2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Samsung i900 Omniát itt ne vásárolj!

Írta: | Kulcsszavak: Samsun i900 Omnia . samsung omnia . mobiltelefonok

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ezt a Blogot azért hoztam létre, hogy figyelmeztessem mindazokat, akik kártya független Samsung i900 Omnia mobiltelefont akarnak vásárolni a Texphone GSM (1088 Budapest, Rákóczi út 47.) kereskedelemben.

honlapjuk: [link]

Kálváriám 2008 október 30. -án kezdődött mikor is várva várt telefonomat Samsung i900 Omniát megvásároltam. Kifizettem a nem kevés összeget és robogtam vele haza, hogy azonnal ki is próbáljam. Sajnos örömöm nem tartott sokáig. Egy fél éjszaka után rájöttem erről a telefonról nem fogok ma internetezni, mivel az istenért sem akart csatlakozni WIFI -n keresztül a hálózathoz. Mivel rám hajnalodott hagytam a csudába az egészet és a másnapi munka után újra próbáltam. Igénybe vettem kedves szomszédom segítségét, aki jobban otthon van az ilyen kütyük kezelésében. A telefon magyar nyelvvel is el volt látva így már ketten bújtuk, böngésztük hátha megoldjuk a problémát. Egy idő után feladtuk és a neten kezdtünk kutakodni hátha ott rá találunk a megoldás kulcsára. Az egyik fórumon, ami csak az Omniákkal foglalkozik olvastuk, hogy egy hardreset megoldja a problémát. Mit volt mit tenni megnyomtuk a gombot, minden idegszálunk pattanásig feszült, hogy na, most mi is fog történni. Láss csodát a telefon újra indult, működött, de angol nyelven. Nem volt mit tenni kevés angoltudásommal megpróbáltam újra a WIFI -s kapcsolatot. Felkiáltás, jé, működik:-) na, ne örömködjünk annyit a szerkezet 2 óra múlva ismételten nem találta a hálózatot. Mivel másnap ünnep lévén hétfőre maradt az üzlet értesítése. Én úgy gondoltam mivel 72 órán belüli volt a meghibásodás az üzletnek kutya kötelessége lett volna azonnal kicserélni a nagy értékű mobiltelefonom, de sajnos ezt csak én gondoltam így! Az alkalmazott közölte, hogy hm.........ez bizony szoftverhiba, amire a 72 órás cseregarancia nem él, így elküldi szoftverfrissítésre (ezt nem igen értettem, hiszen új telefon 3 napos mi a fene baja lehet a szoftverének), ezek után otthagytam és másnap érte mentem. Gondoltam hálle luja minden szép és jó az üzletben láttam a hálózatot így megnyugodva tértem haza. Ekkor ért az újabb csalódás, itthon a telefon megint nem működött, sőt nem egész 2 óra múlva teljesen meghalt. Teljesen elkeseredve másnap újra vissza mentem az üzletbe, ahol újabb frissítést ígértek a Samsung márkaszervizben. Ekkor már igen idegesen próbáltam a vételárat visszakövetelni, természetesen eredménytelenül. Nem volt mit tenni újra ott hagytam telefonom és vártam rá 3 napot mire jött a telefon, hogy mehetek érte. Az üzletben várt a telefonom, de a garancia papír az nem, hát sajnos az csak holnap lesz, mert gyorsan hozták el a szervizből és csak reggel adják ki mondta az alkalmazott. Én még mindig bizakodó voltam és naivan hittem, amit mondott. Otthon szinte minden megismétlődött annyi változással, hogy már egyáltalán nem találta a WIFI -s kapcsolatot. Itt aztán végképp elfogyott az összes türelmem és igen elszántan másnap reggel a Samsung márkaszervizben kezdtem a napot. Ekkor ért csak az igazi meglepetés. Kb. 10 perc múlva érkezett a szakember ki közölte, hogy ez a telefon nem járt a szervizben és ugyan magyarországi, de Pannon által forgalmazott készülék. Óvatosan fogalmaztam a kérdést. Akkor ez a telefon gyakorlatilag sosem volt független és talán még az is lehet, hogy használt készülék? Sűrű bólogatás volt a válasz! Hm.............teljesen leforrázva most már tajtékozva mentem az üzletbe és követeltem a készülék árát. Az alkalmazott azzal várt, hogy kicserélik a készüléket egy új kártya független készülékre, de most azonnal nem tudja mivel nincs az üzletben ilyen. Többszöri felszólításomra se hívta fel a tulajdonost, aki adott esetben illetékes lehetett volna a döntésben. Maradtunk tehát a cserében amit max. 2-3 napra ígért, ennek ellenére a vásárlók könyvébe már beírtam az egész történetet, hogy nagyobb nyomatékot adjak a dolgoknak. Három nap után ismételten felhívtam (3 hívás) az üzletet ahol közölték velem, hogy majd csak a jövő héten lesz csere telefon. Ezt nem igazán étettem mikor bármelyik kereskedőt felhívtam 1 órán belülre ígértek készüléket. Az alkalmazottal közöltem, hogy nekem ebből az egészből elegem van és nyomatékosan felhívom a figyelmét, hogy most már végképp a készülék vételárára tartok igényt. Ő visszahívást ígért mivel a tulajdonossal kell megbeszélnie. Majd 3 órás várakozás után megint csak Én kerestem meg és akkor közölte, hogy jó elintézte, de csak majd a jövő héten kaphatom meg a pénzem. Teljesen felháborodva kérdeztem az okát, melyre nemes egyszerűséggel nincs pénz volt a válasz. Erre azt feleltem engem nem érdekel, hogy nincs pénz vegye ki a tulaj a zsebéből vagy akárhonnan, de nekem holnap reggel 10 -re ott legyen a teljes vételára a készüléknek. Mire az alkalmazott nemes egyszerűséggel megint csak azt felelte, hogy nekem semmi nem jó!? Elintézte, hogy visszafizessék a pénzt és ez sem elég?! Hát elég érdekes egy hozzáállás, nem akarom elhinni, hogy egy GSM forgalmazással foglalkozó cégnek nincs ennyi pénze? Itt hozzá kell tennem a közel 13 nap alatt a drága tulajdonos Úr egyetlen egyszer nem vette a fáradságot, hogy felhívjon vagy elém álljon, és legalább megpróbálja megmagyarázni a dolgokat. A vita hevében feltettem egy kérdést, miért kell az, hogy odamenjek három pasival és levegyek a polcról három telefont, hogy megkapjam pénzem? Mondanom sem ezek után kb. 10 perc múlva rejtett számról érkezett a tulajdonos hívása és még neki állt feljebb, hogy én megfenyegettem. Ő aztán ezek után egy fillért sem ad vissza majd jövő héten kapok egy másik telefont és én, hogy képzelem, hogy szétveretem az üzletét és hamarabb kint lesz a rendőrség, mint én. A telefont kicseréli, de csak jövő héten és kész. Szóhoz nem nagyon jutottam az üvöltözése mellett, de azért csak sikerült annyit elmondanom, hogy félre tájékoztatták. Szerintem neki kellene a földig hajolva sűrű elnézéseket kérve a megoldást tálcán átnyújtani. De hát nem ezt a világot éljük, mi vásárlók természetesen csak nála vásároljuk gyári független 0 perces Samsung i900 Omniát, hát ha az nem Pannonos hanem éppen T-mobilos vagy Vodás használt telefon lesz. Itt szeretném a Samsung képviselet és minden vásárló figyelmét felhívni arra, hogy az általuk gyártott és reklámozott termékeket milyen forgalmazók próbálják értékesíteni és hogyan teszik tönkre a jó hírnevüket.

