2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Egy új, és egyben az utolsó Project CARS bajnokság!

    A Project CARS első része hamarosan „kifutó termékké” válik, hiszen szeptember 22-én jelenik meg a reményeink szerint minden tekintetben kidolgozottabb, teljesebb folytatás. Ezért aztán a most meghirdetésre kerülő bajnokság lesz az utolsó ezzel a játékkal, ezt követően már csak egy úgynevezett búcsúfutamot tartunk (lásd Steam naptárunk vonatkozó részét), aztán némi szünet (ami a második résszel történő ismerkedéssel fog eltelni) után már a CARS 2 lesz az, amivel versenyeket, bajnokságokat rendezünk.

    Erre, az utolsó bajnokságra nagyon szívesen várunk minden volt, jelenlegi és leendő tagot, tehát régi és új arcok egyaránt jöhetnek. Használjátok ki, ez az utolsó alkalom ezzel a játékkal!

    Annak érdekében, hogy a kissé tapasztalatlanabb játékosok is kedvet kapjanak a versengéshez, ezúttal mellőzük a valós vezetési segédletek használatát és az összes elérhető segítség be lesz kapcsolva. Így kevesebb kicsúszásra, megforgásra, balesetre lehet számítani, bátrabban lehet a gázt és fékpedált taposni, talán kissé jobban összerázódhat a mezőny.

    Folytatás...

    #96349952 7 éve 3

  • Project CARS Club Hungary: Szerda esti lazulás

    Snetterton 300 * Ginetta G55 GT4 * 16 kör

    Pedig tényleg tartottam ettől a futamtól. Persze kissé más felállásban, meg még a legelején, hétfőn, amikor gyakorlatilag tök ismeretlen volt az autó, és a pályával is újra kellett barátkoznom, mert biztosan mentem már rajta, csak hát már eléggé régen. Aztán ez lett belőle. Nem fogok nekiállni sírdogálni, végül is magát a vezetést élveztem, néha lazára vettem, akkor elkövettem egy-két hibát, de semmi vészes.

    A rajnál történt egy kis affér bluetorch komával, de nem volt vészes, legalábbis nekem, ő viszont elég gyorsan kitűnt a képből.

    Mondjuk a 3. kör végén kissé meleg volt a pite amikor lementem füvet nyírni, de megdöbbentő módon úgy jöttem vissza némi kirándulás után a pályára, hogy senki nem veszélyeztette a pozíciómat. Kicsit (nagyon) korainak éreztem ennyire leszakadni a többiektől. Aztán a versenytáv közepe felé hirtelen elment a hang a fülesemből. Néztem egy pillanatra, mi van, kifogyott az üzemanyag? :D Aztán kapcsoltam, füles le, hangfal be, itt is elment pár másodperc. De végül is mindez belefért. Remélem, hogy a többiek jót versenyeztek egymással, 9 indulóból nyolcan maradtunk végig, szóval ez már jobb arány, mint legutóbb volt.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 6

  • Project CARS Club Hungary - teljes érdektelenség! Érdemes ezt erőltetni?

    Rouen Les Essarts * Formula B * 30 kör *

    A vasárnapi versenyre hét jelentkező akadt összesen… A csoport létszáma: 83 fő. Csak összehasonlításképpen: Az Apex Online Racing legutóbbi bajnoki GT3-as futamán 19-en indultak el, és alig-egy-két kiesővel kellett számolniuk. Egy 45 körös futamon. Ehhez képest itt… A PRD-nél is 14-en voltak (nem hatan…), és a 30 kört mindenki teljesítette. XRL, Imola, 46 kör, 14 fő. Persze egyik sem magyar csoport. Á, inkább nem részletezem.

    Szóval 6 induló, az első néhány körben négyen gyorsan fel is adták (odacsaptam, vezethetetlen az autó, stb. kifogásokkal). Ebből következik, hogy mindössze hárman maradtunk. Abból az egyik srác a későbbiek során sajnos lezúzta a verdáját, de legalább nem lépett le, a garázsban kivárta a verseny végét. Verseny… Nos, ketten köröztünk még a pályán, a mögöttem jövő a legvégére hozzávetőleg másfél kör lemaradásban volt úgy, hogy egyszer pusztán poénból kiálltam kereket cserélni. Egyáltalán nem volt rá szükség, de akkora előny mellett miért ne…

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 6

  • Az én csomagom a vasárnapi futamhoz

    Rouen Les Essarts * Formula B * Gyorskör+setup *

    Szokás szerint jövök a vasárnapi futamhoz egy kis útravalóval azok számára, akiknek még több másodperc hátrányuk van ezzel az autó és pálya kombinációval. A gyorskörbe ugyan én beletettem amit részemről lehetett, de nem mondanám 100%-osnak, hiszen mikor mond ilyet az ember. (Oké, Alonso 2011-ben Barcelonában, de hát ő egy kicsit más kategória. :D) Szóval az onboard körből elleshetők a sebességváltások, mikor érdemes használni a KERS-rendszert, és utána természetesen bemutatom a setupot is – amit hagyományszerű módon nem változtattam túl sok mindent, mivel a játék ezen részéhez nem igazán konyítok.

