2024. április 19., péntek

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

• Ujjgyakorlatok Arduino alapon

Ismerkedés a mikrokontrollerrel: időjárás-állomás és öntözőrendszer tapasztalat nélkül!

Bemutató 11 éve 23

• Nyugodj békében Bordoi!

2013. január 1-én, 49 éves korában itthagyott minket Tene Zoltán, ismertebb nevén Bordoi. Béke poraira.

ngabor2 11 éve 88

• Törpeharcsafogó verseny

Avagy egy kezdő horgász... 4. rész.

Pár hete Laci barátom megkérdezte, hogy nincs-e kedvem szeptember 5-én elmenni a Tisza-tavi törpeharcsafogó versenyre. Elsőre nemet mondtam, mivel előző nap ér(t) véget Siófokon egy szakmai szimpózium, és úgy számolta, hogy valamikor 10-re érek haza. Aztán gondolkodtam: pihenni utána is tudok, és ki tudja, mikor lesz ilyenre legközelebb alkalmam. Nomeg a harcsapaprikás túrós csuszával... az finom :K

Péntek este mindent összekészítettem, amit tudtam. Laci vett élő csalit, mert azt kedden nem lett volna értelme megvennem. Szombat reggel 5 órakor indultunk, fél hétre ki is értünk a helyszínre. Napijegy vásárlás után regisztráció. Mivel a hétvégére rossz időt mondtak, és közvetlenül egy hidegfront után voltunk, viszonylag kevesen neveztek a korábbi évekhez képest: kb. 60-an versenyeztünk, kb. 1/3-a csónakból, a többiek a partról. 3 órás volt a verseny, elég szerény eredménnyel zárult. A 60 versenyzőből 26 nem fogott semmit... köztük voltam én is. A végén összeszámolta Laci, kb. 32 darab törpe került ki a vízből... összesen. Szebb napokon kis túlzással egy embernek kellett volna ennyit kiszedni. Az első helyezett is kb. 1,3kg-nyi hallal lett az aranyérmes.

ngabor2 15 éve 10

• Egy kezdő horgász... 3. rész

Ismét horgászat, ezúttal Nyékládházán a Gólem-tónál, kb. 100m-re az első PH!-tábor helyszínétől (az a hely már foglalt volt). Pénteked délután mentünk ki négyen, a bátyám, két gyereke, meg én. Első utunk a napijegyvásárlás volt, engedély nélkül nem szeretek pecázni. Az más kérdés, hogy nem jött halőr... ennyi erővel jöhetett is volna. Megvolt a jegy, táborhely keresése. Majdnem tele volt a part, de találtunk egy viszonylag jó helyet. Sajnos a part közelében eléggé el kezdett nőni a hínár, komolyabb nádfal meg nem volt sehol, tehát se igazán úszásra, se igazán pecázásra nem volt alkalmas a terep... de evvan. Kicsit beetettem, hátha jobban fog jönni másnap a hal.
    Sátorállítás, majd mivel eléggé elment az idő, ezért alvás.

Másnap a Nap előtt keltem, a felszerelés összekészítésével nyitottam. 3 pecabot (amiből általában 2 volt bevetve), etetőanyag, miegymás. A bojlis botot fenekezőre bedobtam, az majdnem egész nap ázott, de nem volt hajlandó a nyeletőfék megszólalni rajta. A bolognai bot úszósra szerelve, csontival próbáltam küszt fogni. Bár rengeteg volt belőle (helyenként fekete volt tőlük a víz), valahogy nem mentek rá. Délután 1-ig kellett várni az első kapásra:

ngabor2 15 éve 5

• Egy kezdő horgász... 2. rész

Mint ígértem, folytatom a heti "eseményekkel". Véget ért a tábor, ahol 5 napból 3-an pecáztam is változó sikerrel. A változatosság kedvéért ismét Samy mesterrel ketten vonultunk fel a terepre. Nulladik nap délután egy helyen beetettünk büdös tengerivel (erjesztett kukorica... a ponty állítólag szereti), és arra mentünk fenekezővel. Úszóval is pecáztunk, inkább partközelben, a nádas (ami valójában gyékényes volt) szélénél.