Mindenkit óva intek ettől és az ehhez hasonló üzletektől!!

Tájékoztatásul egy két Kormány rendelet.

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra

figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Hozzászólások

(#1) Skynet258


Skynet258
veterán

Hát igen, ez valóban elég szar dolog...
Mondjuk azt még vártam, hogy olvasom a bolt címét (weboldallal együtt), mert ennyit minimum megérdemelnek.
Ezenkívül lehet, hogy bekapcsolnám a rendőrséget és a fogyasztóvédelmet is a játékba, mert amit ezek művelnek, már törvénysértés.
Ott lenne kapásból, hogy Pannonos telefont akarnak eladni kártyafüggetlenként...
A fenyegetőzéssel vigyázz, mert azzal valóban magad alatt vágod a fát. Az már kérdés, hogy megérdemelnék, hogy baseball ütővel kicsit megsimogassák a kirakatot, de ezt ne hangoztasd, mert az már kimeríti a fenyegetőzés fogalmát ;)

Kíváncsian várom a fejleményeket, remélem megoldódik a problémád.

https://geekpulse.hu

(#2) KrAt válasza Skynet258 (#1) üzenetére


KrAt
veterán

Az igen :(

(#3) Lala6


Lala6
őstag

Küldd el nekik is a sztorit, biztos lecsapnak rá: http://homar.blog.hu/
Nagyon sokan nézik ezt az oldalt.

(#4) blueMerle


blueMerle
veterán

Elöször is igazad van, másrészt gondolom fiatal vagy és meggondolatlan. Te a leírtak alapján megfenyegetted, ezt csavarhatod ahogy szeretnéd, ez büncselekmény. Amit ök elkövettek ellened legfeljebb tudatos megtévesztés. Ugye érzed a kettö közt a különbséget? :U

Legkozelebb ulj le higgadtan, nyugodtan, gondold átt és ne fenyegetozz. Fogadd meg a tanácsom, mert nagyon sok kellemetlen szituációtól mented meg magad. Rosszabb esetben egy olyan embert fenyegetsz meg aki tényleg köarc, és sokkal komolyabb bajod lesz belöle, mintsem hogy a rendörök visznek el. :(

Sajnos a rengeteg mutyigsm-ben manapság tényleg kockázatos vásárolni, viszont van alternatíva: hypermarketek, elektro-szaküzletek, márkaképviselet hivatalos boltjai... Valószinuleg pár ezressel drágábban, de biztos forrásból és érvényes gyártói garanciával vehetsz ezeken a helyeken telefont. Az hogy neked melyik verzió éri meg, Te tudod.