    Mire kell számítani vasárnap? Nos, 30 kör, a verda fogyasztását figyelembe véve a teli tank (80 liter) éppen elég lesz a végére, így nem kell kiállni egyszer sem. Az abroncsok kopnak ugyan vadul, de bírni fogják a gyűrődést. Ami inkább problémát okozhat, az a pálya szűkössége, ami már-már monacói érzetet adhat a résztvevőknek. Itt sincs túl sok holttér, ha nagy sebesség mellett kiszállsz – márpedig itt tolhatod neki mint az őrültek -, akkor nagy eséllyel fogsz dombot mászni, vagy nekivágódni a kerítésnek, vagy szalmabálának. Ez esetekben számolhatsz valamelyik keréktől való kényszerű búcsúval, illetve mechanikai sérüléssel, és ezen már csak egy boxlátogatás fog segíteni, ami jelentős időveszteséggel, tehát komoly hátrányba kerüléssel jár.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Nem sok legény maradt a gáton…

    Project CARS Club Hungary * Bathurst BMW 320 Turbo Group 5 * 25 kör *

    Sok mindent nem lehet elmesélni erről a futamról sem. Kilenc induló, ami már egész jónak számít bármilyen viszonylatban nálunk, aztán öt körön belül ez leapadt háromra… Ráadásul most még a társaságot sem lehet hibáztatni, hiszen az utólagos beszámolókból egyértelművé vált, hogy a játék egy jellemző hiba okán dobta le őket a szerverről. Igen, egyszerre több játékost. Szóval ez azért a fejlesztőkre nézve egy szégyen. Ez a probléma újra és újra előjön és természetesen eszük ágában sincs javítani. Inkább reklámozzák a VR-támogatást, amit minden bizonnyal milliók alig vártak világszerte… Szánalmas.

    A rajttal kivételesen nem volt komolyabb problémám, viszonylag simán el tudtam magam nyújtani a többiektől, nem volt szükség nagyon kiélezett tempóra sem. Aztán csak azt néztem, hogy egyik résztvevő a másik után eltűnik. Végül is a versenytáv nagyját én, Reval és peejay tudtuk le, egymástól tisztességtelen távolságban, szóval ez inkább tűnt hotlapozásnak, mint bármilyen futamnak.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Egy kis segítség vasárnapra (Bathurst - BMW 320 Turbo Group 5 gyorskör és setup)

    A vasárnapi programunk igazi férfimunkának ígérkezik: Bathurst, és BMW 320 Turbo Group 5. Ha ismered ezt a pályát és autót, akkor tudod, hogy nem túloztam. A vonalvezetés őrületes, főleg a középső szakasz, az autó pedig meglehetősen öntudatos jószág, ami gyakorlatlan kezek között szeret önálló életet élni. Ráadásul mivel ez a BMW a valóságban sincs felszerelve semmiféle elektromos vezetési rásegítéssel (ABS, TC, SC), a mi futamunkon sem lesz lehetőség használni ilyesmiket.

    Ideális esetben a 25 környi távot valamivel több, mint 50 perc alatt fogjuk letudni, az autót rogyásig kell tankolni benzinnel és még így sem biztos, hogy a gumik végig bírni fogják a gyűrődést. A futam során szépen be fog sötétedni, tehát a körök nagy részét szinte éjszaki körülmények között tesszük majd meg. Szóval ez tényleg férfimeló lesz!

    A csoportunkban többen is igényelték, hogy segítsünk nekik elsajátítani a féktávokat, íveket, váltófokozatok használatát, illetve egy setup is jól jönne néhány résztvevőnek, ezért sebtében összehoztam egy videót, amiben egy tempósabb köröm nézhető végig, aztán pedig a beállításokba engedek teljes körű bepillantást. Remélem, lesz olyan, aki hasznosnak találja, és ezáltal kicsit fel tud zárkózni.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 5

  • Az első 5 kör érdekes, aztán jön a szokásos taxizás…

    Szubjektív csoportértékelés a legutóbbi események tükrében
    Néha azért megfordul a fejemben az a lehetőség, hogy kicsit pihentetni kellene mind a játékkal, mind a csoporttal való foglalkozást. Azért, mert egész egyszerűen nem látszik semmiféle fejlődési ív. Sőt… A 72 tagból tegnap este heten vagy nyolcan jelentek meg. A csoport fórumai egy-két kivételtől eltekintve (heti egy-két beírás) igazából panganak. A kezdeményezések (Párbaj, bajnokság szervezése, egyéni futam javaslatok) hamvukba halnak, szinte tökéletes az inaktivitás, passzivitás. Akármit csinálok, sehogy sem sikerül egy normális rajtrácsot összehozni, alkalmanként legalább 12-15 résztvevővel.

