Asus ROG XBOX ALLY - Őszinte teszt

Egy hét után kijelentem, hogy nem bántam meg a vásárlást, de erősen drukkolok, hogy jobb és jobb legyen a masina.

Külcsín és belbecs - szép a masina, de nem az, mint képeken   

A gépről azt mondták, hogy az Xbox kollab végett egy Series kontroller közepére helyezték az Ally konzolt. Hát, képeken még talán úgy is nézett ki, de a valóságban nem igazán erről van szó. A fogása kiváló, megadja az érzést, de csak amíg nem teszünk mellé egy Series kontrollert. Itt ennél a pontnál nem panaszkodom, de én úgy képzeltem el, mint a PS Portal-t, itt viszont vannak különbségek:

Ami biztos, hogy a Series kontroller analógjáról a védő 1:1-ben kompatibilis az Ally-val, így mivel az első játék, amit letöltöttem az a Call of Duty: Black Ops 6 volt, stílszerűen megkapta a képen látható védőt.
A gép közepén egy 7 hüvelykes, 1080p felbontású, 100% sRGB színtér lefedettséggel rendelkező, AMD FreeSync-re képes, 500 nit-re fényerővel világítani tudó 120 Hz-es érintőképernyő kapott helyet, ezutóbbi tulajdonsága nagyban megkönnyíti néha a rendszerben való navigációt. Megvan a szokásos Xbox kiosztás és a 2 főgomb, de van itt dedikált Xbox gomb, Armory Crate gomb, valamint egy azonnali könyvtárba ugrás gomb is.
Ezen gombok felett a sztereó mikrofon kivágásai láthatóak, a képernyő aljánál pedig két oldalt a sztereó hangszórók kaptak helyet.

Hirdetés

A hangszórókról annyit elmondhatok, hogy nagyon jó a sztereó hatás, ami játékokban kijön, kellően hangos a gép, ha szükség van rá, de a hangminőségben egy ilyen árcímkével ellátott eszköznél többre számítottam a retro érzéseket előcsalogató Sokol rádiónál...

Csatlakozók és nem a játékokhoz szükséges gombok mind a gép tetején kaptak helyet. Van itt 2 darab TypeC portunk, melyek egyaránt fogadják a töltést a gép 65 Wattos adapterétől, de Thunderbold képességekkel is rendelkeznek kommunikáció, dokkolhatóság és képkimenet tekintetében. Mellettük jobbra egy töltés- és egy bekapcsolt állapot jelző lámpát találunk, és következnek a hangerő szabályzók. A sort középen egy szellőzőnyílás szakítja meg, utána egy MicroSD foglalat következik, egy 3,5 mm-es Jack csatlakozó, legvégül egy ujjlenyomat-leolvasóval egybe integrált bekapcsoló gomb.

A kép előtt erről a bekapcsológombról még pár gondolatot elejtenék. Az ujjlenyomat beregisztrálása maga volt a szenvedés. Tiszta kézzel, sértetlen bőrfelülettel álltam a feladat elé, és sorra dobálta ki a próbálkozásokat, hogy nem tudja olvasni. Eddigi karrierem során számos ujjlenyomat-leolvasóval volt már dolgom a legkülönbözőbb méretben és működésben mind telefonoknál, laptopoknál vagy táblagépeknél, de ilyen aberrált feldolgozást, mint itt - még nem láttam. Minden esetre megjegyzendő, hogy miután sikerült azonosítani az ujjamat és megtörtént a regisztrálása, utána csak ~ minden 8-adik alkalommal nem sikerül az olvasás, a többi esetben beenged.

Ezen a képen láthattátok a két további szellőzőnyílást, valamint a Series kontrollerhez képest méretben jelentősen nagyobb trigger és shoulder gombokat. A ravaszok szerintem nem annyira érzékenyek, mint a Series kontrolleren, de ez lehet még megszokás kérdése is a méretőből fakadóan. Minden esetre jól texturált gombokról beszélünk, csúszásgátlás szempontjából kiemelkedő.

Ha már csúszásgátlás, a markolatok talán a PS5 Dual Sense kontrollertől koppintottak praktikát, mert ott a PS ismert 4 szimbóluma, itt viszont ROG feliratok ezrei képzik a barázdás felületet.

Egy gép, aminek a hátulján is van mit nézni? Üdv a PS Vita reinkarnációban :)
Viccet félretéve, a gép hátán van további 2 programozható gombunk, valamint a hűtésrendszer levegő-beáramlási nyílásai. De ezutóbbiak olyan gyönyörű kivitelezésben, ahogy igazából a ROG névvel ellátott eszközökön már megszokhattuk.

Gyakorlatilag a körbejárás optikai oldalról véget ért, különösebben több látnivaló nincs a masinán. Úgyhogy, nézzünk bele!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!