2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Sport rovat

Az ÚT....avagy igen, megcsináltuk!

Rövid élménybeszámoló egy Balaton-körbebicajozásról.

[ ÚJ TESZT ]

Mi kell egy ilyen túrához?

Pár szó mind a bicaj, mind a bicajos felkészüléséről, ami egy ilyen túrához kellhet.

Úgy gondolom, aki bicajozik hobbi szinten, egész napos túra keretében nyugodtan bevállalhat egy Balaton-kört. Lehet, hogy elrettentő a 200km-es táv, de gyakorlatilag sík, alig van emelkedő, és olyan tempóban, áttétellel, ami kényelmesen, erőlködés nélkül(!) tartható, 10-12 óra alatt leküzdhető.

Természetesen fontos a megfelelő étel-ital utánpótlás, és bele kell, hogy férjen egy ebéd valahol útközben, csak müzliszeletekkel (szerintem) nem lehet végigcsinálni egy Balaton-kört. (Vannak outisok, akik a mi utunkat teljesítették alig 9 óra alatt, de az egy egész más kategória. ők valószínűleg nem álltak meg ebédelni.)
A szendvicseknél jobb ilyenkor a müzliszelet, energiaszelet, banán. Ebédre tésztafélék javasoltak, mivel könnyen emészthető, szénhidrátban gazdag ételek, pont ilyenekre van szükség a továbbkarikázáshoz. Fontos még az ásványi anyagok pótlása, erre nagyon jól megfelelnek a különböző izotóniás és sportitalok, főleg melegebb időben, amikor sokkal jobban izzad a bicajos.

Szerencsére a víz utánpótlás a Balaton-parton nem lehet probléma, napközben biztos, hogy van nyitva bolt, ahol ásványvízet lehet venni, de a (gondolom) mindenki által ismert kék kutak is előfordulnak még.

Hurrá, lesz vizünk!

(Csak esetleg zöldre vannak festve, ilyennel is találkoztunk) Izotóniás italport célszerű vinni, hogy később is lehessen tenni a vízbe. Két kulacs esetén az is megoldás, hogy az egyikben sűrűn kevert izotóniás ital van, ebből iszunk egy-két kortyot, majd utána a másik kulacsból tiszta vizet.

Egy megfelelően karbantartott bicaj nem igényel különösebb előkészületet, át kell nézni a gumikat, bovdeneket, fékbetéteket.
Vinni kell viszont: pótbelsőt, pumpát, gumileszedőt. Ez alap, természetesen nem árt, ha tudjuk is használni.
Jó, ha viszünk imbuszkulcsokat (3-4-5-6) mivel a bicajon majd minden csavar ilyen. Jól jöhet olyankor, ha menet közben derül ki, hogy állítani kéne a nyergen, vagy, ne' adj isten, akkora 8-ast sikerül csinálni, hogy ki kell oldani a fékbovdent, hogy elforogjon a kerék. (Tárcsafékesek előnyben!)
Nálam ezeken felül volt még fék- és váltóbovden, pótkülső, pótelemek a lámpákba, km-órába, jeladóba, küllőkulcs, láncbontó, egy pár vékony gumikesztyű, néhány gyorskötöző.

Esős időben bizony jól jön a sárvédő, illetve láncolaj (ez persze már csak útközben jutott eszünkbe), mert esőben könnyen kimosódik az olaj a láncból , ami nagyon megrövidítheti az élettartamát.

Csomagtartó szintén jól jöhet, ha annyira felcuccolunk, hogy nyereg/váztáskában nem férünk el, és nem akarunk hátizsák alatt izzadni. Hasznos lehet egy váltás ruha, az esetleges bőrig ázás káros következményei ellen, de persze nyáron, ha tényleg jó idő van, egy hirtelen zápor akár felüdülés is lehet.

Végezetül csak javasolni tudom mindenkinek, aki egy kicsit is szeret bringázni: legalább egyszer kerülje meg a Balatont bicajjal. Meg fogja látni, hogy egyáltalán nem lehetetlen feladat egy átlagos felkészültségű, erőnlétű bringásnak teljesítenie ezt a ~200-210 km-t. Első hallásra borzasztó soknak tűnik (a Tihany-Szántód komppal 145-150 km-re csökkenthető!) de megéri belevágni, mert egy életre szóló élményt jelenthet, nem utolsósorban el lehet vele kápráztatni(?) az autóhoz szokott szomszédot/munkatársat:

-Hallja, szomszéd, körbebicikliztem a Balatont! (persze senki ne lepődjön meg, ha a szomszéd ezután rövid úton lehülyézi a sikerével dicsekvő bicajost) :))

Társaink az ÚT-on:

Az ÚT az északi parton, aztán tovább a délin. (nem igazán sikerült manuálisan kijavítani a kimaradt részt, lásd Max speed: 647 km)

Köszönet szki-nek az invitálásért és a társaságért, illetve a képekért, amiket ő csinált, de a rendelkezésemre bocsátotta a cikkhez.....

Jó időt és hátszelet minden bicajosnak!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.