    Cserébe a futamok rettenetesen unalmassá váltak, a gyors arcok hozzávetőleg 80%-a távozott, vagy csoporttag ugyan, de nem jön el a versenyekre. Néhány név, akiket hiányolok, és akikkel biztosan izgalmasabb lenne ez az egész: Wertad, smark, Dohi (ő netproblémákkal küszködik), Vulpi, Nimrod, Dr. Gonzo, kovdav, és még biztosan van néhány név. Ez alaphangon +7 ember lenne.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 13

  • Lag-karambol zúzta szét az esélyeket…

    Watkins Glen GP * Mercedes-Benz CLK-LM * 27 kör * (2016. 05. 08.)

    Minden esélyem megvolt a győzelemre, nagyon simán lement az időmérő, összesen két mért kör kellett egy magabiztos pole-hoz, szóval teljes joggal vártam, hogy behúzom a futamot.

    Hát nem. Először is kissé túllihegtem a rajtot, kiugrottam, ezért aztán mindjárt kaptam egy boxutca áthajtásos büntetést. Ez még oké, innen még feljöhettem volna, de jött a rémálom, a lassabb játékosok megelőzése. Sajnos van (volt…) egy tagunk, aki eszméletlen lagokat tud produkálni, ennek következtében teljesen kiszámíthatatlan, hogy hol tűnik fel a pályán, így aztán totál lutri mellette-előtte-mögötte haladni. Korábban is voltak vele súlyos problémák ebből kifolyólag. Hát én most beleestem ebbe a bosszantó csapdába. Hirtelen megjelent előttem - mintha Marty McFly bukkant volna el a jövőből vagy a múltból… - és elég nagy sebesség mellett egy óriásit csattantunk. A jobb elsőm azonnal kiszakadt, annyi szerencsém volt, hogy az eset a pálya utolsó harmadában történt, így nagy nehezen vissza tudtam vánszorogni a boxba javításra.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 4

  • Unalomba fulladó száguldás...

    Project CARS Club Hungary * Watkins Glen * Radical RXC Turbo * 16 kör *

    Erről a futamról nem tudok sokat írni. Elejétől kezdve várható volt, hogy ha nem bénázom el, akkor behúzom, sajnos több olyan csoporttag nem jött el, akikkel talán élesebb helyzet alakulhatott volna ki. Kellemes meglepetés volt, hogy az összes induló végig maradt, de itt meg is áll a beszámoló lényege, hiszen annyira nem történt semmi a futam alatt, hogy az tényleg elmondhatatlan. :D

    Sima rajt, megőriztem az első helyem, eléggé magabiztosan nyomtam le a köröket egymás után, aztán úgy 5-6 körrel a vége előtt elkezdtem visszavenni. Meglepően sok volt a lekőrözés, de szerencsére mindenki korrekt módon kezelte ezeket a helyzeteket.

    Nagyjából ennyi, ha jön három-négy gyorsabb arc, akkor tutira izgalmasabb lehetett volna. Az autó egyébként remek, én kimondottan élvezettel vezettem, a pálya adja magát, végül is egy igazi klasszikus. Nos, ennyi. :D

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Ez egy igazán nehéz, izzasztó futam volt!

    Oulton Park International * BMW M3 E30 Group A * 30 kör (2016. 05.01.)

    Ez most tényleg kemény volt! Kezdjük ott, hogy a rajtom már megint valami borzasztóan sikerült, hát ezek szerint nem tudok rendesen elindulni, ehhez most már hozzá kell szoknom. Hiába kapom el az első helyet egy időmérőn, legjobb esetben is másodiknak fordulhatok el az első kanyarban… na de így legalább van részem némi küzdelemben, mert valljuk be, szép dolog elsőként menetelni-gurulni a cél felé, de egy idő után azért unalmassá válhat. Most aztán tettem arról, hogy ne unatkozzak, ugyanis volt egy-két olyan hibám, ami miatt nem győztem szidni magam…

    Általában stabilan tudok menni, a köreim is nagyjából kiegyensúlyozottak, nem jellemző rám az, hogy esek-kelek a pályán. Ehhez képest most rögtön az elején, az első körökben olyan bakiparádét mutattam be, ami meglehetősen szégyenletes… Egy esetben nagyon rossz helyen akartam előzni és ezzel visszavenni AZ ÉN ELSŐ HELYEMET (:D), ennek az lett a következménye, hogy erőszakosan zártam az előttem haladó ívét, aki így akaratlanul belém rohant. Naná, hogy kicsúsztam, közben az egyik kanyart minimálisan lecsippentve, így jöhetett az 5 másodperces lassításbüntetés. Mindjárt a 4.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Túl sima 20 kör, a táv felétől laza taxizás…

    Oulton Park International, jó lendületes, technikás pálya, kissé szűk ugyan, így nehézkesen lehet előzni rajta, de azért kivitelezhető. Ford Focus RS: Kis méregzsák, nagyon jól vezethető, lehet dobálni össze-vissza, igazi kezesbárány. A táv: 20 laza kör. Versenykörülmények: Délutáni kezdés, 5x időgyorsítás, néhol felhős idő. A vége felé a pálya egyes pontjain éppen szembe sütött a Nap, így elvakított rendesen, de a szükséges (lassú) tempó mellett ez nem jelentett különösebb kényelmetlenséget a számomra.

