2019. július 19., péntek

Gyorskeresés

3D nyomtató építés a nulláról II.

Ilyen tempóval haladva pont leírom a teljes sztorit addig, míg a házi barkács teleportok el nem kezdenek terjedni idehaza…

[ ÚJ TESZT ]

Szerelés, kábelezés

Mivel a váz egyelőre maradt 4 mm-es, csak át lett festve, különösebb nehézséget nem okozott, hogy a lényegi részeket gyorsan a helyére kössem és csavarozzam. A legfontosabb változás a BKNY csavarok használata most már mindenhol. Sokkal könnyebb velük dolgozni, és egy fokkal esztétikusabbak.

Valahogy el kellett tüntetni a vezérlőelektronikát. Van az a szintje a gánynak, amit nem akartam tovább elviselni, az asztalra téve egy megtámogatott 12 cm-es ventivel, ez már az a kategória.
A Mega és a shield rögzítése nagyon egyszerű, csak kell nekik nyomtatni egy közdarabot, ami a P3Steel vázakhoz megfelelő. Innentől nyert ügy, a vezérlés felköltözik a gép oldalára, sokkal esztétikusabb és biztonságosabb.

Most hogy ez megvan, jöhetnek a vezetékek újrahúzásai. Mindenképp meg kell oldani, hogy ne sérüljenek, gabalyodjanak és keveredjenek össze. Erre tökéletes megoldás a kábelharisnya. Hosszadalmas folyamat mindent egyesével megcsinálni, de a végeredmény megéri a fáradozást.

Az első gondolatom az volt, hogy a végálláskapcsolók fekete harisnyát, míg a motorok sárgát fognak kapni. Ez nem jött össze, kifogytam a feketéből... A feladat viszont teljesítve, a vezérlő a helyén, kábelek bekötve, most már rendezetten, áttekinthetőbben figyelnek a helyükön.

A bed bordásszíj feszítését nagyon megszerettem. A megoldása nem bonyolult, egyetlen ellensége a hőmérséklet, ha szigeteletlen bed alatt teljesít szolgálatot és PLA-ból készül. Két oldalról feszíthető csavarokkal, így tökéletesen ki lehet küszöbölni vele azt, hogy a szíj egyik vagy másik irányba elmásszon, ha nem sikerült központosítani a futását a motoron és az első csapágyon. Azt sem szabad elfelejteni, hogy túlfeszítve az egész gépet képes összehúzni, lehet akármilyen váz, 1-2 milliméter eltérés már okozhat a nyomatokban minőségromlást. A tengelyeket szintúgy megviseli, ez egy kellemetlen hiba, nehezen mérhető.

Az elfogadható módszer a túlfeszítés mérésére, ha nincs elég tapasztalat, nem a szíjak pengetése. Szükség van egy méretes tolómérőre, ami elegendő a tengelyek hosszának mérésére. Ebből tudni lehet, hogy mekkora legyen a pontos távolság a motor rögzítési pontja és a visszafutó csapágyat tartó alkatrész között. A szíjat nem szabad túlfeszíteni, főleg nem akkora mértékben, hogy a váz torzulását okozza! Érdemes több lépésben tesztelni, hogy mi az, ami még megfelelő. és nem túl laza ahhoz, hogy a szíj átugorjon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.