Asus ROG XBOX ALLY - Őszinte teszt

Egy hét után kijelentem, hogy nem bántam meg a vásárlást, de erősen drukkolok, hogy jobb és jobb legyen a masina.

Hardver és játékélmény - Miért csak ennyi?

A gép lelkét egy AMD Ryzen Z2 A CPU adja, 2,8 GHz órajellel, ami 3,8-ig húzható, mindezt 4 maggal 8 szálon, 6MB Cache-vel.
A GPU itt egy AMD Radeon Graphic lett, ezt a párost támogatja 16GB DDR5-ös rendszermemória és 512GB M.2-es 4.0-ás MVMe SSD.
FHD 120Hz tekintetében kell dolgoznia ennek a konfignak, tehát még a tripla A-s címek is gördülékenyen mennek a megfelelő beállítások mellett, főleg, hogy szoftveresen az Xbox launcher minden Windows háttérfolyamatot kiüt, hogy több erőforrás maradhasson a játékokra.
A gép rendelkezik olyan tulajdonságokkal, mint Wi-Fi6 vagy Bluetooth 5.2, így a vezeték nélküli kommunikációval és interneteléréssel sem lesznek problémák. Azt azonban megjegyzem, hogy mért 300+ Mb/s letöltési sebesség mellett a Cloud Gaming még felejtős.

Hirdetés

Mit jelent ez a konfig a gyakorlatban? Nem játszottam eddig kimondottan sok címmel, de olyanok, mint a COD BO6, GTA5 V, Marvel's Avangers vagy a Forza Horizon 5 a legmagasabb beállítások mellett is akadásmentesen fut. Pontos FPS értékeket nem mértem, de nem láttam soha egy pillanatnyi frame hiányt sem.

Viszont a tárhely az kritikán aluli. 512GB-ból ha levonjuk a Win11-et, illetve az olyan kötelező szoftvereket, mint az Xbox launcher, Steam, Ubisoft és Armory Crate, rögtön csak olyan 400GB-unk marad. Ez konzolos tekintetben még tűrhető, de Windows-os környezetben már nem, mert a grafikai patch-ek, amik a gamer gépekre elérhetőek és gyakorlatilag kötelező elemek, másfél-kétszer akkorára növelik a játékok méretét, mint a dedikált konzolos verziók. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy míg egy Series S konzolra 7-9 játék simán felfér, addig a ROG XBOX ALLY-ra alig 4-5. És akkor nem telepítettél még olyan progikat, amiket használnál - ha már Windows.

Azt említettem, hogy a játékok futásával nincs probléma, ellenben azt is, hogy nem tartom gyorsnak a gépet. Ezt tisztázzuk most.
A játékok betöltésére elpazarolt idő rendkívül sok. Amíg hajlandó felállni a Steam, hogy aztán elindítsa a Rockstar launchert, hogy az bejelentkezés után elindítsa a GTA V-öt, és megvárni, hogy betöltsön és végre irányíthassuk a karaktereket, addig egy PS5-ön már letudtunk egy fél küldetést.
Igaz, hogy a PS5 még 4K TV-n sem ad olyan grafikát, mint az Ally egy FHD megjelenítőn, de ez a betöltési idő idegőrlő.

Aztán van egy Standby opció is, amit kifejtenék az üzemidőnél bővebben, de egyvalamit itt jegyeznék meg: Hosszú távon nem megérős használni, mert komplett játék mentésed veszítheted el. A kifejtéshez viszont lapoznod kell :)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!