2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Asphalt 8: Airborne - elemzés

7 hónapja ingyenes az Asphalt: sokan a legjobb mobil autós játéknak titulálják, de tényleg olyan jó? Kiderül!

[ ÚJ TESZT ]

Singleplayer

8 szezon van. Egyébként a 3-astól kezdve a szezon neve az azonos számú Asphalt neve is. Az első kettő ilyen bemelegítő, a 7-8 meg igen kemény tud lenni gagyi autóval.
Ugye, mint írtam, kapsz egy Dodge Dartot és mehetsz. Az első futamok nagyon könnyűek, az ellenfelekről elmondható, hogy szokás szerint végtelenül buták, de legalább csalnak. Ha lassú vagy, lassítanak, ha gyors vagy, utánad erednek, és a cél előtt pedig brutálisan rágyorsítanak. Képesek hosszabb alternatív úton eléd kerülni. Egyébként elég veszélytelenek, hacsak nem sodródik eléd keresztbe vagy billent ki az egyensúlyodból, mert akkor mész a falnak. De alapvetően erre nem törekszik az AI. Az egyjátékos mód sajátossága, hogy maximális nitróval érintésre robbannak az ellenfelek. Na, multiban ilyen nincs. Ezen kívül mindkét játékmódra igaz, hogy MINDEN tereptárgy, ami max. akkora, mint az autó, hungarocelltábla-fizikával omlik szét, ha hozzáérsz. Meg ad egy kis nitrót. Aztán eltűnik. Útelválasztó betonelem/oszlop, lámpaoszlop, szék, asztal, kődarab, üvegfal, semmi se akadály. 100km/h alatt megállítanak az ilyen cuccok, de az ugye ritka.

Válogatás a környezetről és az NPC autókról:

Ha elkezdesz szórakozni és nem versenyzel, diszkvalifikál a játék, persze ez színtisztán időn alapszik, így Dodge Darttal a Dodge Monaco futamon indulva ugyanezt eredményezi.

JÖN A BUSZ!

Ez nem tudom, hogy sikerült:

Ellenfeleket jó törni, kék nitró adagot kapsz értük, ami viszont lelassít, ha felökleled az autód orrával az övének a hátulját. A roncs akár be is akadhat eléd.

Van egy extra feature elakadás ellen is. Respawn gomb:

Az Airborne név pedig nem véletlen, repülni kell. Rámpák sok helyen, kétféle létezik. Van a sík, azon lehet flat spint csinálni, vagy ha jól mész rá az autó felével, akár barrel rollt is. Aztán van a csavart, az alapvetően a barrel rollra van kitalálva, de flat spint is indíthatsz róla. Előfordult már történelmem során Londonban, hogy sikeres landolás követte az 1x barrel roll 2x flat spin kombót. Mindezt egy ugrásból. Semmi se lehetetlen.

Flat spin:

Barrell roll:

A nitró rettentő fontos. Egyrészt véd az ellenfelektől, másrészt haladni köll, elvégre is autóverseny vagy mi. A löttyöt megszerezni többféle módon is lehet, flat spin, és barrel roll az egyik módja. itt azért arra se árt ügyelni, hogy nitrózásból kezdd a repülést, különben 20-30km/h-val lassabban fogsz menni. Ezen kívül simán a levegőben töltött idő, a pályán található kék kicsi és narancs nagy nitró csomagok, meg a tereptárgyak és ellenfele összetörése a lehetőség. Vagy driftelsz, de ez nem feltétlen kifizetődő, mert sebességvesztést okoz.

Sebességérzete nem nagyon van a játéknak. Majd 400km/h fölött jött meg nálam, SSC Tuatarával meg már hajmeresztő alsókategória után, de szokható.

Versenytípusok (előfordulhat, hogy a videókat még egyszer linkelem):

Classic: érjél be elsőnek, meghatározott a körszám, 1 vagy 2.

Versus: 2 autó versenyez

Elimination: meghatározott időnként kizárja az utolsó versenyzőt

Knockdown: üss ki több civilt, mint az ellenfeled

Infected: az utolsó autó megfertőződik, majd érintéssel terjeszti a kórt. Ha az idő lejár, meggyógyulsz, de össze is töröd. A fertőzöttnek örök nitrója van!

Gate drift: át kell driftelni a kapuk közt

Nagyjából ennyi elég is a játékmenetből, nézzük, hogyan kínálja a pályákat a játék:
Vannak csillagok, meg van a pénzed. Csillagokat helyezésért (3-2-1), és két bónusz küldetésért lehet kapni. A bónusz küldetés olyan jellegű, hogy törj össze x ellenfelet, csinálj x barrell rollt/flat spint, ne törd össze az autód az egész verseny alatt, vagy driftelj x métert. Szóval semmi extra. Kb. fel is soroltam az összeset.

A csillag pedig nyitja a következő pályákat. Bizonyos sokaság alatt nem versenyezhetsz pályákon, vagy akár egész szezonban. Azt is ennek a száma nyitja. Eredetileg 900 volt, de a Kína DLC-vel 1050-re bővült.