    Tíz induló, nyolc célba érő, időmérőn vagy gyakorláson voltunk tizenegyen, azért ez már elég jó aránynak számít nálunk, és legalább két új arc is felbukkant, aminek külön örülök. A várakozással ellentétben elég simán alakult ez a verseny, a gyakorláson nem erőltettem meg magam, tudtam, hogy ami bennem van, azt ki tudom hozni az időmérőn ebből az autó-pálya párosításból. Kvalin a legvégére sikerült bemennem 1:50 alá, ezzel meglett a pole, amit a szokásosan kiváló rajtomnak köszönhetően élből elvesztettem, de a 2. kör közepére sikerült magam mögé utasítani Dohit. Egy darabig szinte kéz a kézben haladtunk, aztán Dohi lefejelte az egyik kanyarjelző bolyát vagy mit, ez után már elég tetemes előnyre tettem szert.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 3

  • PÁRBAJ * El Nano vs. Nimrod * Azure Circuit * Formula C * 10 kör *

    10 körös 1 vs 1 verseny Monacóban a fürge Formula C-vel. Ennél azért szorosabb meccset vártam, hiszen Nimrod egyébként elég gyors tud lenni - ezért is választottam őt ellenfélként. Lehet, hogy csak rossz passzban volt, előfordulhat bármi, minden esetre ez most simán meglett. Nimródnak köszönöm, hogy elfogadta a kihívást, pontokat természetesen nem raboltam tőle, mert nem ez volt a cél, sokkal inkább egy izgalmas, kétszemélyes futam összehozása. Az izgalom sajnos nagyjából elmaradt (azért majdnem lerajtolt!), talán majd legközelebb - esetleg egy revans alkalmával.

    Ja igen: Lehet, hogy a két kisebb videó ablakban zajló események nincsenek tökéletes szinkronban a fő képpel, ezért elnézéseteket kérem, nem volt türelmem ezredmásodperc pontossággal beállítani, szóval sorry, ha ez valakit esetleg zavarna.

    #96349952 8 éve 2

  • Kedvcsináló csütörtökre és egy laza kör Monacóban...

    2016. 04. 28-án, 19:15-kor kerül megrendezésre ez a versenyünk, amiben a lendületes, nagyszerű tempót biztosító, izgalmas vonalvezetésű Oulton Park International-on állítjuk rajtrácsra a méregzsák Ford Focus RS-eket. Nagyon kellemes autó ez, remek vezethetőséggel, kellő csibészség mellett egészen merész manővereket ki lehet hozni ebből az apróságból.

    A pálya előzés tekintetében nem a legideálisabb, azonban a vonalvezetéséből kifolyólag nagyon képben kell lenni, ha el akarjuk kerülni a hibákat, amik itt csúnyán megbosszulhatják magukat. Szerintem ez egy izgalmas és élvezetes futamnak ígérkezik, laza 20 kör, közben szépen besötétedik, hogy a vége még izgalmasabb legyen.

    Ma este lesz egy 1 vs 1 meccsem, arra gyakoroltam egy keveset. Koránt sem egy tökéletes kör, van ebben még bőven, de ezt akkor most képzeld el mondjuk ötvenszer egymás után… (Oké, mi most csak 10 kört tépünk le, de egy ligában az az 50 kör simán életszerű célkitűzésnek tűnik.) Talán ezért gondolja több F1-es pilóta azt, hogy itt győzni felér egy világbajnoki címmel. Ez tényleg szüntelen koncentrációt igényel, egyetlen lazább másodperced nincs és az is igaz lehet, hogy ez a pálya az egyik legnehezebb, hiszen itt teljesíteni egy versenytávot hibamentesen enyhén szólva brutális kihívás.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Mi történik, ha visszaesel a mezőny legvégére? Nos, ez! Cserébe kapsz egy élvezetes, eseménydús futamot!

    Nagyon nem éreztem ezt az autó-pálya párosítást, pedig ráfoghatjuk, hogy mindkettőt kedvelem. Oké, autó tekintetében a GT3 finoman szólva sem a szívem csücske, de még ez a típus az, amit inkább elviselek a sok lomha, kanyarodni képtelen behemót közül. A pályát kifejezetten szeretem, igazán izgalmas vonalvezetése van. Első ránézésre talán egyszerűnek tűnik, de mégsem az…

    Nos, nem csoda, ha a kvalin nem sikerült fantasztikus eredményt elérnem. A 3. hely is csak azért vált lehetségessé, mert több, törzstag nem tette tiszteletét ezen a rendezvényen. A rajtot természetesen elszúrtam, túl korán indultam, így azonnal kaptam egy boxutca áthajtásos büntetést. Nos, itt a boxutca iszonyatosan hosszú tud lenni…

    Miután megkaptam a büntetést, azonnal kapcsoltam és a kör hátralevő részében megpróbáltam sportszerű keretek között feltartani Gonzót, hátha így összébb rázhatom a mezőnyt mögötte és kialakulhat egy érdemi verseny. Miután visszahajtottam a pályára, az utolsó helyen találtam magam, de viszonylag gyorsan fel tudtam zárkózni a végéhez.

