2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Megvan az új akkumulátor

    Nos, miután végignéztem a város kínálatát, végül egy olyan helyen vásároltam, ahol nem is igazán autóalkatrészeket árulnak. Hanem mezőgazdasági gépekhez alkatrészeket. hatalmas kínálatuk volt (helyi viszonylatban), négy márka közül is választhattam (Freedom, Varta, ZAP és Banner, a másik egy másik boltban a Perion). Végülis a ZAP Silver lett. 53Ah, 450A indítóáram (EN szabvény szerint), kalcium-ezüst összetételű, és van egy vicces "varázsszeme". 15500 pénzbe került. Beraktam, és az autó úgy indult, mint előtte (nem meglepő). Az akku feszültsége 12.85V-nál stabilizálódott pár perc járatás után után (persze leállítás után). Megmértem a töltőfeszültséget is, 14.35-14.36V, alapjáraton és bármekkora fordulaton, abszolút nem változik. Ez jó.

    Nehéz volt normális képet találnom (és még nem fényképeztem), de így néz ki:

    Samus 13 éve 1

  • Akkumulátor kérdések

    Ugye mindenki tudja, hogy a használtautó vásárlás intézménye egy hatalmas szívás, és bár sikerült egy jól működő példányt beszerezni, amit nagyon szeretek, de ugye apró problémák azért akadnak. A legutóbbi apró probléma egy elég nagy probléma, mert az akku meghalt. Konkrétan zárlatos az egyik cella (az akku feszültsége 12 óra töltés után is 10.6V...). Elég régi darab lehetett, mert gondozásmentes, de már többször fel lett "bontva" valószínű utánatöltötték...(lévén a dugósor egyben pattintós módszerrel eltávolítható). Namost, új akkut kell vennem, mert hiába jó az autó, ha nem tudom elindítani.
    Ma megnézem a másik autósboltot is, de ahol kérdeztem, ott a következő a helyzet:

    Van Perion és FREEDOM akku, 44 Ah, gondozásmentes, 14000. Van ugyanilyen Varta 17-ért. És bár eddig 55Ah-s volt benne, de egyrészt ezek elég húzósok árban, másrészt nem hinném, hogy kell nekem ekkora teljesítmény.

    Na most a kérdés, hogy ki mit gondol a Perion-ról, mint márkáról. Illetve mekkora a különbség a 44 és 55 Ah között, nem indítóteljesítményre, hanem álló helyzetben működtetve a fogyasztókat (pl.: zenehallgatás).

    Illetve: sima hagyományos vagy gondozásmentes a jobb?

    Samus 13 éve 11

  • Market, letöltés, letöltés, letöltés, de miért nem települ semmi?

    Egy elég idegesítő probléma áll fenn már egy ideje.
    Kezdésként: gyári ROM (2.1), GT540, mobilnet és Wifi.

    Meglátok egy számomra megfelelő programot, rákattanok a FREE gombra, elfogadom a "feltételeket", majd a Market közli is vele, hogy a letöltésem rögtön indul. Kedves. El is indul, töltődik. Majd eltűnik a letöltés jele, ekkor kellene ugye települnie. Namost, néha kiböki, hogy a letöltés sikertelen, vagy szimplán elkezdi elölről tölteni. Semmi hiba vagy hasonló, csak elkezdi elölről tölteni. Miért csinálja ezt? Véletlenszerű programoknál, néha frissítés közben is, új telepítés közben is.

    Egy másik idegesítő dolog. Van egy 14 megás program, a telefonon jó 40 mega hely, és a telepítő közli, hogy nem áll rendelkezésre elegendő hely...az Opera Mobile nem települt fel 35 mega helyre, de még hibát sem írt, csak folyamatosan elkezdte töltögetni elölről...

    Én nem tudom, van-e Market frissítés, vagy miért csinálja ezt?

    Samus 13 éve 12

  • Központi zár beszerelése...

    ...egy nagy szívás.

