2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Jótállás? Mi a határidő?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdv!

Gyorsan felvázolom a dolgot.

Adott egy telefon, amely többször is megjárta a szervizt, többnyire ugyan azzal a problémával, illetve azóta több hiba is jelentkezett. 2015.04.14-én lett leadva most utoljára. Azóta már 1 hónap eltelt. A jegyzőkönyv nem tartalmaz semmilyen fajta dátumot, amelyet vállalnak, illetve a weboldaluk sem ír semmilyen konkrétumot arra, hogy a javítás mennyi időt fog igénybe venni. (Eddigi munkahelyeimen mindig volt határidő, amely 30 nap volt).

Kérdésem az volna, hogy ez valamilyen fajta jogszabályba be van foglalva, vagy ezt maga a cég szabja meg, hogy mennyi időt vehet igénybe a javítás? Fogyasztóvédelem oldalán sok mindent átolvastam, de semmilyen konkrét információval nem találkoztam (vagy csak vaksi vagyok és nem láttam).

Segítsetek kérlek a dologban, írjatok okosságokat!

Köszönöm!

UI: A cég, akiről szó van

Hozzászólások

(#1) Met


Met
nagyúr

Kérdezd meg őket hogy állnak.
1 hónap alatt azért az alkatrésznek be kellett volna érkeznie, ha esetleg arra vártak volna.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#2) zarayg válasza Met (#1) üzenetére


zarayg
aktív tag

Az volt a válaszuk, hogy elhúzódhat hosszabb ideig is, de nem látja a rendszerben, hogy mennyi idő lehet "még"

Telefonszámom: 36-30/935-51-87! || Szépen kérlek! Ha írok PM-et, akkor legyél hajlandó válaszolni rá! Köszönöm.

(#3) Met válasza zarayg (#2) üzenetére


Met
nagyúr

Nem tudom mennyire aktuális még [link]

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4) yerico


yerico
senior tag

Nem érdemes tovább várni, azonnal kérj legalább cserét, de sokkal inkább pénzvisszatérítést! Hivatkozz rá, hogy a telefon munkaeszköz, nem tudsz nélküle létezni, venned kellett egy másikat most már - számlát jó, ha be tudsz mutatni! Természetesen megtagadhatják a cserét / visszafizetést, de azonnal menni kell fogyasztóvédelemhez, és akkor lassan pénzednél leszel. Természetesen nem árt az sem, ha bőszen elkezded nekik ecsetelni, hogy nagy nyilvánosság előtt fogod ecsetelni mindenhol, hogy nem akarják kijavítani/kicserélni /visszafizetni a készülékedet, és mindenkit lebeszélsz az üzletről. Lehet, hogy megfenyegetnek perrel, miszerint rágalmazol, de csak tegyék, a rágalmazás tényét nekik kell bizonyítani, másfelől ha csak tényeket állítasz, abból sosem lehet rágalmazás.
Sajnos nem hiszem, hogy többszöri javítás után sem működő készüléket feltételezve szándékuk lenne téged valahogyan kárpótolni, ezért nyugodtan lépj fel határozottan, de semmiképpen se keménykedj, ne kiabálj, annak nincs értelme.

(#5) yerico válasza Met (#1) üzenetére


yerico
senior tag

A törvény szerint törekedni kell a 15 napra. Ezt a kereskedők imádják úgy értelmezni, hogy nincs felső korlát, a bírósági gyakorlat szerint viszont ez a "maximum 15 nap" kategória. És mivel a törvény értelmezése a bíróság dolga, ezért a kereskedők úgy kompletten bekaphatják ilyenkor, ha az ügyfél perre megy, ráadásul azonnal jön a perköltség, ami azonnal 100K+ költség legalább, és még csak nem is kellett szakértőt kirendelni.

(#6) mr_ricsi válasza yerico (#5) üzenetére


mr_ricsi
veterán

" többször is megjárta a szervizt, többnyire ugyan azzal a problémával"
Vannak ezekről a javításokról dokumentumaid? Ugyanis ha 3-adszor van ugyanaz a hiba, már kérheted a cserét.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#7) Wolfi88


Wolfi88
csendes tag

Szia egyszer már jártam hasonló cipőben.
Írhatsz egy felszólítást a szervízbe egy álltalad kitűzött javítási időponttal. Ez lehet akár egy munka napnis és akkor fogyasztó oldalról abszolút jóhiszeműen jártál el. Ebbe bele hírhatod, hogy ha nem készül el akkor cserét és pénz visszatérítést kérsz.
De szerintem mivel 30nap már eltelt ne várj. Gó szervíz, kérd vásárlók könyvét írdbele, hogy készülékeddel már volt ugyanilyen hiba, ami fontos hogy ha már volt 3szor ugyan azon hiba akkor kérheted a cserét/pénzviaszatérítést. Hitvakozz arra, hogy már 30nap teltel a készülék leadása óta továbbá sikertelenvolt az eddig javítás mivel a hiba ismét előjött mindezekkel együtvéve jelentős kényelmetlenséget okoztak és kéred a készülék csejét vagy annak díjját. Ammenyiben ezt nem teljesítík, úgy fogy védelemhez és békéltető testülethez fogsz fordulni(az díjmentes és gyorsabb mint egy per). Nagyjábból ennyi

(#8) Mr X


Mr X
veterán

Ilyen nincs, hogy 3 javítás után cserét kérhet. A csrét bármikor kérheti, de a törvényben nincs olyan, hogy 3 javítás után cserélni kell. Szemetebb helyek elutasítják a cserét és addig javítgatnak, míg az ügyfél meg nem unja.

[ Szerkesztve ]

(#9) mr_ricsi válasza Mr X (#8) üzenetére


mr_ricsi
veterán

"a törvényben nincs olyan, hogy 3 javítás után cserélni kell."
A törvényben javítási kötelezettség van.
Ha a dolog meghibásodik, a használó választhat a csere vagy a javítás között, kivéve ha a csere a forgalmazónak túl nagy érdeksérelemmel járna. Ez utóbbi miatt általában a javítást nyomják le a tulaj torkán.
Viszont ha a szerviz nem tudja megjavítani a dolgot, akkor a tulaj elviheti maga megjavítani és a forgalmazó fizeti a javítást, vagy árcsökkentést is kérhet, vagy elállhat a vásárlástól.
A bírói gyakorlat szerint azt még köteles a tulaj tűrni, hogy 2 alkalommal megkíséreljék a javítást, de ha másodikra sem sikerül, akkor úgy kell tekinteni, hogy soha nem fog összejönni. És a 2. javítás is csak akkor fogadható el, ha összesen 30 napot nem haladja meg az az idő, amíg a tulaj nem tudta használni a terméket.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#10) mr_ricsi válasza Wolfi88 (#7) üzenetére


mr_ricsi
veterán

A szerviz felszólítása és a határidő kikötése jó ötlet, de törvény alapján nem kérhet cserét.
Csak a pénzét kérheti vissza (eláll a vásárlástól), vagy elviheti máshova javíttatni a bolt költségére.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.