    Mooney rossz autóválasztása (Bentley) okán nem okozott nagy nehézséget, de aztán összefutottam Reval komával, aki a RUF-ot eléggé jól kezelve tette nehézzé az életemet a következő néhány körben. Mindazonáltal nagyon élveztem ezt a kis összecsapást, centikre autóztunk egymástól, minimális koccanás, ütközés, lökdösődés nélkül.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 3

  • Néhány aktualitás a Project CARS Club Hungary Steam csoporttal kapcsolatban

    VASÁRNAP ISMÉT GT3-AS FUTAM!
    Holnap ismét a talán legnépszerűbb géposztállyal, GT3-as autókkal állunk Zolderben a rajtrácsra. Várjunk mindenkit a csoportból, a 29 körös verseny messze nem lesz annyira megerőltető és kitartást igénylő, mint az egy héttel ezelőtti rendezvényünk és reméljük, hogy a játék sem fog kiszúrni velünk idő előtti kidobálásokkal.

    Zolder egy nagyszerű versenyhelyszín, ahol nem elég ráállni a gázpedálra, hiszen tele van technikás kanyarokkal, a rövid egyenesek pedig alig egy-két pillanatnyi teligázas pihenést tesznek lehetővé. A pálya közepe talán a legnehezebb szakasz, itt nagyon észnél kell lenni. Ha csak egy picit hibázunk, máris szembe találhatjuk magunkat a forgalommal. A 29 kört várhatóan kevesebb, mint háromnegyed óra alatt le fogjuk tudni – remélhetően minél többen érünk majd célba.

    A GT3-as verseny külön érdekessége lehet az autóválasztás. Több olyan gép is van, ami esélyes lehet arra, hogy egy megfelelő beállítás használata mellett az élre kerülhessen. Nem szeretnénk tippeket adni, de legalább 3 típus biztos, hogy versenyképes lehet, és megeshet, hogy épp itt fog megtörni a Z4-esek egy jó ideje tartó egyeduralma.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • * Project CARS Club Hungary * Brno * GT3 * 45 kör *

    Mit lehet mondani az után, hogy a játék egy 45 körös versenyen hibák garmadáját produkálja, és az indulók nagy részének a futamát tönkreteszi? Volt, akinek rögtön az elején tett keresztbe és a rajtrács helyett a boxba tette az autóját. Aztán a kiállások során is nagyon alkotott a CARS, nálam pl. az előzetesen elkészített és egyetlen stratégia ellenére nem töltött rá a meglevő benzinmennyiségre. Ahogy hallottam, másoknál pedig kereket nem cserélt… És végül: Nem én voltam az egyetlen, akit a 40. körben egész egyszerűen kidobott!
    14-en jelentkeztek be erre az eseményre. Ebből 5-6 ember magától szállt ki. Voltak fura esetek ezen a vonalon is. Valaki például az elejétől kezdve csodálkozott és szörnyülködött, hogy milyen hosszú lesz ez a futam. Igen. Hetek óta szerepel a kiírás a csoportunk oldalsávjában. Aztán a 25. körben a 2. helyről feladta a dolgot, mondván, ez egy hülyeség. Oké… Másnak bántotta a szemét a napfény. Két körrel később az 5x időgyorsítás következtében már nem álltak fent ilyen állapotok, de addigra az illető kilépett. És voltak, akik egyszerűen besokalltak, mert a csoporttás unfair módon járt el vele szemben és tönkretette a versenyét.

    A 14-es mezőny a verseny vége felére szó szerint megfeleződött.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary * Brno * * Ford Escort Mk1 RS1600 * 12 kör *

    Ennél izgalmasabb versenyünk még nem volt. Kilenc indulóval vágtunk neki a 12 körös versenytávnak, a végén heten fejeztük be, de legalább négyen harcoltak az első helyért. Szó szerint a legutolsó pillanatig kétséges volt, hogy ki gurul át elsőként a célvonalon! A vicces az egészben az, hogy a győztes messze nem a leggyorsabb volt, sőt, akik mögötte próbálkoztak, mindannyian egyértelműen gyorsabbá váltak a futam utolsó harmadára!

    A gumikopás megint nagyon bezavart nekem, érezhető volt, hogy sokkal jobban elhasználódtak az abroncsaim, mint a többieknél. Erre ki kell találnom valamit, mert nem mindig lesz olyan szerencsém, hogy mögülem sorban mindenki hibázni fog. Minden esetre élvezetesebb volt ez a csütörtök esti gyors meccs, mint bármelyik korábbi, GT3-as viadal. Óriási szerencse széria kellett a győzelemhez, ez tény!

