2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Az élet rovat

1000 km egy tankkal? Challenge accepted!

Vajon lehetséges normál használat mellett egyetlen tank üzemanyaggal 1000 km-t megtenni? Kipróbáltam.

[ ÚJ TESZT ]

A kihívás

Volt egy Audi TDI reklám valahol a 2000-es évek elején, amikor a reptérre rohanó ürge hadarva magyaráz a csajának, elmond minden apróságot, majd a reptérnél kikapja a bőröndjét az Audi A6 csomagtartójából, és a csaj kezébe nyomja a kulcsot, majd rohan befelé az épületbe... Közben odaszól a csajnak, hogy majd tankolja meg a kocsit, mert nullán van a tank. A csaj visszakérdez, hogy “Oké, melyik oldalon van a tanknyílás?” Erre az ürge megáll a rohanás közben, és tűnődve visszafordul…
A lényeg: Az Audi TDI-t olyan ritkán kell tankolni, hogy nem emlékszik, melyik oldalon kell tölteni. A szlogen pedig az volt, hogy van (asszem) 25 olyan Audi modell, amivel 1000 km-nél több is megtehető egy tankolással.

Nem figyelem a Drive Green eredményemet, de újabban többször eszembe jutott, hogy meg kéne próbálni, vajon a Skodával komolyabb megkötések nélkül meg tudok-e tenni 1000 km-t egy tankkal… Persze, 5,2 l-es átlaggal számolva simán, de amikor minden műszer azt mutatja, hogy tankolnod kell, akkor az a bizonyos zabszem ott van a megfelelő helyen, hogy vajon kibírja-e még ezt az elindulást, vagy tolni kell az utolsó métereken. Én pedig sok-sok kilométert ingázok naponta, és a benzinkutak nagy hézagokkal követik egymást. De mégiscsak forradalmár volnék, puska a vállamon, a lovam felnyerít, szóval elég a rinyálásból. Vágjunk bele!

Június 19. kedd este tankoltam meg a kocsit a kedvenc Shell kutamnál, de csak 10 km-rel később, már majdnem otthon jutott eszembe, hogy nem nulláztam a számlálót. Így a kocsi automatikus mérése 10 km-rel többet mutat, mint a manuálisan nullázott km számláló.

Az alábbi szabályokat alkottam magamnak:

- Nem veszek fel csigatempót. A sebességkorlátozásokat viszont mindig be fogom tartani (máskor is, csak most még jobban figyelek).
- Az automata váltót fixen D állásban használom (nem Sport vagy manuális módban)
- Nem használom a szekvenciális váltást (Tiptronic?), kizárólag az automata normál üzemmódja fog váltogatni. (Nagyon úgy váltogat, ahogy én tenném egy kézi váltóval.)
- A Start-stop elektronikát fixen alapbeállítással (mindig aktív) használom
- A teszt során az autópályát mellőzni fogom, csak városban, főutakon és mellékutakon fogok közlekedni (A pályán végül csak megtettem vagy 50 km-t, de a cél érdekében közben fix 110-et tartottam)
- Ha az időjárás indokolja, klímát fogok használni – a valós élethelyzeteknek megfelelően (A teszt eddigi 6 napja alatt 5 napon végig ment)
- Nem fogom gyakran figyelni a pillanatnyi fogyasztást, a józan eszemre hallgatok (Na jó, ezt csak 700 km-ig bírtam betartani)
- Nem fogok beállni autók, buszok, teherautók mögé, csak hogy ezzel szélárnyékot kapjak/az alacsonyabb tempó miatt alacsonyabb fogyasztás legyen az eredmény
- Előzök, ha kell, maximum a gyorsítások intenzitásán fogok spórolni
- Nem viszek magammal tartalék üzemanyagot és nem állok be néhány litert rátankolni.

A hosszú távú átlag alapján az 56 liter üzemanyagból 5,2 literes átlagfogyasztással 1000 km-t kihozni nem lehet nehéz. De ha beleszámolod, hogy az utam egy szakaszán 50 km-en át nincs benzinkút, akkor talán elképzelhető, hogy a teszt vége felé eléggé aggodalmas hangulatban fogok vezetni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Gogoro bemutató

    Éles körülmények között teszteltük a 2011-ben alapított tajvani elektromos robogó gyártó egyik termékét.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.