Crysis 3 - második jelenet (CPU-gyilkos)
Mivel az első jelenetünk több helyen GPU-limithez közeli helyzetben futott, választottam még egy jelenetet - a Welcome to the Jungle pálya fűtömegei kitűnően megizzasztják a processzort. Nézzük sorban.
A CPU-limit evolúciója
Így fest a CPU-limitáció a beállítások tükrében:
Ez a scene nem tököl, a teljes sebességű CPU-val is erősen limites, és leginkább CPU-intenzív méréskor a GPU kőkemény 16%-on ketyeg.
A beállítások vizsgálata
A beállítások kereszttesztelése:
GPU-usage a béka hátsója alatt, még az MSAA 8x is csak 57%-ra tudja terhelni a videokártyát. Az átlagos FPS-ek itt is oszcillálnak egy keveset, viszont az Objects hatása itt jelentősen komolyabb, egyértelműen látszik, hogy ez a beállítás megmozgatja a CPU-t, míg a többi érdemben nem. A 2%-os minimum FPS-ek hasonló összképet mutatnak, némileg nagyobb ingadozással.
Nézzük az Objects-re kihegyezett mérést:
Megismétlődnek az előző jelenetben látottak - az Objects átállítása egymagában jelentőset ejt az FPS-en (itt még többet is, 30-40%-ot), míg az összes beállítás együttes mozgatása 10-15%-ot. Érdekes.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!