    #96349952 8 éve 0

  • Vasárnap az utolsó emberig küzdünk! (BRNO*GT3*45 kör*)

    Soron következő, vasárnapi versenyünk igazi nagyfiús szórakozás és kihívás lesz egyben! Ez egy valódi kitartás-próbának is beillik, hiszen a versenytávot az előzetes számításaink szerint hozzávetőleg másfél óra alatt lehet majd teljesíteni. Ez bizony alaposan meg fog izzasztani mindenkit, és kétségem nincs afelől, hogy az induló mezőny létszáma a befutóra alaposan lecsökken majd – pedig aki teljesíti ezt a távot, az dupla pontozásban részesül, és elmondhatja magáról, hogy helyt állt egy ilyen húzós helyzetben is! Mert akárhogy nézzük, másfél órát végig csinálni tényleg kemény dolognak számít – mármint persze játékos értelemben.

    Ráadásul nem egy egyszerű pályán kell terelgetni a GT3-as vadakat, hanem Brnoban, ami egy igen technikás aszfaltcsíknak számít a rendkívül rövid egyeneseivel, csalafinta kanyarjaival. Itt állandó odafigyelés szükséges, ha csak egy kicsit kevésbé fókuszálsz, máris tarkón vághat egy komoly másodperceket jelentő hiba. No persze éppen a versenytáv hosszából adódóan ekkor sincs ok az elkeseredésre, hiszen másfél óra alatt nagyon sok minden történhet, kieshetnek előled emberek, és az sincs kőbe vésve, hogy legelöl sem történik senkivel semmi.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary Bajnokság 2016/1 – GT4 Kupa 2016. május 1- 2016. július 17.

    Nincs nevezési díj, a részvétel teljesen ingyenes!

    A nevezés feltételei:
    Kormány megléte. Csoporttag vagy és indultál már valamilyen csoport eseményen nálunk, vagy a bajnokság kezdetéig részt fogsz venni ilyenen. Meg kell nevezned egy autót (GT4-es kategórián belül) és egy gyári autófestést amivel a teljes bajnokságot végig csinálod. Menet közben nincs lehetőség a változtatásra, tehát jól gondold meg.

    Nevezési minta:
    Játékos neve - Autó típus megnevezése (GT4-es kategórián belül) – Autófestés neve

    A részévételi szándékot a Steam csoportunkban található kiírás alatti hozzászólások keretein belül lehet leadni (fontos, hogy lássuk, lesz-e elég résztvevő), a tényleges nevezést pedig a megfelelő (GT4 Kupa – Nevezés) topikban.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary - Spa - Pagani Zonda R - 11 kör+1 idióta...

    Ahhoz képest, hogy egy nehezen kordában tartható autó volt kiírva erre a futamra nagyjából ugyanannyian jöttek el a versenyre, mint eddig. Ez kellemes meglepetést okozott. Az már kevésbé volt szívderítő hogy az egyik volt (!) csoporttagunk úgy érezte: esélytelensége okozta frusztrációját szándékos karambolokkal próbálja meg kompenzálni. Így jó néhány embernek okozott kellemetlen pillanatokat, hiszen sikerült kiütnie az első helyről Nimródot, aztán jött Dr. Gonzo, végül Tsébácsi és DinoM lettek az áldozatai ennek a hülye gyereknek. Kerestem a lehetőségét a futam közbeni kirúgásnak, de sajnos erre nincs mód, ami ismét csak egy hiányossága a többjátékos résznek, így kénytelen voltam megvárni az esemény végét és a Steam-csoportból távolítottam el ezt a nevetséges figurát.

    Sajnos ez a közjáték alapvetően átrajzolta a sorrendet, és csak azt tudom írni, hogy több ilyen problémánk ezzel a taggal nem lesz. (Ha esetleg legközelebb feltűnne a szerveren, mindenki szavazza ki!)

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary - Brands Hatch - GT3 futam

    A fél órás gyakorlással eléggé biztatóan nyitottunk, velem együtt 13 résztvevő, persze ez igazából csak 12, mert nekem még egy teljes hónapig nem lesz használható kormányom… Sajnos az időmérő végére ez a szám leapadt azt hiszem 11-re, a futamot pedig heten fejezték be. Azért ez sem tragédia. Sajnos az esemény alatt kiderült, hogy vannak, akiknek nem igazán fekszik, hogy a hátsó traktusba rekednek (kellő gyakorlat és megfelelő setup, esetleg e kettő kombinációjának következtében), és ez elveszi a kedvüket attól, hogy végig versenyben maradjanak. Erről korábban már írtam, nem ismételném magam, minden esetre szerintem aki időközben kilép, az saját magát fosztja meg a lehetőségtől és persze az élménytől is. Erről egyelőre ennyit, senki nem úgy lépett be ebbe a csoportba, hogy rögtön a dobogóért tudott volna küzdeni.

    A futam egy-két apró és elnézhető incidenstől eltekintve szépen lezajlott, akadt néznivaló bőven, főleg Dr. Gonzo és TOMSZABA között alakult ki hosszabb, oda-vissza előzgetős, izgalmas harc. Sajnos akadtak nagyon peches indulók (,köri, Xenomorph, és ide sorolható még kovdav is), akiknek nem egészen úgy alakult a versenyük, ahogy elképzelték és nem pont abban a pozícióban végezték, amire egyébként esélyük lett volna.

