Tesztek - AGP - Far Cry
Far Cry
Az AGP-s teszt egyik legszebb grafikájú játéka a Far Cry, melynek megjelenésekor a földön keresgélték az állukat sokan, és még manapság is szemet gyönyörködtető látványt nyújt. Intenzív shaderhasználata ellenére dx7-es kártyákkal is elindul, ám értelemszerűen sokkal gyengébb képminőséggel. A mérést a HOC Far Cry Benchmark Tool-al végeztem.
Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1280x1024 - max. detail
A fentebb látható screenshotok ábrázolják az egyes DirectX generációk közötti képminőség különbséget. Emiatt ismét jobbnak láttam külön grafikonon ábrázolni az eltérő dx verziójú kártyákat.
DirectX 9 alatt kis részletességnél 130, míg maximális grafikánál 60 FPS-nél mutatkozik meg a processzorlimit. A legerősebb Radeonok és GeForce-ok mind el is érték ezt a határt, de az utánuk következő mezőny jelentős része is olyan kis különbséggel követi őket, ami felfogható mérési hibának is. Intenzív shaderhasználatú programról lévén szó, az FX kártyák igencsak kikapnak a 9000-es Radeonoktól: az FX 5950 Ultrát még a középkategóriás 9500 Pro is megelőzi.
A dx8-as kártyák között a GF4 Ti modellek dominálnak, a Radeon 8500-as csak a GF3 Ti 500-zal tudja felvenni a versenyt. A leggyengébb dx8-as modell értelemszerűen a 64 bites memóriabuszú Radeon 9200 SE.
Egészen szépen játszható a program a DirectX 7-es GeForce kártyákkal, a 7000-es Radeonokon viszont nem futott rendesen, a grafikonon ezért nem is szerepelnek. A sort a GF4 MX 460 vezeti, de minimális grafikai részletesség mellett még a leglassabb kártyával is játszható sebességet produkál a Far Cry.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!