Tesztek - Colin McRae DIRT
Műfaj: Autóverseny
Megjelenés: 2007. június 19.
Mérési módszer: 2
A Codemasters versenyjátékainak alapjául szolgáló EGO motor legelső változata dolgozott az újragondolt Colin McRae Rally sorozat Dirt alcímű epizódja alatt, mely szemet gyönyörködtető grafikai színvnalat nyújtott, ám ezért cserébe a gépigénye is igencsak magas volt. Ez egy olyan játék, amit jellemzően nem AGP-s konfigurációkon futtattak már megjelenésekor sem, így a cikkben szereplő kártyákat komoly kihívás elé állította. Mindenképpen sm3.0 támogatással rendelkező GPU-t igényel, így a két első generációs kártyával, valamint az X850 XT-vel nem volt játszható.
Eredmények a Phenom tesztkonfigurációval
Jól látszik, hogy a játéknak minimum 512 MB VRAM-ra van szüksége, hiszen a 256 MB-os 6800 Ultrával még kis részletesség mellett sem volt játszható. Ezen kívül leginkább a kártyák shader teljesítménye befolyásolja a sebességet, hiszen a több Pixel Shader egységet tartalmazó X1950 Pro eléggé megverte a 7950 GT-t, és a dx10-es modellek is jól szerepeltek, bár magas részletességgel még a HD 3850 sem volt képes folyamatos képet produkálni.
Eredmények a Pentium 4 tesztkonfigurációval
Modern játékról révén szó, többmagos processzort igényel, így a P4-es tesztkonfigurációval nem számíthatunk semmi jóra. A legerősebb kártyákkal is csak alacsony részletességben kapunk játszható sebességet, de az alapvető erősorrend a kártyák között nem változik.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!