2019. január 24., csütörtök

Azori-szigetek - élménybeszámoló

Ha szereted a természetet és szeretsz utazni is, akkor nyugodtan felírhatod ezt a helyet a bakancslistádra!

7. nap – Hazaút, összegzés, ajánlások és költségek

Hazaút:

Reggel ébredés, gyors pakolás és reggeli, „kicsekkolás”, majd indulás a reptérre. Ahogy kiértem, már ott várt az autóbérlős cég egyik embere, aki ezúttal nem Maria, hanem egy fiatalabb srác volt. Egyből azzal fogadott, hogy hallja, volt egy balesetem, mert hívták a rendőrségtől. Mondtam, hogy igen-igen, de épphogy csak megérintettem („gently touched”) a másik autót, így csak egy apró sérülés keletkezett. Megmutattam neki a sérülést, majd nézegette, és csodálkozott kicsit, hogy csak ennyi, aztán közölte, hogy ezért nem fogja levonni a depositot sem. Ezen persze kicsit meg én lepődtem meg, mert majdnem biztos voltam benne, hogy azt a 100 eurót bukni fogom. Persze örültem, és igazán értékeltem a hozzáállásukat. Mondtam neki, hogy mennyire elégedett vagyok velük, amire megkért, hogy akkor legyek szíves hagyni nekik Facebookon is egy értékelést, majd elköszöntünk. Ami érdekesség, hogy amennyire láttam, az autó többi részét nem nézte át tüzetesebben, hogy esetleg nem-e okoztam máshol hasonló kisebb sérülést.

Innen irány a security check, kevesen voltunk, viszonylag gyorsan átjutottam. Benne maradt a zsebemben a kártyatartóm/tárcám, így amikor mentem át a kapun, becsipogtam. Utána persze kivettem a zsebemből, odaadtam a biztonsági emberkének, és megkérdeztem, hogy átmenjek-e még egyszer. Válasz: nem kell. Ezen azért kicsit meglepődtem, tekintve, hogy ennyire erővel akár valami tiltott eszköz is lehetett volna a zsebemben. Ahogy átértem volt még egy kevés időm, így körbenéztem a duty-freeben, gondoltam hozok haza valami helyi nasit a otthoniaknak. Egész sok helyi dolog volt, többek között találtam a jóféle ananászlikőrből is, amit korábban az ültetvényen kóstoltunk. A bökkenő csak annyi volt, hogy át kellett szálljak Portóban, gondoltam, ott már nem igazán jutnék át a security checken az itt vásárolt likőrömmel. Annyi ideig nézelődtem, hogy egy eladó odajött hozzám megkérdezni, hogy segíthet-e, így megosztottam vele a likőrös aggodalmam, amire megnyugtatott, hogy megoldjuk. Úgy néz ki a dolog, hogy amit a duty-freeben veszek akármelyik európai reptéren, azt, ha megfelelően becsomagolják egy külön zacskóba, akkor utána Európán belül bárhová magammal vihetem. Szóval lett végül likőr is és csoki is, majd következett a kb. 1 órás sorbanállás a beszállókapuhoz.

Végül felszálltunk és megcsodálhattam fentről is a felhők közül előtűnő szigetet. Nagyjából 2.5 óra repülés után megérkeztünk Portóba, itt volt kb. 2 órás átszállási időm, ami kényelmesen elég volt a biztonsági ellenőrzésre és egy ebéd-vacsorára a Burger Kingben. Az ellenőrzés során, amikor már azt hittem, végeztem, odajött az egyik biztonsági ember, és megkért, hogy fáradjak vele. Kicsit meglepődtem, nem igazán értettem a helyzetet. Kiderült, hogy a likőrömmel van probléma, elkísértek egy másik biztonságihoz, aki kivette a zacskóból, és megröntgenezte vagy valami ilyesmi. Szerencsére egyben visszakaptam és indulhattam enni végre. Közben pár méterrel odébb a váróban valamilyen élőzene ment, értékeltem, hogy így fogadnak.

