzékeny az AA-ra, így már egy 2x-es szűréssel is csak a Low beállítások mellett érhetném el a 40-60fps közötti tartományt. Nagy kár, de a sebesség nekem fontosabb, mint a fűrészfogak kisimítása. A HDD pedig azért fontos, mert jobb a játékot nem HDD-ről játszani! A töltési idők piszkosul hosszúra nyúltak, némelyik mapot percekig tölti. Sajnos nem áll módomban SSD-vel is tesztelni, de fórumos visszajelzések alapján jelentősen megrövidíti a várakozási időt.

Végítélet

Na most jött el az a pillanat, hogy röviden összefoglaljam a véleményem. Alapvetően pozitív, hiszen kaptunk egy egészen jó egyjátékos történetet, bár igaz, hogy én a Bad Company sorozat esetén jobban szórakoztam, de még a nagy rivális Modern Warfare 2 single playere is jobban sikerült. A multiplayer viszont mindenért kárpótol! Ugyan nem szeretem amikor egy nagynevű játéksorozat a casual irányába tolódik, de szerintem a Battlefield 3 nagyon jól sikerült! Mindenképpen érdemes multiplayer címként rá gondolni, mert igazak a vélemények, hogy ezt nem az egyjátékos mód miatt fogjuk megvenni!

Két végső értékelést adok. Az elsőt a jelenlegi állapotára a játéknak, mely valljuk be kissé elsietett és összecsapott munka, ami a technikai nehézségekben és a sok játékosnál előbukkanó gondokban köszön vissza. A patch hegyek már úton vannak, ám én mégis szigorú vagyok, hiszen ha valaki megvásárol egy "AAA" kategóriás videojátékot akkor joggal várja el, hogy ne legyenek ilyen komoly hibák benne! Viszont a Bad Company 2 esetén okulva biztos vagyok benne, hogy ezek hamarosan javítva lesznek és akkor elnyerheti a végső értékelésem!

Jelenlegi értékelés: 7/10
Megelőlegezett patch-hegyek utáni értékelés: 9/10

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.