Hirdetés

2020. január 24., péntek

Gyorskeresés

Asus GTX960 4GB STRIX + kiegészítő hardverek

Miben rejlik a GTX960 ereje, népszerűsége? Hardver bemutató otthoni tesztkörnyezetben.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek 1.

Játékok

És akkor jöjjenek a lényeget magukban foglaló játékprogramok. Itt pár fontos információ: A VSync, mindig be volt kapcsolva. Ez nálam alapvetés, roppantul idegesít, ha játék közben elcsúsznak a monitoron a képkockák, "csíkos, zajos" az élmény. Fiam rendszeresen multizik, olyankor az opció rendszerint kikapcsolt állapotban van, de egyjátékos módban mindig ragaszkodom a bekapcsolásához. Ez persze szubjektív kikötés, nem kötelező beállítás.

Ebből egyenesen következik, hogy a legtöbb esetben a maximális framerate érték 59-62 között lesz. Azonban tudvalevő, hogy nem is ez a fontos, hanem a minimum és az átlag a lényeges, mert ezek határozzák meg, hogy folyamatosan, akár több órán át tartó csatározások során milyen grafikai élményben lesz részünk. De három játéknál kikapcsolt állapotban is mértem, erre később még kitérek.

Ha nem jelzem külön a táblázatban, akkor mindig 1920x1080 felbontáson futott a tesztelt játék. A grafikai beállításokat a kártya mellett jelzem, ez is fontos, mert nem mindig ugyanazt a beállítást használtam. Ennek oka egyértelmű: korábban nyilván az volt a célom, hogy a GPU a leginkább játékra alkalmas módban dolgozzon. (Valamint, mikor teszteltem a GTX960 kártyát, már nem volt nálam a régi GTX660.) Ráadásul botorságnak tartottam a 960-at ugyanazon beállításon futtatni, hiszen akkor a fölény egyértelmű lenne. Inkább a cél az volt, hogy lássuk, feljebb lehet-e menni egy fokozattal? Rögvest jelzem: nagyon sok esetben igen, feljebb lehet menni!

Lesz olyan játék, melyet csak az új videókártyával teszteltem, de remélem, ez is segít valamelyest! Valamennyi játék esetében a FRAPS programot használtam, mindegyik log fájl el van mentve. Két játéknál azonban, a Metro LL Redux, és a Shadow Of Mordor esetében a beépített benchmark dolgozott. Előzőnél a belső teszt kikapcsolt VSync-et használt, míg a Midlle-earth esetében én kapcsoltam ki. Így legalább tényleg egyensúly lesz a kikapcsolt és bekapcsolt VSync között.

A tesztgép

Azt is fontos megjegyezni, hogy ezek az én számítógépem mérési eredményei. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen CPU-alaplap-memória hármas segíti az adott VGA-t. Ezt, sajnos, sokan elfelejtik, és adott esetben keseregnek, vagy éppen túlzottan örvendenek. Nem mindig könnyű két-három, vagy még több teljesen ugyanolyan számítógép konfigurációt találni.

Ezt annak okán is írom, hogy a hivatalos tesztekben például a legtöbb esetben egy bivalyerős i7 dolgozik a tesztalany VGA alá.
És az is igaz, hogy sokat számít a szubjektív élmény, azaz egy adott játék valóban szebb, magasabb beállításokkal fut? A kép élesebb, gyorsabb a játékos mozgása, nagyobb FPS értéket produkál, mint korábban?

Példának okáért nálam akkor ötlött fel a részletes tesztek készítésének gondolata, mikor elképedtem, hogy a Celeron 633 mellett lévő Geforce 2 MX400 milyen siralmas eredményeket produkált. Aztán jött a Pentium 4 2,4 GHz, és a karcsú videókártya hogy megtáltosodott! (előtte egy S3 Savage4 dübörgött a gépben!) Tehát nagyjából innentől kezdve tesztelem részletesen az ilyen-olyan hardvereket, persze otthoni környezetben, hogy talán így is segítsük egymást vásárláskor, vagy éppen teszteléskor.

Játékok

Battlefield 4 / Crysis 3

Elsőként ezzel a játékkal mértem kikapcsolt VSync -el. Mint említettem, három játéknál azért teszek kivételt, mert úgyis lenne rá igény. Alább egy táblázatban az eredmény, azonban csak a GTX960 által mért adatok láthatóak, korábban a régi kártyával csak VSync - ON állapotban mértem. Ami rögtön szembetűnő, az az átlagos framerate érték, szinte pont ugyanakkora a VSync állapotától függetlenül, de a minimális meg kevesebb! Később ez megismétlődik a Crysis 3 esetében is!

Itt következzék egy másik kép, ahol is a VSync kikapcsolt állapotában lévő eredmények láthatók. A Crysis-széria úgy, ahogy van remekmű, - legalábbis szerintem- , mind játékélmény, mind a grafikai megjelenítés szempontjából. És hadd jegyezzem meg, - megint csak szubjektív élményként -, hogy a Crytek tudott valamit, egészen elképesztő látványt kreáltak, például akkor, mikor kilép az ember a természet uralta New York utcáira a harmadik epizódban. Hihetetlen és csodás kép fogad minket, kevés játék tudja ezt így átadni manapság! Ami érdekesség, hogy az átlagos framerate érték nem változott itt sem! A High - Ultra jelző azt jletni, hogy vegyesen voltak a beállítások, amin ezt kell érteni: Shadow, Water, Motion blur High, míg a Textures, Graphic pedig Ultra értéken volt. Azt azért el kell ismerni, hogy mind a BF4, mind a Crysis 3 esetében a GTX960 azért kevés, ha a létező összes opciót a legmagasabb értékre állítjuk. Pontosabban nem kevés, simán játszható, de nem neki való, teljesen normális belaggolások voltak, és néha akadozások, így maradtam a vegyes beállításoknál. Íme a plusz táblázat:

Itt gondolkodóba estem a maximum FPS okán, ugyanis korábban jeleztem, hogy a VSync kikapcsolt lesz, azonban a teszt végén a beállításoknál meg azt írta, hogy bekapcsolva. Nem értek hozzá, talán más metódus alapján van kódolva a teszt, és méri a független legnagyobb framerate értéket. De ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

  • ASUS R9 390 STRIX 8GB teszt

    Avagy az erő velünk van? Ár/fogyasztás/teljesítmény kéz a kézben járnak? Élménybeszámoló az AMD háza tájáról.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.