2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

A CPU-limit nyomában 1.

Mélyelemzés a CPU-limit mechanizmusáról és jellemzőiről 6 eredményben megosztva.

[ ÚJ TESZT ]

Crysis 3 - második jelenet (CPU-gyilkos)

Mivel az első jelenetünk több helyen GPU-limithez közeli helyzetben futott, választottam még egy jelenetet - a Welcome to the Jungle pálya fűtömegei kitűnően megizzasztják a processzort. Nézzük sorban.

A CPU-limit evolúciója

Így fest a CPU-limitáció a beállítások tükrében:

Ez a scene nem tököl, a teljes sebességű CPU-val is erősen limites, és leginkább CPU-intenzív méréskor a GPU kőkemény 16%-on ketyeg.

A beállítások vizsgálata

A beállítások kereszttesztelése:

GPU-usage a béka hátsója alatt, még az MSAA 8x is csak 57%-ra tudja terhelni a videokártyát. Az átlagos FPS-ek itt is oszcillálnak egy keveset, viszont az Objects hatása itt jelentősen komolyabb, egyértelműen látszik, hogy ez a beállítás megmozgatja a CPU-t, míg a többi érdemben nem. A 2%-os minimum FPS-ek hasonló összképet mutatnak, némileg nagyobb ingadozással.

Nézzük az Objects-re kihegyezett mérést:

Megismétlődnek az előző jelenetben látottak - az Objects átállítása egymagában jelentőset ejt az FPS-en (itt még többet is, 30-40%-ot), míg az összes beállítás együttes mozgatása 10-15%-ot. Érdekes.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Battlefield 1-re 4 magnál több?

    A mainstream kategóriába érkező 6-8 magos processzorok extra magszámára szükség van a játékokhoz?

  • A CPU-limit nyomában 2.

    A Crysis 3 után elvégeztem a DOOM "boncolását" is CPU-szempontból számos érdekes eredménnyel.

  • Ryzen 3 1200 VS RX 570

    A Ryzen 3 1200 (vagy a hasonló i3-ak) nem elegendő egy RX 570 szintű VGA kihajtásához. Vagy mégis?

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.