</ Felszállás után Ryannel >

Nem sokkal ezután következett a beszállás, szépen kiálltam a sorom, majd amikor mentem volna át a kapun, jött a meglepetés a kedves hölgytől, hogy csak egy táskát vihetek fel a gépre. Kicsit értetlenkedtem, mivel már többször utaztam így, hogy van nálam egy kézipoggyász és egy hátizsák. Úgy emlékeztem (rosszul), hogy már WizzAir-en is utaztam így, de mint kiderült, itt csak egy táskát lehet felvinni a gépre. Ez az út eddigi részén azért nem volt gond, mert a többi gép mind RyanAir volt. Az 1 felvihető táskával a probléma mindössze annyi volt, hogy persze a kézipoggyászom és a hátizsákom is tele volt pakolva. Szóval elkezdtem kipakolni a hátizsákot és valahogy megoldani a dolgot. Közben eszembe jutott az, amivel a haverok utazás előtt viccelődtek, hogy ha túl nehéz lesz a táskám, akkor legfeljebb magamra veszek néhány ruhát. Valahogy így is lett, magamra vettem még egy pulcsit, majd annak a zsebébe betuszkoltam a papucsom és így tovább. A maradék cuccokat pedig próbáltam a kis bőröndbe zsúfolni. Szerencsére nem a sor végén voltam, így volt időm szenvedni. A terv a legrosszabb esetre az volt, hogy a kevésbé szükséges dolgokat hagyom a végére, és ha már sehogy sem tudom magamra aggatni őket, akkor max. kidobom, ilyen volt pl. a fél kiló banán. Aztán egyszercsak odajött hozzám egy idősebb nő egy nagy vászonszatyorral (olyasmi, mint ami az Ikeában is van) és mondta, hogy abba pakoljak. Erre kicsit értetlenkedtem és mondtam neki, hogy de hát épp az a probléma, hogy csak 1 táskát vihetek fel. Aztán, mint kiderült, ő úgy értette, hogy abba a szatyorba pakoljam bele a bőröndöm és mellé az egyéb cuccokat. Igaza volt. Így mindent be tudtam tuszkolni és a gépre is felengedtek, bár kicsit furán néztek rám, mivel még mindig rajtam volt az extra pulcsi, zsebében a papuccsal. Nagyjából úgy nézhettem ki, mint egy Michelin-baba. Ezután már minden simán ment és este 11-kor rendben leszálltunk itthon. Az időjárás kicsit kellemetlen meglepetés volt, épp elég rendesen esett és erre még nem voltam felkészülve lelkiekben az 1 hét tavaszi idő után.

Összegzés:

Ahogy a bevezetőben is említettem, nem igazán tudtam mire számítsak, így elvárásaim sem nagyon voltak az utazással kapcsolatban. Ha azt mondanám, hogy az élmény messze felülmúlta az elvárásaimat, még talán az sem fejezné ki megfelelően, hogy mit is adott nekem végül ez az 1 hét. Nem vagyok egy nagy természetjáró, ez a sziget viszont magával ragadott, egyszerűen csak megnyugtató volt ott lenni és végre kikapcsolódni. Ez alatt a néhány nap alatt különféle élményeket és tapasztalatokat gyűjtöttem abból a rengeteg szituációból, ami történt velem. Vannak időszakaim, amikor a hétköznapok unalmassá és monotonná válnak, ilyenkor nem igazán történik semmi új a jól megszokott dolgokon kívül. Aztán jött ez az 1 hét, ami ebből gyökeresen kiszakított és több emlékezetes dolog történt velem, mint az elmúlt hónapokban összesen. Kellett egy kicsi idő, amíg az agyam nyaraló üzemmódba állt, utána viszont csak a jelennel voltam elfoglalva és nem járt a fejem az otthoni dolgokon. Még ha csak rövid időre is, de rengeteg emberrel találkoztam és kivétel nélkül mindegyikük nyitott, kedves és segítőkész volt. Öröm volt ezeket a találkozásokat megtapasztalni. Aztán voltak persze kihívást jelentő helyzetek is, de végül ezeket is sikerült abszolválni, ami szintén pozitív hatással volt rám. Tehát az egyedül utazástól való kezdeti félelmeim ellenére igencsak pozitív élményekkel gazdagodtam, ez részben köszönhető a nem mindennapi környezetnek, részben pedig az ehhez kapcsolódó számos új tapasztalatnak és az embereknek. Ha valaki esetleg gondolkozna egy hasonló utazáson egyedül, akár ide vagy máshova, annak bátran ajánlom, úgy gondolom, hogy csak nyerhet vele.

A szállásom és a repjegy meglehetősen olcsó volt, persze ennek ahhoz is lehet köze, hogy december nem éppen a főszezon, és ilyenkor nagyobb eséllyel van esős idő is. A hőmérséklet egész évben 15-25 fok között mozog, ebben az időszakban szerintem maximum 18-20 fok lehet. Szóval hideg nincs, az biztos. Általánosságban az árak a boltokban és éttermekben nem magasabbak, mint otthon, talán néha még olcsóbb is. Nagyjából 10, max. 15 euróból szinte bárhol nagyon jót lehet ebédelni vagy épp vacsorázni.

További képek

Canyoning: 65 euró
Azorean Active Blueberry
foglalás: azoreanactiveblueberry.com

Autóbérlés: 22 euró/nap + 15 euró/nap (extra biztosítás)
autocunha

Azori Éden blog és infók:
Azori Éden facebook
azorieden.com

Végezetül pedig köszönet mindenkinek, aki elolvasta az írásom. Továbbá pedig egy kedves ismerősömnek is szeretném megköszönni az írás átnézésére szánt időt, energiát és a visszajelzéseket, ami által egy minőségibb végeredmény születhetett..

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.