2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig

  • (f)
  • (p)
53. oldal
Írta: |

Cikksorozatom harmadik és egyben utolsó része: örök párharc a 3D gyorsítás két úttörője között.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - PCIE - FEAR

FEAR

A FEAR az UT3 után ismét egy hagyományos jellegű dx9-es játék. Megjelenésekor (a GF6-7 széria idején) szinte rettegett gépigénye volt, legalábbis akkor, ha maximális részletesség mellett szerettünk volna játszani. Ugyanakkor elmondható, hogy a grafikus motor még az UT3-nál is jobban skálázható, és minimális részletesség mellett a teszt összes kártyájával játszható sebességet produkált. Ilyenkor persze az egyébként igen jól kinéző grafika sok nagyságrendnyit butul vissza, shadereknek szinte nyoma sincs, és a textúrák felbontása is minimális, de persze a jó sebességnek ára van. A mérést a játék saját beépített benchmarkjával végeztem, a már megszokott kétféle részletesség mellett.

Tesztelt beállítások:
1024x768 - min. detail
1920x1080 - max. detail






A GeForce kártyák 800 FPS fölötti értékre is képesek voltak minimum grafikán, a Radeonok azonban 500 FPS körül megakadtak, így a teljesen irreális sorrendet elkerülendő ennél az értéknél croppoltam az eredményeket. A tesztben jól működött az SLI és a Crossfire is, hiszen az élen a dupla GPU-s kártyákat találjuk. A HD 2900 XT ezúttal kikapott a G80-as GTS-ektől, ám lemaradása nem drasztikus. Az X1000-es Radeonok ismét megverték a 7900 GTX-et, de a különbség itt sem olyan nagy mértékű, mint azt más tesztekben megszokhattuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

53. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.