1. nap: szakadt az eső, Zoli még a vegyvédelmi esőkabátban is elázott, nekem nem is volt igazán esőálló cuccom, úgyhogy hamar feladtam. Délutánra jobb idő lett, ismét nekiálltunk közös erővel. Jó darabig semmi, aztán mikor egyedül maradtam, az egyik partszéli úszósra ráment egy ponty, kb. 1kg-s volt. Nem tartott sokáig a fárasztása. Azon kívül még fogtunk vagy 6-8 törpeharcsát, amiből az elsőket visszadobtuk, de utána úgy voltam vele, hogy hal-hal, jó lesz az a halászlébe. Lassan ki is lett dolgozva egy viszonylag egyszerű pucolási mód.

ngabor2 15 éve 16

• Egy kezdő horgász... 1. rész

A címben szereplő kezdő horgász én lennék. Olyan szinten kezdő, hogy tegnapelőtt (2009. augusztus 2-án) volt a kezemben először úgy pecabot, hogy az fel volt szerelve. Előtte csak nézegettem, mozgattam, tekertem az orsót, olvasgattam a dolgokat... és sok-sok megválaszolatlan kérdésem maradt. A legszebb, hogy ezek nagy rész az első próbánál meg is lett válaszolva. Csak pár példa:

- Miért párhuzamos az orsó és a bot tengelye, mikor ez légyegesen bonyolultabb technikai megoldás, mint az "egyszerű" dob? Aztán mikor először dobtam, és kihajtottam a kart, egyből világos lett: így tud a legkisebb ellenállással leszaladni a zsinór.

- Hogy van az, hogy 4-5 kg-s szakítószilárdságú zsinórokkal is 15-20 kilós halakat is kifognak? ja, hogy a zsinórnak nem a halat kell elbírnia, csak azt az ellenállást, amit a vízben úszva kifejt. A halat a merítőhálónak kell elbírnia.

- Miért racsnizik mindkét irányba a dob az orsón? Egyszerű: az egyik irányba fogja a fék, a másik irányba meg semmi nem kényszeríti, de nincs ok rá, hogy ott akadálya legyen :D

ngabor2 15 éve 54

• Ubuntu az Eee 900-on

Netbook. Nem túl rég jött be az informatikába. Az első netbook az ASUS Eee 701 volt, 7"-os kijelzővel. Vitték, mint a cukrot...

Teszt 16 éve 26

• visszatérés 111 nap után

mivel moderátorságom megszűnésekor rengeteg "miért nem vagy már mod?" típusú kérdést kaptam, ezért most, hogy újra mod lettem, ezt megelőzendő, összefoglalom a történteket. legalábbis azon részét, amit el lehet mondani.

haladjunk időrendi sorrendben:

2008. 02. 16: debreceni ph-találkozó. összegyűlt a helyi és távolabbi csapat, voltunk több, mint 20-an emlékeim szerint. ekkora társaság nem marad együtt, mi is szeparálódtunk. egy rész elment a vendéglő egy távolabbi helyére, ahol pipáztunk, söröztünk, de csak kulturált mértékben. felmerült, hogy köztudottan antialkoholista fórumtársunkat meg kellene egy picit viccelni: mindenki ragaszt magára egy névcímkét, és sört iszik, erről fotót csinálunk, aztán elküldjük neki. feltételeztük, hogy van humorérzéke. mint kiderült, lett is volna, ha...

...ha egy szélsőséges beállítottságú (ex)fórumtársat nem kapja el a gépszíj, és nem kezd el ok nélkül "poénkodni" a jelen nem levő 2 nagybetűssel. nagyon hülye és nagyon sértő poénok voltak ezek, amik sajnos elkerülték a figyelmemet. a képek már nincsenek kinn, nem az a lényeg, hogy mi volt rajtuk, hanem hogy indokolhatatlanul sértette őket. legjobb tudomásom szerint azóta se kért bocsánatot, nem érzi a tette súlyát.

ezek a képek kikerültek először a debreceni talis topikba, egybe, tömörítve, válogatás nélkül. én se néztem őket végig, csak letöltöttem.

