Gyorskeresés
Olvasói reakciók
[Re:] [<Lacy85>:] Izzad a vas, de még bírja: Fejlesszünk Játékot #6
[Re:] [EclipseGT:] Végülis az alaplap 64GB-ot kezel, de azért na...
[Re:] [<Lacy85>:] Az első InGame képek: Fejlesszünk Játékot #5
[Re:] [<Lacy85>:] Fénysebességgel halad a munka: Fejlesszünk Játékot #4
[Re:] [EclipseGT:] Pedig azt hittem, hogy ez a gép egy darabig jó lesz...
Blog
[ ÚJ BEJEGYZÉS ] [ ÚJ CIKK ]
-
Izzad a vas, de még bírja: Fejlesszünk Játékot #6
Sziasztok!
Nos. Az elmúlt napokban sikerült belefutni pár kellemetlen hibába.
A játékban elég szépen növekszik a pálya mérete, ezért értelemszerűen a gép is egyre jobban izzad szerkesztés közben.
Az Unreal Engine nem kímél semmit.Az egyik hiba viszont kifejezetten bosszantó volt. Le akartam renderelni a fényeket, árnyékokat.
Ez már önmagában is egy több órás folyamat ekkora játék esetén. Viszont állandóan crash-elt az engine.
Ráadásul akkor, amikor már majdnem készen volt.
Hosszas kutakodás után kiderítettem, hogy azért csinálja, mert elfogy a ram. 32GB van a gépben....Így a következő nekifutásnál nyitottam egy feladatkezelőt, hogy lássam a történéseket. Néha valóban megtelt a 32GB és ilyenkor ugye vadul elkezd swappelni a rendszer.
Viszont amikor a teljes használat elérte a 96GB!!!!-ot, kifagyott az engine.
Ekkor kezdtem el agyalni. A Windows alapból csak a ram mennyiségének a dupláját engedi, mint swap?
32+64 az ugye pont 96.
A beállításokban kivettem a gyeplőt a Windows kezéből és 150GB-ra felnyomtam a swap limitet.
Lássanak csodát, gond nélkül lefutott a render.
Az összes ram használat pedig nem kevesebb, mint 115GB volt. Még jó, hogy NVMe SSD-n van a rendszer.<Lacy85> 3 éve 9
-
Végülis az alaplap 64GB-ot kezel, de azért na...
<Lacy85> 3 éve 8
-
Az első InGame képek: Fejlesszünk Játékot #5
Sziasztok!
A héten sajnos influenza miatt kénytelen vagyok itthon ténykedni, szóval meglepő módon a játékkal töltöttem az időmet.
Jó pár apróságot kijavítottam, újraírtam a teljes fegyver rendszert, kapott a játék egy dinamikus időjárás változást is, valamint egy elég komoly grafikai tuningot.Íme néhány screenshot:
<Lacy85> 3 éve 17
-
Fénysebességgel halad a munka: Fejlesszünk Játékot #4
Sziasztok!
A legutóbbi poszt óta kicsit felpörögtek az események, így gondoltam újra írok pár sort.
Nagyon szépen halad a fejlesztés és remélem meg is marad ez a lendület.
Muszáj volt egy kicsit tuningolnom a hardveren, mert ahogy növekedett a project, elértem a PC határait.
16GB ram helyett most már 32GB van a gépben, mert minden gond nélkül megette a memóriát az engine.
Kellett is neki, mert átlagosan 20-25GB a ram használat. Így már érthető, miért köhögött 16GB mellett.Eddig egy sima SATA SSD volt a gépben, a project pedig HDD-n volt. Már most olyan ~60GB az asset-ek mérete (nem a kész játéké, az csak ~4GB körül van), vannak több száz megás objektumok, stb. és nagyon döcögős volt a betöltés. Ezért hát vettem még egy NVMe meghajtót.
Eredetileg az volt a terv, hogy a SATA-n marad a rendszer, a project meg megy az NVMe-re, mert nem akartam szórakozni klónozással, vagy a rendszer újratelepítésével.
De aztán szerencsére a jó öreg Windows elrendezte, hogy ne legyen ilyen egyszerű dolgom.
Beraktam az új meghajtót, BIOS-ban minden rendben, látja is, boot közben viszont folyamatos kékhalál.
2 napig próbáltam megoldást keresni, de végül teljesen újra kellett húznom az egész rendszert.
Azóta viszont hibátlan minden. Na meg így ment a rendszer az NVMe-re, a játék meg a SATA-ra.<Lacy85> 3 éve 4
<Lacy85> top 10 blogbejegyzése
Percről percre
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
Az Intel látványosan az AI-ra fókuszál, ami nem feltétlenül baj.
-
Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
Mármint szó szerint, de nem egészen. Kézbe vettük az ár/érték bajnok Fusiont és a fahátlapos Ultrát.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Az AI mindent elfogyaszt
Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
USA dollármilliárdok, chipekre
Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
A Nitro sorozatban több, vásárlásra ajánlott notebookot is láttunk már, most az egyik legújabb modellt próbáltuk ki.
-
Előz az Intel
Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Google, leváltott sütik
A Google-nek megvan a terve, hogyan cseréli le a sütiket, de a brit adatvédelmi hatóság szerint többet kell tennie a cégnek a fogyasztók magánszférájának védelme érdekében.
-
Pénztármentes hajrá
A saját boltjaiban már nem erre a technológiára építene az Amazon, de külsős üzletekben egyre több helyen alkalmazzák a pénztármentes megoldását. Azt mondják, tévhit, hogy indiai emberek figyelik a vásárlókat a rendszer helyett.
-
A chip lelke a szoftver
A Cadence szuperszámítógépe a chipek tervezését és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek megírását igyekszik felgyorsítani.