2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Sajnos újabb hazugságok terjednek

    A rágalmakkal ellentétben ez történt:

    1. Eladó eladott egy terméket egy vevőnek 15.000 forint értékben.
    2. Vevő értékelte az eladót, amiben leírta, hogy minden rendben volt.
    3. A termék a vevőnél 1 napig ment majd tönkrement nagyobb terhelés alatt.
    4. A vevő írt egy jelentést, amiben leírta, hogy a termék egy nap után tönkrement.
    5. Válaszoltunk, hogy használt termék, egy nap működés után mi ezzel nem tudunk mit kezdeni.
    6. Vevő feladott egy hirdetést a hardveraprón, amiben leírta, hogy át lett verve, a terméket megvette, az egy nap működés után tönkrement, szerinte javított volt. Illetve (feltételezhetően később) képeket mellékelt arról, hogy az egyik matrica alatt egy másik termék termékazonosítója van és a memória mennyisége is feleannyi mint kellene legyen. A vevő leírta még a hirdetésben, hogy "moderátor szerint meg minden rendben van".

    Hazugság, mert nem mondtuk, hogy ez rendben van! Sőt, amikor írt, akkor még a kártya esetleges hamissága fel sem merült:
    Vevő jelentése: "Vga vásárlás 1 napig műkodott a kártya majd megbeszéltük a találkozót majd telefon kikapcs."
    Moderátor válasza: "Használt termék, ha egy napig működött, utána már nem tudunk mit tenni."

    Folytatás...

    RIOS Gépház 6 éve

  • A reflinkek használata tilos a felhasználói tartalomban!

    A szóban forgó reflinkeknek (referral linkek) két fő formája van, amelyeket tiltunk a felhasználói tartalomban:

    1. Webáruházak terméklapjainak kiegészítése
    Így néz ki egy hagyományos terméklink: www.jokiswebaruhaz.hu/kategoria/termek.html
    És így egy reflinkes: www.jokiswebaruhaz.hu/kategoria/termek.html?pid=234232
    A különbség a végén elhelyezett plusz karaktersor, amelyen keresztül érkező forgalom anyagi vagy egyéb előnyöket biztosíthat a link készíttetőjének.
    Az ilyen linket meg kell tisztítani linkelés előtt vagyis törölni kell az azonosítókat belőle!

    2. Linkrövidítés:
    Vannak olyan oldalak, amelyek a rajta keresztül áthaladó ("átkattintó") forgalom után biztosítanak anyagi vagy egyéb előnyöket, ez is tilos. Ilyen linkeket megosztani teljes egészében tilos oldalunkon!
    Természetesen a hagyományos, "tiszta" linkrövidítők továbbra is használhatóak.

    RIOS Gépház 6 éve

  • Felhasználó törlése

    2016-07-14-től bárki törölheti a felhasználóját, ami által:
    - a felhasználói adatlapja, rajta minden adattal megszűnik (ha van, egyéni rangja / arcképe törlésre kerül),
    - a fórumos hozzászólásai anonimizálva lesznek: a hozzászólásai a felhasználói név helyett véletlenszerűen generált 8 jegyű szám névvel és “törölt tag” ranggal jelennek meg,
    - a Logoutos cikkei és blogbejegyzései anonimizálva lesznek (de ezeket előtte maga is törölheti),
    - a Hardveraprós hirdetései anonimizálva lesznek és archiválódnak.

    A törlés elindítása után 72 óra az átfutási idő, ez idő alatt ha újra belép, a folyamat megáll, és nem lesz törölve a felhasználói fiók.
    72 óra elteltével a törlés lefut, utána visszaállításra NINCS lehetőség!

    (A rendszerben nincs változás, csak megjelentetjük egy külön blogbejegyzésben is, hogy könnyebben tudjuk linkelni)

    RIOS Gépház 6 éve 1

  • "A készülék két év eredeti [nem GSM] garanciával rendelkezik"

    Ez a történet arról szól, hogy ugyanazok a fogalmak mennyire mást jelentenek egyes embereknek.

    1. Eladó (páréves tag, nem kevés értékeléssel) meghirdetett egy több mint negyedmilliós készüléket szinte újként, minden tartozékkal. A garanciáról ezt írta: "A készülék két év eredeti [nem GSM] garanciával rendelkezik".
    Ez gyakorlatilag szó szerinti idézet, annyit változtattam rajta, hogy keresővel se lehessen megtalálni, mert itt nem célom senkit sem pellengérre állítani, hanem ügyeket bemutatni, hogy abból mindenki tanulhasson.