Persze, a pályahozzáférést más is akadályozza. Az autóid 5 osztályba vannak sorolva, D-C-B-A-S. Ezen belül is márkák, meghajtástípusok, és erősorrend, amit a rating száma mutat.
Vannak osztályversenyek, villanyautó-futamok, egyedi autóhoz, vagy márkához kötött futamok is. Itt pedig az dönt, mennyi credited van, mert azzal tudsz újabb autót venni. Tehát nem árt jól gazdálkodni, mert ha nyitható csillagban értéktelen autót veszel, akkor könnyen el lehet akadni az elején. Ami azt illeti, haverjaimhoz képest én jól beosztottam, olyan 650 csillagig jutottam segédeszköz igénybevétele nélkül. Kína DLC-vel, lehet, a 700 is meglenne.

Aztán mi is az a car rating? Biza’ minden autónak van egy száma. Az pedig az erejét szeretné reprezentálni. De csak szeretné sajnos. Vannak verdák, amik kifejezetten jók, alacsony rating ellenére is, és vannak, amelyek meg használhatatlanok. Szóval ki kell ismerni. Nem feltétlen a nagyobb szám=jobb. A nitrófogyasztás és az irányíthatóság is sokat számít nagyon. Ezen kívül, ha tuningolsz, attól jobb lesz az autó, de olyan sose lesz, mint egy azonos értékelésű tuningolatlan. Multiplayerben ezzel számolni kell. A másik furcsaság az az odaírt értékekben keresendő. Sebesség meg nitró még hagyján, annyi agyuk a Gameloftosoknak is volt. De a handlingnek meg a gyorsulásnak semmi köze a valósághoz. Egy maxra tuningolt Ferrari FXX 1.83 sec alatt gyorsul százra. A Pagani Huayra meg 2.35 sec alatt. Ehhez képest a Huayra úgy lerajtolja, mintha állna. Gondolom a nitró ereje miatt. Nem mindegy hogy 59km/h vagy 28km/h a boost.

De a handlingre teória sincs. FXX az nagyon jó benne, Huayrának meg hiába van sokkal több pontja, nem oly kezes. Ugyanez jellemző a többi autóra. Amilyen elsőre, olyan marad tuningolva is, nagyságrendeket nem változik. Egyébként fontos a jó handling. Nem csúszol le az ideális ívről, és nem lassulsz a kanyarokban, vagy drift közben. 1200-as érték közelében a drift az szinte megállítja az autót. Tehát a Ferrari FF használhatatlan, akármilyen szép az értékelése. Aztán a gyorsulás és a valóság: 5.87-et ír a Ford-F150. Nitró nélkül 2,6 sec alatt 100km/h-t meghaladó sebességgel repeszt. Érdekes… az mondjuk igaz, hogy a kutya se írja, mire vonatkozik az érték. De az biztos, hogy nem a 0-ról maxra és nem a 0-ról 100-ra. De lehet, a Gameloftosok se tudják.

Tuningrendszer:

Elég szorosan kapcsolatban van az értékeléssel, mert azt növeled ugye. Összege elég nagy lépcsőkben növekszik, level 1 filléres, level 5 meg már 40-70 ezres is lehet. Szóval van szórás. Egy A-S class autó maxra tuningolása akár 400 ezret is elvihet. Rengeteg játékpénz ez. A legelső szériás legdrágább autó 375 ezer credit. Mint kikövetkeztethető, a tuning kitek annál olcsóbbak, minél gagyibb az autó. De nagyon olcsó a Darton se lesz, százezret el lehet rá szórni simán. Ebből kikövetkeztethető, hogy single playerhez annyira nem éri meg tuningolni. Kivéve season 8, ahol muszáj lesz maxra húzni egy-két autót. Ugyanis a minimális értékelés, amivel érdemes nevezni a játék szerint, az az autó maximális értékelése (minden versenyhez kapsz egy ilyen értéket). Én az alatt 100-zal még nehezen, de szoktam teljesíteni, és enged akármilyen gyenge autóval elindulni, ami a kritériumoknak megfelel (meghajtás, márka, kategória, stb.).

Amihez viszont jó a max tuning, az a kupaversenyek. Ott anélkül esélyed sincs. De erről később. Mint ahogy arról is, hogy a tuning kit nevű booster annál többet gyorsít, minél nagyobb a rendes tuning az autón. Ezáltal multiban „hatalmas” előnyökhöz lehet jutni.

Azt hiszem, hogy sikerült kivesézni az egyjátékos módot, ugorjunk a tartalomra, pályák, autók, zene!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Egy adag nosztalgia: Gothic

    Üdvözöl az új otthonod, egy borús világ kegyetlen szelete. És, hogy te ki vagy? Az itt senkit se érdekel!

  • Clash of Clans leírás magyarul

    A Clash of Clans játékkal kapcsolatos kezdeti kérdésekre adható válaszok, azoknak, akik nem tudnak annyira angolul.

  • Társasjátékok tableten

    Mire jók a társasok mobil eszközön? Melyik társast érdemes kipróbálni? Milyen a játékélmény egy ilyen kis kijelzőn?

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.