2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Soha többet konzumer laptop, soha többet lenovo

    Tompika spórol. Az ötödik évét töltő laptopot szeretné lecserélni, és össze is rakott erre kicsit több,mint százezer forintot. Bement a nagy Budapest tetszőleges szalonjába, és megvette a pénzéből kikerülő legkomolyabb gépet. 2015 augusztusában.

    A laptopot asztaliként használta, mellé tett monitort, hangfalat, egeret, billentyűzetet. Mégis kényelmesebb volt, mint egy asztali, mert hétvégenként hazavihette magával ama nagy Budapestről szerény kicsi falujába.

    Tompika én vagyok, és nagyon mérges. A méltán fikázott lenovo z50-75-ből sikerült ugyanis bevásárolni. A notesz fogta magát, és belassult, de nagyon. Minden szuperül működik rajta, csak lassú, nagyon. Win újratelepítés megvolt, ramok és HDD tesztje megvolt, BIOS frissítés megvolt, de a laptop továbbra is rossz. Ez ráadásul csak olaj volt a tűzre, mert több okból is utálom a masinát.

    -Takony hajlékonyságú vázszerkezet, ami a szélrózsa minden irányába szét készül folyni, ha az ember rossz helyen fogja meg.
    -Hullasegg és túlszínezett képregény közé belőtt színekkel rendelkező fényes FHD kijelző, ami a legkisebb természetes fény hatására olvashatatlanná válik akármekkora fényerőn.

    Folytatás...

    TheLázs 6 éve 65

  • Villanymotor butítás - jelleggörbeszabályzás

    Nos! Már el is készültem elméletben az egyik csodálatos tervvel, ami egy gyári, előre elkészített ESC RC-szabályzót lát el jellel. Ez elvileg ha nem is a legpontosabb, te kielégítő eredményt fog adni.

    A rototest-research.eu oldaláról lementettem, majd excelbe felvittem teljesítmény-fordulatszám görbék mérési pontjait. A mérési pontokra egy negyedfokú polinomot illesztettem, melynek x tagjai a fordulatszám, y pedig a teljesítmény.

    A kapott függvény y értékéből tovább számolok: az ESC -nek továbbított jelbe innen már "csak" két szorzóval kell, hogy belenyúljak: a gáz jel, és egy faktor. A maximális teljesítmény beállítására szeretném a faktort használni, így nem teljes kapacitáson pörög majd a szabályzóm, hanem a megadott értéken. E faktort valószínűleg empirikus úton határozom majd meg (állítgatom, miközben játszok).

    A probléma a jel formátumával van. Még nem volt nálam az arduinohoz servo-shield, de leírások szerint - már amiket gyorsan ki tudtam hámozni - nem is kötelező. Elég a szervónak adni egy 5V tápot, egy földet, és egy tetszőleges aljzatról az arduinon jelet. Sajnos eddig jutottam ma, de folytatom a kalandozást, és persze amint megérkeznek majd a hardverek, amint elmúlik a vizsgaidőszak, a tényleges fejlesztésbe is belevetem magam.

    TheLázs 6 éve 0

  • Arduino - motor jelleggörbe befolyásolás

    Elméleti síkon elkezdtem dolgozni egy koncepción, melynek alapja arduino távvezérlés és 5.8 FPV lenne. A dolog lényegét még nem lőném le, egyelőre csupán annyit, hogy nagyon jó válaszidőkre lenne szükség mind a vezérlés, mind a visszajelzés oldalról, és hogy a projekt célja a nettó szórakozás.

    A kérdés, amivel kapcsolatban elsősorban elmélkedni szeretnék veletek közösen az az, hogy vajon megoldható lenne-e, hogy egy villanymotort olyan "működésre" sarkalljak, mint ahogy egy benzinmotor vagy dízelmotor működik. Akár cserélgethetnővé is tenném a programokat, hogy a különböző motorok jelleggörbéjét így szimulálni lehessen.

    A hajtáslánc ezen részét némileg módosítani is terveztem, tehát a motor például kapna egy lendkereket, ami csserélhető lenne (ha ez szükséges), így szimulálva a valódi belsőégésű motorok "lendületét", ami felpörgetett motornál hirtelen felengedve a kuplungot a kerekek csúszásához vezet.

    A szabályzásnak persze nem kellene végtelen sok pontból álló atompontos görbének lennie, hanem mondjuk fordulatszámszenzorral a fordulatszám függvényében megadhatnék egy néhány pontra illesztett negyed-ötödfokú polinomiális függvényt, ami szerint a motorba érkező feszültséget vezérelném.

