2018. május 21., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

A japán maglev múltja és jelene

Hosszú története ellenére a maglev technológiák még csak napjainkban kezdenek a mindennapok részévé válni.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

A különféle mágnesvasutak, bár lassan fél évszázados fejlesztést tudhatnak maguk mögött, még napjainkban is csupán gyerekcipőben járnak, hiszen az 1960-as évektől kezdődően, a világ különböző pontjain kialakuló kezdeményezésekből műszaki vagy éppen anyagi okok miatt csupán alig fél tucat efféle technológiával megépült vonal állhatott az utazó tömegek szolgálatába. E vonalak azonban jelenleg is kizárólag városon belüli közlekedést tesznek lehetővé, a jelenlegi leghosszabb viszonylatú, rendszeres utasforgalmat bonyolító Shanghai Maglev a kvázi belváros és a Pudong repülőtér között is mindössze 30,5km-es távot hidal át.

Japánban magleven jelenleg egyelőre csupán a 2005. márciusában, Nagoya (名古屋) elővárosában bemutatott LINIMO-val utazhat bárki, mely 8,9km-en teremt összeköttetést a Nagoya Subway Fujigaoka (藤が丘) és az Aichi Loop Line Yakusa (八草) állomásai között. A LINIMO technológiája azonban jellemzően szintén a hagyományos adhéziós kötöttpályás városi járművekhez (pl. nagyvasút, villamos, monorail stb.) képest nyújt előnyt, hiszen hasonlóan agilis mint egy villamos, jól bírja a gyakori megállásokat és gyakorlatilag zajmentesen üzemeltethető.

A LINIMO-t, Japán első, bárki által igénybe vehető maglev vonalát, mint a HSST ambíciók első úttörőjét 2005-ben adták át. Hasonló technológiával azonban azóta sem készült új vonal Japánban, ám Kínában nagy jövő elé nézhet e megoldás.

A LINIMO-t, Japán első, bárki által igénybe vehető maglev vonalát, mint a HSST ambíciók első úttörőjét 2005-ben adták át. Hasonló technológiával azonban azóta sem készült új vonal Japánban, ám Kínában nagy jövő elé nézhet e megoldás.

Úgymond „Intercity”, tehát távolsági forgalmat bonyolító maglevre a Chuo shinkansen (中央新幹線) Shinagawa (品川) és Nagoya szakaszának 2027-re tervezett átadásáig, vagy adott esetben a 2020-as olimpiáig, a Shinagawa és Kofu (甲府) állomások közötti „demó” szakasz megnyitásáig kell várnunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Fejezetek Okinawáról: A Yui Rail és Naha

    Adott volt egy szabad hétvége és némi olcsó repülőjegy, melynek eredménye egy rövid kirándulásban valósult meg Japán déli végén.

  • Kansai kalandok

    Rövid bemutató a „tágabb” Kansai régió, Oszaka, Kiotó, Vakajama és egyéb vidékek közreműködésével.

  • A Kiotói Vasúti Múzeum

    A múzeum kiállítását jellemzően a JR West-féle egykori járművek, berendezések dominálják.

  • Tokió blog - Japan Railways

    A japán vasút szó szerint száguldó történelme, és jelene. Nem csak vonatfanatikusoknak!

H​ir​det​é​s​

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.