Hirdetés

2019. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

AMD Athlon 200GE - Az ébredő Vega

Új gép került a családba, melynek lelke egy Athlon 200GE, de vajon mit tud régebbi játékok alatt?

[ ÚJ TESZT ]

Mérés menete, tesztelt programok

Az alapötlet ismételten onnan érkezett, hogy én viszonylag kevés magyar írást láttam erről a processzorról, főleg IGP-re vonatkozóan, ezért valamennyire talán hiánypótló is lesz, bár azóta a Prohardver megelőzött február elején. :D
Szóval muszáj volt alávetni egy alapos tesztelésnek a gépet, részben azért, hogy kiderüljön, minden klappol és működik rendesen, és ami a hátsó szándék, hogy összejöjjön használható mennyiségű tapasztalat egy cikkhez. Egy gyors összerakást követően meg is kezdődött a gép kínzása tesztelése. A mérés nem volt egyszerű, mivel nem tudhatott mindenki a gépről, így viszonylag sunyiban kellett méregetni a gépet, holtidőket kihasználva, amikor nyugalom van, és ha gáz van, gyorsan szaladni a rejtekhelyre a géppel, de végül sikerült mindent megcsinálni rajta, amit szerettem volna.


Összeszerelve

Mérés menete

A mérés menete alapvetően ugyanaz, mint ahogyan eddig is szoktam csinálni. Ismételten a jó öreg MSI Afterburner, és a hozzá tartozó RivaTuner Statistic Server (RTSS) programokat izzítottam a játékok méréséhez. Mindegyik játékot háromszor mértem le, majd ezt átlagolva készült belőlük egy szép kis grafikon. A szokásos maximum/átlagos/minimum FPS-ek mellett ismét az 1% és a 0,1% low FPS-t is lemértem. Illetve majdnem minden játéknak. Az egyik játék a mérés során az Age of Empires III volt, viszont az RTSS sehogy sem akart működni vele együtt, így itt sajnos, ez egyszerűbb, fapadosabb Fraps-et voltam kénytelen használni, ez legalább működött. Emiatt itt csak maximum/átlag/minimum FPS van a táblázatban. És hogy ne csak játékok legyenek, bekerült néhány szintetikus teszt is, hogy melyek is, azt kicsit alant lehet majd olvasni.

A méréshez használt monitor nem az, amit végül a gép meghajt, hanem ismételten egy Samsung UE40J6200-as TV, a méréseket ezen készítettem el, mivel inkább a FullHD teljesítményére voltam kíváncsi. A gép nagyrészt alapon üzemelt, a RAM-nál volt egyedül betöltve egy XMP profil, így 2667 MHz-en üzemelt, sajnos 200GE esetén ez a maximális. Az iGPU pedig 2GB VRAM-al ajándékoztam meg.

A tesztelt játékok ill. programok listája:

1. csomag:
- Call of Duty 2 (2005, FPS)
- Age of Empires III (2005/2007, RTS, minden kiegészítővel)
- Medal of Honor Airborne (2007, FPS)

2. csomag:
- Assassin's Creed II (2009, TPS)
- Need for Speed The Run (2011, Verseny)
- Counter Strike: Global Offensive (2012, FPS)

3. csomag:
- Fortnite Battle Royale (2017, BR)
- World of Tanks (2010/2018, MMO)

Szintetikus:
- Cinebench R15
- Intel Burn Test (IBT)
- Aida64 Memory Test.

Mivel azért nem egy erőműről beszélünk, inkább régebbi ill. néhány "esport ready" címet válogattam, mert ha ezzel valaki játszani is fog, valószínűleg inkább a nosztalgia iránti vágyakozását fogja kielégíteni, mintsem BF V menjen 4K Ultra beállításokkal. :)

Na és akkor a rengeteg szóPH!osás után következzenek a tesztek, még mielőtt halálra unja magát az olvasó, a sok száraz információtömegtől. :) Először a szintetikus teszteket biggyesztem ide, majd a következő oldalakon jönnek a játékok eredményei.

Cinebench R15


CPU


OpenGL

Intel Burn Test

Túlságosan nem akartam megkínozni a gépet, ezért nem very high, csak high beállításon futott, egészen pontosan 10 kört.

Aida64 Memory Test

Sajnos csak a trial verziót tudtam használni, emiatt itt-ott kicsit foghíjas a táblázat:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.