Hi​rdetés

2017. december 15., péntek

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Vodafone Eu Roaming. Csak ki ne menj az EU-ból!!

    Elkövettem azt a hibát, hogy amikor egyik nap mintegy két órára elhagytam az országot déli irányba, nem kapcsoltam ki az adatroamingot a telefonomon..
    Mind később kiderült, ezt a hibát a Vodafon mocskosul kihasználta.

    Egyik barátom lerobbant Szabadkán, és megkért, hogy segítsek rajta. Mi sem természetesebb, sokkal olcsóbb, ha én kiviszek innen valamit, mintha autómentőt hívna.A határ másik oldalán van, nem olyan messze. De annyira igen, hogy a telefonkártyám átálljon a szerb toronyra. Ezzel nincs is baj. Alapesetben. Egész európán bejárom, mindig be van kapcsolva az adatroamingom, mert szükségem van rá. Tény, hogy hibát követtem el, mert nem kapcsoltam ki. Két óráról volt szó. Tudatosan semmilyen adatigényes progi nem futott, de gondolom, minimális forgalom mégis volt.

    Ez összesen 4.2 MB volt. Mondom négy egész kettő megabyte.. Valamint telefonáltam egy 2 perces "Hol vagy, merre keresselek?" jellegűt is.

    Most számoljatok.

    A két perc majdnem egy ezres volt. Ok, ez legyen, nem bánom, kettes zóna. Így jártam.
    De az adat. Ez kegyetlen.
    A 4.2 MB-ÉRT 9841 FT-OT SZÁMLÁZTAK KI!!! Azaz minden kilobyte 184.5 ft+áfa. 2017 végén 4 MB-ért majd 10.000 ft-ot kiszámlázni. Ehhez nincs más hozzáfűznivalóm, mint hogy gratulálok.

    Biztos megérte. Részemről itt ért véget a történet. Két előfizu. Volt...

    Folytatás...

    Geller_1972 2 hete

  • "A funkció a Prohardver szervereinek kommunikációs hibája miatt átmenetileg ....

    Kicsit unalmas, hogy pont akkor fossa össze magát mindig, amikor leülnék a gép elé. Hétvégén szinte mindig. :(((

    Geller_1972 2 hete

  • Állásajánlat!!

    Néha kezembe kerül egyik vidéki, jobban mondva, inkább helyi hirdetési újságunk, és néha beleolvasok.
    Régebben, mondjuk 10 éve sokkal kevesebb állásajánlat közül lehetett választani, lévén nagyjából ugyanazok a munkalehetőségek voltak, nem nagyon jött újabb cég, vállalkozás, a helyiek a nagy munkanélküliség miatt már bőven előtte tudtak felvenni valakit, mint hogy keresni kelljen. No de az a helyzet, hogy egyre többen mennek el máshova szerencsét próbálni. Van, aki csak országon belül és van, aki külföldre. Szóval feltűnt, hogy hatványozottan megemelkedett a hirdetések száma ebben a kategóriában a helyi hetilapban. Van néhány korábbi ismerősöm, akik vagy vállalkozást üzemeltetnek, vagy vezető beosztásban vannak cégeknél. Néhányukkal sikerült beszélnem az elmúlt napokban és kíváncsian kérdeztem a fent említett észrevételről a véleményüket.

    Céget, vállalkozást, helyet nem írok, nem igazán ez számít úgy sem.

    Folytatás...

    Geller_1972 2 hónapja 76

  • Reggeli tekerés - avagy 76 km reggeli helyett.

    Egy hetet vagyok csak itthon, szóval bele kell húznom, ha bicajozni is szeretnék. Aztán megint lesz hat hét szünet. Esténként így is megvan a 33-35 km-es adagom, de szerettem volna egy kicsit messzebb menni. Már este összepakoltam azt a minimál cuccost, amit magammal akartam vinni. Hűvös időnek néztem elébe, amit nagyon nem is bántam.
    Már csak az volt a kérdés, hogy melyik bicajjal menjek. Hosszas mérlegelés után a legegyszerűbb bicajom mellett döntöttem.

    -Váz: Sima, full alu, merev villás MTB váz.
    -Kerekek: 26x1.75-ös gumiköpeny, vegyes használatra. Shimano XT agyak, Corratec felniken.
    -Váltó/Fék/Lánckerék-szett: Shimano (épp most esett a Japán tőzsdén 3.79 %-ot.. :U ) XT - 3x9
    -Áttétel: 44:11 (legnagyobb)

    Reggel, induláskor 13 fok volt. Mit mondjak? Kicsit nehéz volt elindulni. :D. Néhány km után bemelegedtem, és onnan már könnyebb volt. Az egész nagyon jó lett volna, hogy ha az utolsó másfél órában nem szakadó esőben, kamionok közt parázva a nulla látótávolságban kellett volna befejeznem a napot. Minden villogó, fényvisszaverő holmit aktiváltam. Alapvetően sokat javult az autós közösség. A romló útviszonyok miatt levágtam a végét és mintegy 25 km-el rövidebb verziót választottam. Így is kellemes lett. 76 Km lett a vége.

    Folytatás...

    Geller_1972 2 éve 6

  • Drónok harca

    Első rész: elmélet, jogszabályok.

    Először is valahogy bogozzuk ki, hogy mi is az a drón? A pilóta nélküli kisebb és nagyobb gépeket egyaránt drónként szokták említeni attól függetlenül, hogy ember irányítja őket a távolból, vagy saját szenzoraikkal tájékozódnak, esetleg előre megírt program alapján végzik a repülésüket. A wikipédia szerint a következőképpen lehet definiálni:

    "A pilóta nélküli repülőgép (angolul Unmanned Aerial Vehicle, UAV, am. pilóta nélküli légi jármű, vagy Remotely Piloted (Aerial) Vehicle, RPV, am. távolról irányított (légi) jármű) vagy drón (az angol drone = here (méh) szóból) elsősorban katonai feladatokra alkalmazott olyan repülőeszköz, mely valamilyen ön- vagy távirányítással (leggyakrabban a kettő kombinációjával) rendelkezik, emiatt fedélzetén nincsen szükség pilótára. Amennyiben katonai célokra használják, a harci robotok egyik fajtája. Ellentétben a robotrepülőgéppel, mely – lévén saját maga a fegyver – használatakor megsemmisül, a pilóta nélküli repülőgép, léghajó vagy helikopter többször is felhasználható."

    Folytatás...

    Geller_1972 3 éve 11

Hir​de​té​s​

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.