ngabor2 16 éve 33

• adakozzatok, hogy nekem jó legyen :)

a téma adott. szeretném az életszínvonalamat nyugodtan, munka nélkül növelni. ehez viszont pénzre lenne szükségem. soook pénzre. részben túlórával össze tudnám szedni, de ahoz dógozni kell :D

anyagi helyzetemről: van munkám, a fizetésemre se panaszkodhatok (túlságosan). nincsenek mindennapos anyagi gondjaim, sőt, mostanában igazán anyagi gondjaim sincsenek. legfeljebb nem tudok venni kocsit, plazmatévét, meg úszómedencés házat. lakáshitelem van, egyéb tartozásom nincs, előtakarékoskodok, hogy ne is legyen.

hogy mégis miért kellene pénz? miért ne! a sok pénz jobb a kevésnél, márcsak anyagi szempontból is (nem pontos idézet). ha adakoztok, megígérem, hogy a saját jólétem növelésére fogom felhasználni. például tovább bővítem a gépemet. vagy veszek egy jobb ágyat, cipőt, ruhát, biciklit, kocsit, akármit.

a számlaszámom: 11625009-11169501-25000005 (erste)

úgyhogy akinek annyi pénze van, hogy nem bírja elkölteni, az nyugodtan fizethet, segítek neki ebben a nehéz feladatban :K

fontos: aki fizet, a pénzéért cserébe nem kap semmit!

ngabor2 17 éve 97

• Vizipipa - 2. rész

No, a folytatás:

mint írtam, a pipa nem volt teljes, valamint volt még 1-2 dolog, amit kinéztem. Mivel Debrecenben nehéz lett volna (jó áron) beszerezni őket, azért maradt a webshop. 2 nagyobb, ismertebb webshopról tudtam ebben a témakörben, szétnéztem az oldalaikon. a vizipipa.eu-nál találtam valamit, ami nagyon megfogott:

Igen, egy arab kendő (ott Arafat-kendőnek hívják, de az igazi nevét nekem se sikerült kiderítenem). Hozzáteszem, nem vagyok muszlim, sőt, nem vagyok (már) vallásos se. Egyszerűen tetszik néhány dolog más kultúrákból.
    Hogy a szállítási költségeket csökkentsem, kerestem valakit, vagy valakiket, akik szintén akarnak vizipipához rendelni valamit. Egy emberke akadt első körben, neki egy víztartály (továbbiakban: váza) és némi szén kellett. El is ment szépen a rendelés, a végösszeg majdnem 15k volt. A rendelésben a következő, a folytatás számára fontos dolgok voltak:
    - 1 szélfogó
    - 1 széntartó konzol
    - 1 kerámia dohánytölcsér (az enyém máza lepattant)
    - 1 csomag kétalmás dohány
    - 50 db szipka.

ngabor2 17 éve 21

• vizipipa - 1. rész

A sztori bevezetője egy olyan esetnnek, aminek általánosnak kellene lennie. Hogyan működik egy olyan webshop, ami nem a pillanatnyi haszonra, hanem a megszerzett vásárló megtartására fekteti a hangsúlyt.

Pipázzunk.

Előrebocsátom, hogy nem dohányoztam soha, a cigi füstjét ki nem állhatom, a normál pipáét is legfeljebb messziről. Akkor miért akartam vizipipázni? a kérdés jogos, a válasz: miért ne :D A vizipipa füstje nem olyan, mint a cigifüst. Mivel a dohány nem száraz, sokkal kisebb hőbomlást szenved, mire meg kiszárad, a szén is elhamvad, a száraz dohányt nem szívom el. A füst (ami szintén nem száraz füst) átbuborékol vízen, így egyrészt lehűl, másrészt a víz sok káros anyagot kimos belőle. Kátrány eleve nem jut tovább belőle, és mivel én a vízbe egy kis citromlevet is szoktam tenni, nikotin is minimális marad a füstben. ezután egy hosszú csövön megy keresztül a füst, tehát a maradék kevés anyagból további csapódik ki a hideg falra. Viszont az íze jórészt megmarad, pontosabban marad belőle elég. Egy dolog van, amit nem tud kiszűrni a víz: a szén-monoxid. néhány napja meg is tapasztaltam az enyhe CO-mérgezést... nem kellemes. De ha az ember ésszel csinálja, nagy gond nem lehet.

ngabor2 17 éve 29

• Linux a laptopon - 0. rész

Előzmény: GD barátom egyszer felvetette, hogy igen kevés teszt és cikk szól magyar nyelven...