    2. Vevő megvette, azonban szerinte nem kapta meg a szerinte eredeti garancialevelet, hanem valami "papírfecnit", ezért jelentette az eladót, mert azóta sem kapta meg, pedig az eladó ígérte (a készülékkel gond nem volt). Az eladót tehát figyelmeztettem, hogy a helyzetet oldja meg.

    3. Eladó ezután jelezte nekem, hogy ő márpedig a helyzetet rendezte egy hete, átadta az eredeti szériaszámos garancialevelet.

    4. Itt valaki tehát hazudik, elsőként a vevőhöz fordultam vissza, hogy a másik fél azt állítja, odaadta már egy hete az eredeti szériaszámos garancialevelet, akkor miért jelenti mégis az eladót?

    Folytatás...

    RIOS Gépház 6 éve 42

  • Átverték (?), visszakapta a pénzét, de kell az útiköltség is + a kitiltása

    1. Vevő vásárolt egy 160.000 forintos telefont a Hardveraprón. A hirdetésben szerepelt, hogy a telefonra még van pár hónap garancia és hogy a telefon egy apró alkatrésze, ami nélkül az gyakorlatilag 100%-osan használható, hibás*.

    2. A vevő a készüléket megvette hétfőn, és másnap, kedd reggel már le is akarta garanciáztatni, ott viszont azt mondták neki, a készülék beázott, garancia nincs.

    3. A vevő felhívta az eladót, aki azt mondta, visszaveszi a készüléket. A vevő aznap, tehát még kedden elutazott az eladóhoz mintegy 180 kilométerre, az eladó pedig a teljes vételárat visszafizette.

    4. Happy end is lehetne az, hogy egy több mint 1 éves, de 0 értékeléses újonc visszaadjon 160.000 forintot egy 180 km-re élő vevőnek. Meglátásom szerint ez így már magában egy kisebbfajta csoda. Azonban a vevő szerint ő kérte az eladótól az útiköltsége megtérítését is (11.000 forint), aki ezt megtagadta.

    5. Szerdán kora reggel ír a vevő egy jelentést, amiben leírja a fentieket.

    6. Válaszomban megírtam, hogy még egy cég sem téríti meg ilyenkor a járulékos költségeket, csak a termék árát. És örüljön, ha azt megtérítette, valamint leírtam hogy hogyan tudja értékelni az üzletet.

    Folytatás...

    RIOS Gépház 6 éve 99

  • Hibás készülék hirdetése a Hardveraprón

    Mivel meg lettünk megint fenyegetve, hogy majd egy nagyobb közösség elé fog lépni az illető (fórum? Homár? passz..), ezért elébe megyek a dolgoknak.

    1. A vevő vásárolt egy iPhone 6S készüléket. Személyes átvételnél az eladó egy sima 6-os* készülék dobozát adta át, nem egy 6S-ét. A vevő ezt elfogadta, hiszen megvette, az eladó pedig a vevő szerint (ezt nem tudhatjuk, nem voltunk ott) azt mondta, hogy majd átadja a 6S dobozt is.
    2. A vevő később 2 darab pixelhibát vett észre a készülék fotóin (tehát a sokmillió pixeles képeken 2 hibás pixel van).
    3. A vevő jelentette a hardveraprón, hogy szerinte át lett verve, mert a dobozt nem kapta meg és hibás a készülék, az eladó kitiltását kérte.
    4. Válaszomban hosszasan próbáltam megértetni vele, hogy vevőként elfogadta a másik dobozt (az,hogy szóban miről egyeztek meg, azt nem tudhatom). A két darab hibás pixel sem egy vérbeli csaló ismérve, és nem tudhatjuk, hogy mikor keletkezett. Az eladó értékelését természetesen engedélyeztem neki.

    5. Kiderült, hogy a vevő árulja a készüléket. Hibátlanul. Mivel a hirdetésben hazudott (hibás készüléket hibátlanként árult, ráadásul más kitiltását kérte ez miatt), ezért a hirdetési jogosultságát egy rövid, jelzésértékű időre megvontam.

    A vevő azzal támad, hogy ő az áldozat, és ugyanazt a készüléket hirdette mint az eladó, mégis ő lett megbüntetve.

    Folytatás...

    RIOS Gépház 6 éve 44

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.