    Megjött a jó kis kínai univerzális központi szettem (Thunder CCL01), és hozzá egy távirányítós vezérlő (Mlogic MM-079). Mivel nagy buherátor vagyok, szeretek mindent magam csinálni, és nem vittem el szervizbe (egyébként sem akadt fölös 10 rugóm, konkrétan ennyi volt a szett, és ennyi lett volna a beszerelés, megkérdeztem a helyi Suzuki szervizet).

    Eddig is univerzális szett volt bent (bár el sem tudom képzelni milyen, mivel a motorokon az volt: Made in Hungary, úgy látszik, régen még tudtunk...), de aki beszerelte, olyan ügyes volt, hogy elfelejtett biztosítékot kötni a vezérlő elé (hogy miért nem volt rajta gyárilag, az is rejtély). Na szóval, a vezérlő zárlatos lett, így ki kellett iktatnom (vagy lemondtam volna a "rádió" és belső világítás társaságáról). Egyébként is akartam egy távirányítós szettet, mert a zárak nem a legjobbak, kulccsal nyitva-zárva a központi 10/9.9 alkalommal nem csinál semmit. Viszont szereti magától bezárni az ajtókat (néha elég becsapni az első ajtót, néha menet közben csinálja, és néha ki is nyitja magától). Valószínű az első kettő vezérlőmotor sincs a legjobb állapotban. Tehát megjött a szett, 4 univerzális motor (2 vezérlő, 2 követő, ahogy illik), saját vezérlő, és az említett távirányítós egység, ami maga is tudta volna vezérelni a cuccost, de akkor buktam volna a kézzel zárást-nyitást.

    Folytatás...

    Samus 13 éve 4

  • Hirdetőtáblát keresek, pécsiek segítség

    Na persze nem saját használatra. A minap mentem Barátnőmhöz, Pécsen keresztül, a Zsolnay utcáról fordultam a Komlói útra, majd indultam kifelé a városból. Szépen haladtam, az út jobb oldalán pedig egy hirdetőtáblát láttam, ami egy franciaágyat reklámoz, 180x200as, 89990ért. Nagy plakát, nagy hirdetőtáblán, piros-sárga a domináns szín, távolról is jól látható, valószínű valamelyik nagyáruház műve a dolog...

    Ha valaki épp arrafelé lakik (hogy a Komlói út melyik részén van? Ha jól emlékszem a MOL kúttól visszafelé nem sokkal (azon az oldalon), és le tudná fényképezni nekem a hirdetést, majd belinelni, vagy privátban megosztani, nagyon hálás lennék neki.

    Samus 13 éve 15

  • Nincs telepítve

    Mi ez a szöveg, hogy: "Nincs telepítve." Kedves droid szereti kiírni, ha kártyáról akarok telepíteni. Nem mindig, de persze pont akkor, mikor olyan alkalmazást próbálnék ki, ami eléggé érdekel...Semmiféle indok, hogy miért nincs telepítve, vagy mi a problémája, semmi, csak ez az üzenet, és Kész.

    A másik nagy kedvencem, hogyha a belső memória kezd betelni, vagyis kevesebb, mint 10% a szabad hely, megtagadja a telepítést kártyáról, és Marketről sem hajlandó bármit feltenni (olyat sem, ami egyébként biztosan elférne). 2.1...azért egy okostelefonnál elég ciki. Már az is, hogy nem telepít kártyára, pedig ez már nem a legelső verzió.

    Bezzeg Symbiannál, azt raktam fel, amit akartam (maximum nem indult el), mindent a kártyára szórt, nem problémázott, ha csak 2 mega szabad a belső memóriából...

    Tudom, tegyek fel főzött romot, etc, etc. De mégis, tudja valaki, mi ez a misztikus hibaüzenet?

