2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Az Empire Earth trilógia

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Körülbelül 2004 óta kedvelem a stratégiai játékokat, a szívemhez az Empire Earth áll a legközelebb.

[ ÚJ TESZT ]

Körülbelül 2004 óta kedvelem a stratégiai játékokat, ugyanis akkor találtam egy régi CD-t, amelyiken az Age of Empires: Rise of Rome demója volt rajta. Ezt követően beszereztem a teljes játékot, és a játékkal együtt a stratégiai stílust is megkedveltem. Bár az Age of Empires is egy lenyűgöző sorozat, a szívemhez az Empire Earth valahogy közelebb áll. Nézzük csak végig a sorozat részeit.


Empire Earth

Ezt a játékot 2004-5 körül ismertem meg. Közvetlen azután, hogy az AoE 1-es a kedvencemmé vált. A 2002-ben készült játék lenyűgözött.
Az AoE-vel ellentétben nem csak 4-5 korszakon át lehet játszani, hanem 14-ben; a történelem előtti kortól a nano-korig.
Szép grafika, intelligens játékmotor, igényesen ábrázolt egységek, lenyűgöző csaták, és még sorolhatnám.
Különösen tetszenek a jövőbeli korszakok, és a robotok. Kiborg gyár, és kiborg laboratórium áll rendelkezésünkre. Előbbiben harcosokat lehet előállítani, utóbbiban gyógyító, és egyéb harcos egységeket.
A negatívum annyi, hogy túlságosan hasonlít az AoE sorozatra. Két épület kell a korszakváltáshoz, akár a konkurens játékban; ugyanazok a gyűjthető nyersanyagok.
A másik negatívum, hogy minden egyes civilizációnak egyforma épületei vannak.
Sok civilizáció közül választani, korszakokra bontva, de akár a történelem előtti korban is választhatunk jövőbeli civilizációt.
Összességében nagyon jó a játék, 10 pontból 8-at adok rá.


Empire Earth II

A 2005-ben megjelent játék teljesen eltér az elődjétől.
Az első résszel ellentétben nem épül az AoE-re, sőt, egyedi stratégiákkal álltak elő.
15 korszakot tartalmaz a játék, és a nyersanyag-bányászat is egyedi. A négy alapanyag (arany, élelem, fém, fa) mellett vannak olyan anyagok, amelyek korszakonként változnak (salétrom, ón, cink, olaj, uránium).
A korszakváltásra zseniális megoldást találtak ki: technikai pontok.
Egyetemeket lehet létrehozni, amelybe 3-4-5 városlakót lehet beküldeni, akik termelik a technikai pontokat. Emellett a templomokba is be lehet küldeni 2-3 papot, akik ugyanazt teszik.
A technikai pontokból taníttatni lehet a népet, értékes fejlesztések hajthatók végre, összesen 12. Ebből 6-ot kell elvégezni, hogy korszakot lehessen váltani.
Előrelépés: több a repülő, és lehet helikoptereket készíteni, különálló hangárokból. Lehet atombombát is bevetni.
Építhetőek utak, lehet piacot építeni, kereskedni szárazföldön, és vízen egyaránt. Az utak gyorsítják a közlekedést, a szereplők memorizálják az útvonalakat.
Hátrány az előző részhez képest: Sokkal kevesebb a robot, és logikátlanabb a működésük. Se vízálló, se repülő kiborgok nincsenek, gyógyító szintén nincs.
A másik idegesítő dolog, hogy egyszerre csak egy épületet tud felépíteni a városlakó; ha több őrtorony alapját jelölöm ki, csak az egyiket építi meg; egyenként kell klikkelgetni mindegyikre, hogy befejezze. Rendkívül idegesítő.
Nagy hiányosság, hogy ebből a részből kimaradt a kórház.
A hazai közvéleménnyel ellentétben szerintem kiváló a játék, 10-ből 9 pont.


Empire Earth III

Nagyon régóta vártam ezt a játékot, de meg kellett várnom, amíg kifizethető lett. Most 3990 Forintért jutottam hozzá.
Sok fórumot olvastam, kíváncsi voltam a véleményekre. "Enyhén" lehangolóak voltak. Őszintén szólva nem vettem komolyan a kritikákat, mivel a második részt is durván kritizálták, pedig egy kiváló játék.
Megvettem. Sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de a játék borzalmas! Miért?
- Összesen 5, azaz öt korszak van: Őskorszak, Középkor, Kolonáris kor, Modernkor, Jövő.
- Hiába vannak repülőterek, repülőt nem lehet készíteni, csak 2-3 fajta bombázás rendelhető.
- Az őskorban összesen 3(!) civilizáció közül lehet választani. Később ebből több lesz, de áttekinthetetlen a rendszer.
- Az épületek elég ízléstelenek, aránytalanok.
- A grafika ugyan szép, de a karakterek (főleg a mozgásuk) rondák, főleg a játék méretéhez képest.
- Sehol egy látványos animáció, az információkat a játék úgy közli, mintha egy windows-os hibaüzenet lenne, csak fekete háttéren.
- A kezelőfelület áttekinthetetlen.
- Nagyon kevés az épület, több civilizációban nincs kórház, templom, egyetem.
- Robotok szinte nincsenek, a jövő elég bizarra sikerült a génmanipulált szörnyekkel (lásd lent).
Ez csak a jéghegy csúcsa, de nem szeretnék több hibát felróni a készítőknek. Ha nem lenne két fantasztikus játékuk, és ez lenne az első, talán megérteném ezt az igénytelenséget. De két év alatt ekkorát visszaesni?
Összességében a játék szörnyű; sajnálom hogy ezt kel mondjam. A LEGNAGYOBB jóindulattal 10-ből 5 pontot adok rá.

És most lássunk egyet a bizarr szörnyek közül, külön felhívnám a figyelmet a nevére :)

Hát ezaz!
Pszichológiai Középkor

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.