    Folytatás...

    TheLázs 6 éve 13

  • PC Dirt rally-hoz a legolcsóbban

    Különös véletlenek összjátékaként sikerült egy egész jó minőségű pc-t összehoznom.

    Egy embertől megvettem az asztali gépet

    32'990 Ft.-

    Core i5-2400
    Kingston 1*4 GB ddr3
    MSI H61M P20 G3 deszka
    250 GB HDD
    ODD
    éééés:
    Corsair 430x táp

    Ehhez fórumtárstól sikerült újonnan egy

    MSI GeForce GTX 1050TI aero itx - kártyát szerezni

    39'000 Ft-ért.

    Ehhez még elfelejtettem tápkábelt kérni, a bestbyte-ban volt 1799 Ft-ért (ilyenkor mindig kártyával fizetek, hogy egy forintot megspúroljak)

    Még megy a benchmarking, de azt már látom, hogy mire lehet számítani. 80% GPU és 70% CPU mellett megy a Dirt Rally betonstabil 60 FPS-el high beállítások mellett. Erre vágytam :D És rengeteg régi-új címre persze, amit eddig nem adatott meg kipróbálni.

    Címek tekintetében jöhetnek vélemények, minthogy az is érdekel, mit lenne érdemes még tenni a géppel, ha érdemes, korszerűsíteni.

    TheLázs 6 éve 14

  • Hogy féljek, meg kellett ijednem magamtól

    Ma a budafoki úton hazafelé sétáltam, amikor egy kisebb zebrán egy kikanyarodó autós nem vett észre és kis híján elütött. Nem jött túl gyorsan, az útjából ki tudtam térni időben hátrafelé.

    Ami ezután következett, az én voltam. Egy ősi, fáradtságtól és idegtől fűtött reakcióként izomból rúgtam egyet a hátsó lökhárítóba. Párat léptem az utamat folytatva, amikor a kocsiból kiszállt az emberünk. Én elnézést kértem tőle hogy belerúgtam a kocsiba. Ő kihangsúlyozta, hogy amint észrevett - nem tiszta, hogy a rúgás előtt, vagy után, arra már nem emlékszem - megállt, és hogy az a fontosabb, hogy nem lett semmi bajom, de ne rúgdaljam mások autóját, mert ez így nem pálya.

    Elváltak útjaink, majd gondolkozni kezdtem azon, hogy miért rúgtam bele az autóba. Ha már csak az erőviszonyokat nézzük, sem tűnik jó döntésnek. Ha azt nézzük, hogy a sofőrrel szemben kellett volna megvédenem magam adott esetben, akkor sem bíznék a fizikumomban.

    Még a nyári léüzemes kalandom, és az ottani pöcs főnökkel való találkozásom is hasonló volt. Ott is az elején nagy volt a szám, aztán a levél végül elmaradt. Az aggresszív nyulat megverik. Ahogy hazáig sétáltam, el kellett borzadnom rajta, hogy ez én vagyok. Saját magam legnagyobb ellensége. Nem mentesíti ez a hülye főnököt a hülyesége alól, és nem mentesíti a vétkes sofőrt a hibája alól. Nem az én feladatom viszont őket megnevelni. Mérnöknek tanulok és nem pedagógusnak.

    Folytatás...

    TheLázs 6 éve 22

  • Az egyetem-kapcsoló működése.

    Megfigyeltem magamon a munkakedvet, munkamorált. Egészen addig nyomát sem találtam annak, hogy lenne bármi kedvem az egyetemmel foglalkozni, amíg ez a hét el nem jött. Most szorul a hurok, most muszáj. Most belevetettem magam, és nem is voltam levert, lehangolt a végén, hanem büszke, hogy lám, ezt is megoldottam.

    Elért a prokasztinációs betegség tehát. Az élet rövid, és ennek jó részét kihajítom. Nem annak örülök, hogy ezentúl másképp lesz, mert nem lesz. Annak örülök, hogy az elkövetkező két hétben kizökkenek a semmittevés-spirálból, hogy aztán dolgom végeztével boldogan visszacsöppenjek bele. Nem leszek szemernyit sem kevésbé lusta, sem szemernyit szorgosabb. Pedig kellene, de nem ringatom magam illúziókba. Arra most úgy sincs idő. Haladni kell, tolni kell, amíg és ami belefér.

    TheLázs 7 éve 0

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.