    Samus 13 éve 0

  • Fordulatszámmérő, beszerelés, izzók

    Hát, megvettem egy kis fordulatszámmérő órát. 52mm, fehér számlap, kék megvilágítás, jó hosszú készülékház...Nosza, elmentem érte Pécsre, átvettem, hazahoztam, és nekiálltam beszerelni. Nekiálltam volna, de már este hét óra elmúlt, másnap pedig ötkor kelés. Azért csak ki akartam próbálni.

    Kerestem, honnan szedjek +12V-ot, olyat, ami biztosíték mögül jön. Továbbá azon is, hogy hová kössem az érzékelő szálat. A gyújtástrafó 1es pontjára kellene, de hát a trafón ilyen nincs. Van + és -. Ennyi. Gugliztam, gugliztam, végül nagy nehezen megtaláltam, hogy az egyes pont bizony a trafó negatív vége. Fogtam egy körsarut (ilyen alátétszerű cucc, tudjátok), bekötöttem a kábel végére, majd a sarut csavarral rögzítettem a trafóra. Ezután, lévén esteledett, fogtam, az akkura kötöttem a fordulatszámmérő pozitív és negatív végét, a zöld szálat a trafóra kötött kábellel összehoztam, ráadtam a gyújtást, majd indítottam. És láss csodát, a műszer mért. És pontosan. Alapjáraton 1000, majd 800, ha felmelegedett, 600, ha pedig már üzem meleg, 4-500 körül van az alapjárat (picit alacsonynak tartom, enyhén érezni is, hogy ráz, de legalább így sem eszik sokat, meg egyébként sem sokat jár alapjáraton, maximum piros lámpánál...minek is pörögjön feleslegesen.). Korrekt. Behúztam az autóba a kábelt a gyári köteg mellett, leszigeteltem.

    Folytatás...

    Samus 13 éve 0

  • A SAL nem is olyan rossz

    Ma végre elkészült a csoda, bekerült a Swift első két ajtajába a WRX16s komponens szett, összesen kicsit több, mint nyolc óra munkába került, két nap ment rá, a térképzsebeket le kellett vennem (még gondolkodom, hová tegyem őket). Sajnos az autó korából adódóan elég sok kiegészítő munkám akadt menet közben, az ajtó belső takaró lapja, amin a plüsshuzat van ("kárpit") kemény faros lemez, az idő kikezdte, az aljának egy része már foszlott, kivágtam, pótoltam ugyanolyan lemezzel, pár rögzítődugó kiszakadt a helyéről, furfangos módon rögzítettem őket (hátulról alumínium lapból csináltam neki pótlást, abba rakta bele, és így már beton stabilan tartja, amit kell. A lényeg, hogy kiemelőkeret is kellett, ami 18mm-es lucfenyő lapból vágtam, Barátnőm segítségével (az is egy külön történet, durva volt dekopírfűrész nélkül). A kiemelőkeretet rácsavaroztam az ajtólapra (6 csavarral, tartja, merevíti, tökéletes), majd be a hangszóró. Elég jól néz ki. A kábeleket elvezettem arrafelé, amerre a központi vezetékezése megy (először annak a védőcsövében akartam, de nem tudtam átdugni rajta, így hozzá rögzítve mellett megy be az autóba).

    Folytatás...

    Samus 13 éve 8

  • M4A1

    A nagy álom...anno, mikor elkapott az airsoft láz, elrontottam ott, hogy nem adtam +5000et egy JG M4A1-es fegyverért, és inkább az akkori legolcsóbb Cyma AK74et vettem (ami egyébként brutális cucc, hosszú cső, nagyon precíz, irtó erős a GB, dobozból kivéve 390fps-t produkált sorozatban.). Valamiért nagyon megkívántam most egy M4A1-et, csak hát valamiért az airsoft árak körülbelül a duplájára ugrottak. Vateráról eltűntek az akkori eladók. Van M4, AEG és gázos is, csak 45k-ért...így hát marad az álom...

    M4 CQB Special OPS

    M4 CASV

    Samus 13 éve 4

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.