2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

256mb

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ennyi memória a videokártyán kevés, manapság. Játék közben döcög kicsit, mire bent van minden textúra, aztán hibátlanul megy. Kis döcögés, mikor kinézek a sarok mögül, aztán mehet minden tovább... Vélemény?

Hozzászólások

(#1) Thunderzolee

A videomemória rejtélyének nem ez a feloldása?

Függőleges és vízszintes felbontás szorzata,majd még egyszer szorozva hárommal (piros-zöld-kék), és megkapjuk hány Megapixeles a képernyőnk. 3 Megapixelig 256 RAM elég, az felett már nem elég. Valahol láttam egy ilyen táblázatot:

4:3:
1024×768 2.4Mp
1280×1024 3.9Mp
1600×1200 5.8Mp

16:9 WIDE:
17" 1280×800 3.1Mp
19" 1440×900 3.9Mp
22" 1680×1050 5.3Mp
24" 1920×1200 6.9Mp

Nekem is ez a bajom, 22"-os monitorral hiába használok kettő 3850-et, ha mindegyik csak 256 megás. :( De most nincs óccsó VGA, majd ha lesz akkor lecserélem, addig meg szüttyögök..

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#2) Zolaash válasza Thunderzolee (#1) üzenetére


Zolaash
aktív tag

1280×1024 3.9Mp

Áháááá! Tudtam! a rohadék kis 256.... ;]
Köszi az okosítást! :R

Rip and tear

(#3) tupacamaru válasza Zolaash (#2) üzenetére


tupacamaru
veterán

A Riva Tuner megmutatja hogy mennyi adat van a videó kártya memóriájában a játék közben. :K Mondjuk azt nem tudom hogy ATI kártyával működik-e a dolog. :F

Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................

(#4) nomotmo


nomotmo
csendes tag

Ne sírj, nekem 64mb-os kártyám van...

DIÓ!

(#5) Zolaash válasza nomotmo (#4) üzenetére


Zolaash
aktív tag

Ettől azért nekem még nem jobb ám... ;)

Rip and tear

(#6) ollie


ollie
MODERÁTOR

Nem csak a felbontástól függ a dolog. A VGA memóriában vannak tárolva a játék közben használt textúrák. És hát a tendencia nem csak az, hogy egyre nagyobb felbontásokat használunk, hanem hogy egyre több textúrát használnak a játékokban a készítők (érthető is, hiszen nem akarunk tök egyforma házakat meg tereptárgyakat látni mindenhol). Na most, ha nem fér bele az összes textúra a vga memóriába, akkor vagy a rendszermemóriából (ha van elég), vagy a vinyóról kell játék közben töltögetni, és ez okozza az időnkénti lagot. Manapság már csodálkoznék, ha lenne olyan játék, mely 512MB-nél kevesebb textúrát használna.

Ilyesmi véleményre gondoltál?

***

(#7) Zolaash válasza ollie (#6) üzenetére


Zolaash
aktív tag

Sajnos igen. :U :R

Rip and tear

(#8) twollah válasza Zolaash (#7) üzenetére


twollah
nagyúr

Jatszal 640x480ban CRT monitoron.
A kep eles, a jatek villamgyors es elsimitassal is szepen fut a jatek.

Vagy vegyel egy konzolt...

(#9) Zolaash válasza twollah (#8) üzenetére


Zolaash
aktív tag

Vagy vegyem elő a szekrényből a C-64 et, nem? :P

Rip and tear

(#10) Tüzi válasza Zolaash (#9) üzenetére

Neked is van? ACE II? :D

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.