Tesztek - GTA IV
Műfaj: Third Person akció / sandbox
Megjelenés: 2008. december 02.
Mérési módszer: 1
A negyedik GTA epizód a San Andreas szöges ellentéte, legalábbis ami a gépigényt illeti, hiszen amellett, hogy több (leginkább 4) magos processzorokon érzi magát jól, még VGA kártyából is meglehetősen erőset igényel. Elsősorban a VRAM méretére kényes, 512 MB alatti kártyákkal nem is érdemes próbálkozni. Ez a játék egyértelműen túlmutat egy AGP-s rendszer képességein, de érdekességképpen úgy döntöttem, hogy benne hagyom a cikkben. Csak a DirectX 10-es kártyákkal volt hajlandó elindulni, habár természetesen az XP operációs rendszer miatt értelemszerűen dx9 módban futott.
Eredmények a Phenom tesztkonfigurációval
A négymagos Phenom processzorral a GTA 4 processzor igénye ugyan ki volt elégítve, de a cikkben szereplő legerősebb kártyák is csak alacsony részletességgel voltak képesek játszható sebességet produkálni vele.
Eredmények a Pentium 4 tesztkonfigurációval
A P4-es tesztkonfigurációval elveszítjük a játszható sebességet még alacsony részletességgel is, vagyis egyértelműen az egymagos processzor is limitáló tényezővé lép elő.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!