    A végeredményt nem írom le, ezért van a videó, ha valaki nem akarja végig nézni a 26 kört, nyugodtan ugorjon a végére.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 1

  • MAI PROGRAM: BRANDS HATCH - GT3 – 26 KÖR – REAL WHEATER

    Ma délután-kora este ismét futam, szokás szerint a GT3-as autókkal, a népszerű Bands Hatch pálya GP nyomvonalán.

    Röpke 26 kör, ezúttal „real wheater” időjárási körülmények között, tehát egyáltalán nem zárható ki semmi! Lehet, hogy lesz egy kis eső, esetleg leszakad az ég, de az is előfordulhat némi szerencsével, hogy átvészeljük égiháború nélkül. A kétszeres időgyorsítás minden esetre kicsit növeli az esélyéjét a változékonyságnak, így nem biztos, hogy azok vihetik el a legtöbb pontokat, akik szárazon eddig gyorsnak bizonyultak. Itt most bármi előfordulhat.

    A program a már szokásosnak mondható módon alakul:
    Szervernyitás, egyben gyakorlás kezdete: 17:00
    Időmérő kezdete: 17:30
    Futam kezdete: 18:00
    Várható befejezés: 18:45

    Szerver neve: pcarshun
    Jelszó: carsclubhun

    Természetesen nem kötelező rögtön az elején beszállni a buliba, ha csak úgy érsz rá, akár az időmérő legvégén is csatlakozhatsz.

    Minimális megszorításokkal kell számolni, hiszen nincs kötelező nézet, a gyári segítségek használhatók, kötelező kiállást sem kell beterveznetek, egyedül a váltónál nincs választási lehetőség, ez esetben csak a manuális megoldás játszik.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • * Project CARS Club Hungary * Brand Hatch Brand Hatch GP * Ford Mustang Boss 302R1 * 18 kör *

    Ez most egy eléggé rendhagyó videó, hiszen mivel nem tudtam részt venni a versenyen - kormány problémák miatt – csak külső szemlélőként figyelhettem az eseményeket. Tehát ez most nem visszajátszás és nem is saját „onboard” felvétel, inkább afféle közvetítés jellege van, kommentár nélkül. :D A legfontosabb eseményekről szerencsére nem maradtam le. Azért néha eléggé össze-vissza kattintgattam, sorry!

    Egyébként baromi jó futamnak tűnt ez kívülről, az első helyek nem igazán tudtak stabilan egy valakinél maradni, mindig változott a felállás. Tehát szó nincs rajt-cél győzelemről, szerintem amióta együtt versenyzünk, ennyiszer még nem cserélt gazdát a vezető pozíció. Persze akadtak csúnyább momentumok is, de mivel nagyjából mindenki belement ilyen-olyan adok-kapokba, igazából senki nem marasztalható el, és nem állítható, hogy bárki végül azért végzett ott, ahol, mert x vagy y kiszúrt vele. Ez most egy ilyen játék volt, de elől hozzávetőleg minden résztvevőnek kijutott jóból-rosszból egyaránt.

    A versenyen velem együtt tízen jelentek meg, a végére kilencen maradtunk, szóval az esemény ezen része is jól sikerültnek mondható. Mindenkinek köszönöm a részvételt, kovdavnak pedig gratulálok a győzelemhez.

    (A videó sajnos időről-időre beszemcsésedik, fogalmam sincs miért...)

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary - Monza - GT3 - Futam összefoglaló videóval

    Nem egészen így képzeltem el ezt a versenyt, legalábbis a második felét egészen biztosan nem. Úgy nagy általánosságban elégedett voltam az időmérős leggyorsabb körömmel, a legjobbkor futottam meg a saját legjobb időmet, a 3. helyre volt elég, ami figyelembe véve azt a tényt, hogy gyakorlatilag gyári setuppal mentem, nem is olyan rossz. (A benzin mennyiségen állítottam, a hátsó szárnyat levettem 4-ről 3-ra, a radiatort 45-ről 40-re és ennyi.) A rajt utáni kavarodás borítékolható volt, persze nem maradtam ki belőle teljesen, de voltak, akik sokkal rosszabbul jártak. Különösebb izgalmak nem fordultak elő, nagy csatározások sem, Dohit próbáltam magam mögött tartani amíg csak lehetett, de annyival gyorsabb volt, hogy hülyeség lett volna túlzásba vinni a védekezést. Legalább nem egy kanyar kellős közepén autózott körbe. :D Voltak nálam gyorsabbak, igazából ha nagyon reális akarok lenni, akkor kevesebb szerencsével és kilépővel a negyedik-ötödik pozíció lehetett volna a legjobb amennyiben mindenki egyenletesen tudja hozni a formáját. De persze többen hibáztak, én azért odafigyeltem, és kisebb elfékezéseken meg egy-két minimális pályaelhagyáson kívül nem volt problémám.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary: Monza GT3 futam végeredmény

    Letudtuk a mai, 25 körös versenyünket, amin meglehetősen érdekesen, változatosan alakultak az események. Rövidesen jön egy videó, illetve egy kicsit hosszabb beszámoló, addig is kitenném ide az összejövetel eredménylistáit.

