Hirdetés

2019. október 16., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Hétindító: 15 év - 15 csúcskártya!

Avagy vitrinem tartalmának bemutatása és tesztje egy gigantikus cikkben.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - Benchmarkok

Akkor hát vágjunk bele a tesztekbe. Ezen az oldalon a szintetikus benchmark programok eredményeit láthatjuk. Ezek garantáltan ugyanúgy futnak le minden kártyán, azonos követelmények elé állítva őket. A programokban mindenhol a default beállításokat, ahol pedig ilyen nincs, ott 1920x1080-as felbontást használtam.

3DMark 2001

a 3DMark 2001 meglehetősen régi program, hiszen a tesztben szereplő legidősebb kártyával egyidőben jelent meg. Ennek ellenére a processzorlimit meglepően sokáig nem jelentkezett: a 9800 GX2 volt az első kártya, amelyik belefutott. Megjegyzendő ugyanakkor, hogy a tesztnek lehetnek bizonyos részei, melyek már a lassabb kártyákkal is processzorlimitesek voltak. Az eredményeket szemlélve a 6800 Ultra kiváló teljesítménye, és ehhez viszonyítva a 7950 GX2 nem túl acélos szereplése tűnhet fel. A két kártya közötti különbséget egyetlen GPU-val is hozni kéne a 7950-nek, pedig a tesztben működött az SLI, hiszen a 9800 GX2 gyorsabb volt a 8800 Ultránál, amire 1 GPU-val nem lett volna képes. A sor végén a GTX 480 méltóságán alulinak érezte ezt a küzdelmet: valószínűleg nem kapcsolta teljes 3D módba az órajeleit, emiatt lehetett némileg lassabb a többieknél.

3DMark 03

A 2003-ban megjelent 3DMark-al kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy tartalmaz egy DirectX 9-es tesztet is, amit a GF3 és GF4 kártyák értelemszerűen nem tudnak lefuttatni, emiatt eredményeik nem összevethetőek az újabb kártyákéval. Processzorlimitbe egyedül a GTX 480 futott, vagyis ez a 3DMark rész egy kiválóan megírt VGA tesztnek mondható. A 7950 GX2 ismét eléggé csúfosan szerepel, a 8800 Ultra ugrása viszont hatalmas. A 9800 GX2 szépen el tud húzni a 8800 Ultrától, de a GTX 295-től talán egy picit többet vártam volna.

Hirdetés

3DMark 05

Ez a 3DMark rész már csak DirectX 9-es kártyákon indul el. A 6800 Ultra előnye az FX 5950 Ultrához mérten elég drasztikus, a 7950 GX2 viszont ismét nem hozza az elvárható szintet. A 8800 Ultrával megint hatalmas ugrás következik be, fölötte viszont alig gyorsulnak a kártyák, ami azt jelenti, hogy nagyrészt processzorlimitbe ütköztek. Nem hiába nem volt ez a 3DMark rész túl sikeres: inkább a processzor, mint a VGA sebessége befolyásolja az eredményt.

3DMark 06

A 2006-os 3DMark epizód már két SM 3.0-ás tesztet is használ, amit az FX nem képes lefuttatni, ezért ez egyszer talán elnézhető neki a csapnivaló eredmény. A 7950 GX2 végre hozza a tőle elvárható szintet: elég jelentős az előnye a 6800 Ultrához képest. A 8800 Ultra szokás szerint nagyon erős, fölötte pedig ismét alig emelkedik a grafikon, ami processzorlimitált körülményeket sejtet.

3DMark Vantage

Ez a 3DMark rész már csak DirectX 10-es kártyákkal indul. Döbbenetes, hogy a GTX 480 még itt is processzorlimitbe ütközik, alatta viszont szépen kirajzolódik a kártyák erősorrendje. a 9800 GX2 és a GTX 295 is szépen hozza a specifikációik alapján elvárható teljesítményt.

Aquamark 3

Ez a maga idejében meglehetősen népszerű benchmark program egy víz alatti világot szimulál. Elindul a régi kártyákon is, így valószínűleg DirectX 8-as shadereket használ. Ennek is köszönhető, hogy az FX egész szépen elhúz a GF4-től, ám eredményére rögtön árnyékot vet, ha a 6800 Ultrával hasonlítjuk össze. A 7950 GX2 teljesítménye megint nem az igazi, bár ebben a tesztben valószínűleg nem működött az SLI, ha a többi kétmagos kártya eredményét is figyelembe vesszük. Ráadásul a 9800 GX2 és a GTX 295 bugos képet produkált (átlátszó objektumok), emiatt az eredményük nem mérvadó. A 8800 Ultra elérte a processzorlimitet, a GTX 480 pedig ismét nem kapcsolt teljes sebességre.

X3 Reunion - Rolling Benchmark

Ez a teszt egy meglehetősen szép és hangulatos űrhajós jelenetet mutat be. Alapvetően DirectX 9-es, de a DX8-as kártyákon is elindul. Emiatt lehet, hogy az FX belassul a GF4-hez képest, hiszen sokkal komplexebb grafikát kell megjelenítenie. Persze ez nem mentség arra, hogy a 6800 Ultra több mint négyszeres eredményt produkál. Végre a 7950 GX2 is megemberelte magát, és szépen elgyorsul elődjétől. A 8800 Ultra és az afölötti kártyák már processzorlimitbe ütköztek.

Lightsmark 2007

Ez a program meglehetősen intenzív fény-árnyék hatásokat és HDR-t használ. Ebből következik, hogy minimum SM 3.0-ás kártya szükséges a futtatásához. A grafikon szépen ível felfelé, processzorlimitbe ezúttal egyik kártya sem ütközött. A 8800 Ultrát ismét dicséret illeti, a GTX 295 teljesítménye pedig megint nem túl acélos. Ha figyelembe vesszük, hogy ugyanannyi Stream processzora van, mint a GTX 480-nak (igaz 2 GPU-ra elosztva), akkor ennél többet várna tőle az ember.

Unigine Tropics

Ez a teszt egy gyönyörű tengerparti jelenetet rajzol ki, igencsak megdolgoztatva a kártyákat DirectX 9 alatt. Bár hivatalosan SM 3.0-ás kártya szükséges hozzá, a 6800 Ultrán valami miatt nem indult el (lefagyott töltés közben). A grafikon szépen emelkedik, vagyis szerencsére nem ütköztünk processzor limitbe. Az eredmények közül a 8800 Ultra hatalmas ugrása emelhető ki ismét: ez a kártya sokadszorra mutatja meg, mitől volt olyan sikeres a 8-as GeForce generáció.

Unigine Heaven

Ez a teszt már DirectX 10-es (illetve DirectX 11 módja is van, de az összehasonlíthatóság kedvéért a GTX 480-on is DX10 módban futtattam). Az SLI sajnos nem működött benne, ami rögtön kivehető a 9800 GX2 és a GTX 295 gyenge teljesítményén. A GTX 480 elemében érezhette magát, bár ez a teszt még őt is igencsak megizzasztotta, amit erős hangorkánnal adott tudomásomra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.