Most viszont úgy gondolom hogy a fenyegetözés után ne nagyon követelözz és fogadd el a bolt ajánlatát, a telefont amit kapsz pedig -tanulópénzzel- de inkább add el. :R

[ Szerkesztve ]

(#5) samu74 válasza blueMerle (#4) üzenetére


samu74
addikt

Teljesen igazad van,de a fenyegetés telefonon hangzott el és nem hiszem hogy rögzíthették...
Szerintem ha még elő is jönnének vele,bizonyítani nem tudnák,viszont a telefon meg használt és nem független...Azt viszont lehet bizonyítani! :K
Szerintem a Fogyasztóvédelmet kellene felhozni nekik,hátha nem akarják még becsukni a boltot.

-----------

(#6) joey04


joey04
titán

Olvastam az Omina topikban is a történetet.
Jogos a felháborodás, de nem szabad, hogy felhúzd magad, az csak nekik jó.
Egyébként azért nem szabad minden GSM boltot egy kalap alá venni. az ismert nagyobb neveknél ilyen azért nem fordul elő

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#7) blueMerle válasza samu74 (#5) üzenetére


blueMerle
veterán

Azt írod hogy a telefon használt. Hm. Igen, a hölgy használta. :) Attól hogy egy alulképzett szervizes gyerek képzelgése miszerint ha nem gyári fuggetlen, akkor használt, azt hiszem nem szorul magyarázatra. Baromság. Ezek ún. 0 perces használt készulékek, az adásvételin is biztos hogy ez szerepel, De mit is jelent ez? Sok esetben valamely szolgáltatónak készult telefon, ám túlrendelés vagy egyéb okok miatt azokra a szolgáltató nem tartott igényt. Így a gyártó adta el kisebb disztribútoroknak akik árulják a mutyigsmeknek. Sok esetben ilyenkor eleve nyitva adják el a telefonokat a disztributorok, tehat valóban gyárilag fuggetlen a telefon. A másik verzió hogy valaki bement egy szolgáltatóhoz, megvette, függetlenitve lett és így lett eladva a bolton keresztul. Ezt egyedul Magyarországon buntetik, tehát ha bármely más országban tették ezt, akkor is legális a telefon elöélete..

Egyik verzió szerint sem használt a telefon, és ebben biztos vagyok. Nagyon jól ismerem ezeket a boltokat, a belsö müködésüket és ugy komplett mindent ami ezzel kapcsolatos.

Tehát miután használva volt a vevö által a telefon, azt hiszem azt bizonygatni hogy "dehasználtanvettem" nem igazán okos dolog. Egyszerüen és finoman fogalmazva is hülyének néznék az embert. Egyrészt a használatnak némi nyomai vannak, és mint feljebb leírtam, szinte biztos hogy nem használták.

Minden müszaki cikkel elöfurdulhatnak problémák. A hölgy többször is elvitte a szervizbe mint ahogy leirta, szervizelték, nem lett jó, kérte az árát. Oda kellett volna adni. Pont. A vevönek van igaza. De nagyon, nagyon csúnyák elk... az egészet azzal hogy fenyegetözött. Nem lehet bizonyítani? Elég a ha a boltos ezt az oldalt lementi :DDD

A fogyasztóvédelem meg..jaj....hadd ne írjak inkább semmit jó? :)

[ Szerkesztve ]

(#8) Geller72


Geller72
veterán

..úgy tudom, (uniós jogszabály, azt hiszem) hogy ha én veszek valamit és tök mindegy, miért nem teszik, vagy akármi, 8 nap visszafizetési garancia jár a részemre. Szóljon vki, ha nem így lenne. Nézzünk csak meg egy komolyabb webshopot. Minden árunál fel van tüntetve. Aki egy sarki arab, ukrán, kínai, akármilyen gsm boltban vesz telefont, az rosszul teszi. GSM-el foglalkoztam 7 évig, elég komolyan, tudom, miről beszélek.
Üdv:
Geller

(#9) Loha válasza Geller72 (#8) üzenetére


Loha
veterán

Én úgy tudom, a 8 napos pénzvisszafizetési garancia csak a webshopokra vonatkozik, és ott is csak akkor ha házhozszálították a terméket, tehát a vásárlás elött nem tudtad megnézni, hogy mit veszel.

"Megrendelése során a vevő élhet a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletben részletesen rögzített "A távollevők között kötött szerződés" elállási jogával. A vásárló a szerződéstől az áru átvételét követő 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat. Ebben az esetben az eladó köteles a vevő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 30 napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. A termék visszaszállítását követően az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését."

[ Szerkesztve ]

(#10) samu74 válasza blueMerle (#7) üzenetére


samu74
addikt

Nagyon valószínű,hogy Pannontól került oda a telefon...Igen,szinte biztos.
Tény,hogy nagyon elszúrta a fenyegetőzéssel a dolgot a hölgy...
Az a mutyigsm tulajdonos meg egy bögre...

-----------

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.