    A 30 perces bemelegítésen még mindenki óvatoskodott.

    Az időmérőn már kicsit komolyabban vettük a dolgokat...

    Íme a 25 körös verseny végeredménye:

    És a leggyorsabb körök:

    Szóval hamarosan egy hosszabb, videóval ellátott beszámoló is jön.

    #96349952 8 éve 0

  • Vasárnap újra futam! Ismét Monza, de most a GT3-as kategória autóival!

    A következő versenyünkre február utolsó napján, 28-án kerül sor, szintén Monzában, azonban most egy kicsit gyorsítunk a tempón, hiszen a GT3-as kategória, lóerőben nem szűkölködő verdáival fogjunk aszfalt betyárkodni. A tervezett versenytáv 25 kör, laza 40-45 perc, persze előtte lesz egy fél órás bemelegítés és egy szintén fél órás időmérő edzés. Ha valaki nem szeretne ennyi időt eltölteni a játékkal egy ültő helyébe, annak javasoljuk, hogy valamikor, a kvalifikáció során csatlakozzon be hozzánk, ezt a rendezvényszám végéig minden további nélkül megteheti. Mivel maga a futam 18:00-kor veszi kezdetét, érdemes azért 17:50-ig odaérni, hogy egy-két kvalifikációs kör még beleférjen.

    Gyakorlási lehetőségre nem csak egyénileg van mód, hiszen például ma este 19:00 és 20:00 között szerverünk nyitva áll mindenki előtt, aki online, velünk együtt szeretne ismerkedni ezzel a pálya-autó kombinációval. Így felmérheti az esetleges erőviszonyokat is, sőt, akár segítséget kérhet, ha valami nagyon nem akar összeállni.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 2

  • Futam beszámoló: Monza - Renault Cilo Cup - 16 kör (Project CARS Club Hungary)

    Az időmérő valamiért nagyon nem jött össze, sajnos nekem kevés ez a rendelkezésre álló negyed óra. 6. rajtkocka, hát persze, hogy túl korán indítottam, kiugrottam a mezőnyből, így élből kaptam egy áthajtásos büntetést. Egy másodpercig agyaltam azon, hogy akkor most nyomjam-e neki vagy sem, de végül arra jutottam, hogy ha már ki kell mennem, akkor a lehető legjobb pozícióból tegyem meg ezt, úgyis nagy hátrányba kerülök.

    Rögtön az első kör végén letudtam a büntetést, a 9. pozícióba értem vissza, szerencsére olyan nagyon nem szakadt el mindenki. Elkezdtem felzárkózni, közben rontottak előttem többen is, így nem volt nehéz dolgom. Sajnos menet közben előfordultak lekapcsolódások és kilépések is, így egy-kettőre a második helyen találtam magam. A hetedik kör elejétől már csak Nimród volt előttem, igaz, ő már vagy 5 másodpercnyi távolságban és többé-kevésbé tudta is tartani ezt a különbséget közöttünk. Innentől kezdve már nem történtek különösebb események, próbáltam a hátrányból faragni, néha sikerült lemenni egészen 3 másodpercig, de aztán ez újra felment 4-4 és félre, és végül ez a differencia befagyni látszott közöttünk. Az utolsó 5-6 kör kimondottan unalmas volt számomra.

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 0

  • Project CARS Club Hungary - Újra indítjuk versenyzői klubunkat!

    2015 második felében hoztunk létre egy csoportot a Steam rendszerén belül, ami a magyar játékosokat hivatott összegyűjteni abban a reményben, hogy szervezett versenyeinken minél többen vegyenek részt. Sajnos néhány hónap után kiderült, hogy az eredeti szisztéma nem volt működőképes, illetve nem volt eléggé vonzó. Ezért némi szünet után úgy döntöttünk, hogy egy alaposan megreformált rendszert kidolgozva jelentkezünk ismét, és újra nekilódulunk, hátha ezúttal többen éreznek majd késztetést a magyar Project CARS játékosok közül arra, hogy csatlakozzanak hozzánk.

    Amit garantálni tudunk:
    A heti két versenyen kívül felkészülési lehetőségek, setup-megosztás. A futamok messzemenő módon a fair play szellemében zajlanak le, nálunk egyáltalán nem jellemzőek a lökdösődések, sportszerűtlen megmozdulások. Csoporttagjaink szívesen segítenek egymásnak, tanácsokat, tapasztalatokat cserélünk.

    Az alábbiakban elolvashatjátok mindazt, ami a csoport újszerű működési modelljének részét képezi.

    Versenyrendezés
    Csütörtök
    19:30 – Fél órás gyakorlási lehetőség
    20:00 – 15 perces időmérő
    20:15 – Futam (Kb. 25 perc)

    Vasárnap
    17:00 – Fél órás gyakorlási lehetőség
    17:30 – Fél órás időmérő
    18:00 – Futam (Kb. 45 perc)

    Folytatás...

    #96349952 8 éve 3

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.